mira Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Heisan, du husker vel ikke meg fra forum lenger? Hvis du har anledning, vaer saa snill aa soek deg tilbake til spoersmaalene jeg stilte deg 28/1/-01. Den gangen endte jeg opp med to tenner som ble forsoekt fylt flere ganger, og deretter ikke ble rotfylt en, men to eller tre ganger - frem til ultimo mai var jeg hos tannlegen opptil to ganger i uken, med til dels voldsomme smerter. Siden har tennene kun vaert litt varmesensitive, men da jeg kom til aarlig sjekk naa i januar fant tannlegen en skygge ved roten av den ene. Javel.... Ny rotfylling ble utsatt til for to uker siden, jeg var virkelig, virkelig redd for aa sette i gang med dette igjen, men han lovet meg: "You won't be in agony!". Det var da -uten noen tvil overhodet!- mere nerver igjen i tannroettene. Han tok utrolig feil! Etter et par dager fikk jeg til dels voldsomme smerter, men ville/orket ikke/hadde ikke anledning til aa oppsoeke tannlegen. Da jeg -rimelig mordlysten- kom for aa faa lagt i permanente fyllinger sist uke, henviste han meg i stedet til endontolog (?), fordi han ikke kunne se noen forklaring paa smertene paa roentgenbildet. Var hos endontologen sist torsdag, denne sa det laa "gammelt materiale" igjen i kanalene til bakerste tannen, og kunne fikse tannen for meg for £500...(har allerede betalt £85 for u.soekelsen, som kommer utenom) men kunne ikke garantere at jeg ikke vil maatte trekke tannen senere. Naar jeg foreslaar at vi bare skal trekke den, blir de helt forskrekket. Maa legge til at smertene ble - og er fortsatt - mye verre etter ekspertundersoekelsen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjoere! Jeg har skrekkelig vondt frem t.o.m. fortannen samme side, jeg er livredd for aa gjoere noe mere med tennene, og like redd for aa la vaere! Jeg er veldig, veldig deprimert, og graater bare jeg snakker om dette. Dette gjoer det naturlig nok vanskelig aa diskutere behandlingen med tannlegen... Naar det er som verst vil jeg helst bare doe...jeg gjorde det veldig klart for tannlegen at en av aarsakene til at jeg var redd for aa gjoere dette igjen var at jeg har mer enn nok smerter fra andre kroppsdeler, og har hatt nok stress i aar... Oensker selvfoelgelig aa faa reparert dette, men paa den ene siden foeler jeg ikke jeg kan stole paa at det blir unnagjort noen gang. Paa den annen side foeles det som om jeg da betaler spesialisten dyrt for aa rette opp etter en jobb min vanlige tannlege ikke har utfoert tilfredsstillende - til tross for veldig, veldig, veldig mange forsoek! Kanskje verdt aa legge til at tannlegen og endontologen er landsmenn og "kjenninger"? Ringte tannlegen i gaar for aa hoere hva han mente, men han hadde ikke hoert fra endontologen ennaa. Jeg vurderer faktisk aa soeke erstatning fra tannlegen, har funnet noen fimaer som tar slike saker...men gaar rundt i en taake pga smertestillende. Dette er helt, aldeles forferdelig! Vaer saa snill, kan du gi meg raad om hva jeg skal gjoere? (PS: da tannlegen hevdet at det var helt noedvendig aa gripe inn pga skyggen paa roentgenbildet til tross for at jeg IKKE HADDE NOE SMERTER PA DET TIDSPUNKTET!!!, mente mannen min jeg skulle vente til vi flyttet hjem til Norge til sommeren. Jeg synes det var et utrolig daarlig valgt tidspunkt av ham aa endelig faa rett en gang - men ville det gjort noen forskjell, faglig eller juridisk?) Beklager sterkt at jeg har skrevet saa langt og rotete, men vaer saa snill og gi meg raad, for situasjonen virker haaploes! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98352-to-aar-siden-rotfylling-fortsatt-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Av og til må det være lov til å si at nok er nok. Dersom tannlegen ikke klarer å løse problemet ditt, uansett hvor vanskelig det måtte være, er det vel på tide å oppsøke en annen. Prøv å finne ut om det finnes en flink og vel kvalifisert tannlege du kan oppsøke. Kan det være en universitetstannklinikk du kan oppsøke? Desverre er det ikke noe en webb-tannlege kan gjøre for deg. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98352-to-aar-siden-rotfylling-fortsatt-problemer/#findComment-556187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.