Gjest Hildegard Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Min datter er gravid (21 uker på vei) og har fått målt blodtrykket til 90/50. Legen gjør ikke noe med det. Er ikke det foruroligende lavt? Hun har også hypothyreose. Hun er student og jobber ved siden av, slik at hverdagen er hektisk. Er ellers frisk, bortsett fra litt lav blodprosent ( 10,5) Engstelig mor! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9840-lavt-blodtrykk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hildegard Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Min datter er gravid (21 uker på vei) og har fått målt blodtrykket til 90/50. Legen gjør ikke noe med det. Er ikke det foruroligende lavt? Hun har også hypothyreose. Hun er student og jobber ved siden av, slik at hverdagen er hektisk. Er ellers frisk, bortsett fra litt lav blodprosent ( 10,5) Engstelig mor! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9840-lavt-blodtrykk/#findComment-52139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Blodtrykket hennes er ikke foruroligende lavt. Det er mange som normalt har så lavt trykk, men har hun normalt et høyere trykk som nå har sunket veldig, kan hun fort få problemer med svimmelhet. Har hun ikke det, er det ikke noe problem i utgangspunktet. Man gir ikke medikamenter for å øke blodtrykk. Jeg vet om flere som er plaget av svimmelhet i svangerskapet, og som blir bedre av å være ekstra flinke til å drikke mye. Man kan evt. prøve å få i seg litt sportsdrikk, som både inneholder søtt og salt, noe som kan øke trykket litt. Dette med hypothyreosen hennes går jeg utifra blir kontrollert nøye av lege, med hyppige blodprøver, så hun får riktig dose med Thyroxin. Når hun både jobber og studerer, er det helt klart en fare for at hun ikke får hvilt seg nok. Håper hun likevel er flink til å ta vare på seg selv. Det som er litt synd, er at mange jobber ekstra mye for å tjene nok til å få godt med barselpenger senere, i.o.m. at den inntekten man får da, blir regnet ut fra det man tjener i 6 av de siste 10 månedene. Imidlertid går det an å bli sykemeldt og likevel ha disse rettighetene, tatt i betraktning at hun har en fast arbeidsavtale. Jeg mener ikke å si at sykemeldinger er noe man skal spekulere i, men det er faktisk mange som blir tvunget til å drive rovdrift på seg selv for å få endene til å møtes. Dette er noe som kanskje går utover barnet i neste omgang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9840-lavt-blodtrykk/#findComment-45506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Blodtrykket hennes er ikke foruroligende lavt. Det er mange som normalt har så lavt trykk, men har hun normalt et høyere trykk som nå har sunket veldig, kan hun fort få problemer med svimmelhet. Har hun ikke det, er det ikke noe problem i utgangspunktet. Man gir ikke medikamenter for å øke blodtrykk. Jeg vet om flere som er plaget av svimmelhet i svangerskapet, og som blir bedre av å være ekstra flinke til å drikke mye. Man kan evt. prøve å få i seg litt sportsdrikk, som både inneholder søtt og salt, noe som kan øke trykket litt. Dette med hypothyreosen hennes går jeg utifra blir kontrollert nøye av lege, med hyppige blodprøver, så hun får riktig dose med Thyroxin. Når hun både jobber og studerer, er det helt klart en fare for at hun ikke får hvilt seg nok. Håper hun likevel er flink til å ta vare på seg selv. Det som er litt synd, er at mange jobber ekstra mye for å tjene nok til å få godt med barselpenger senere, i.o.m. at den inntekten man får da, blir regnet ut fra det man tjener i 6 av de siste 10 månedene. Imidlertid går det an å bli sykemeldt og likevel ha disse rettighetene, tatt i betraktning at hun har en fast arbeidsavtale. Jeg mener ikke å si at sykemeldinger er noe man skal spekulere i, men det er faktisk mange som blir tvunget til å drive rovdrift på seg selv for å få endene til å møtes. Dette er noe som kanskje går utover barnet i neste omgang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9840-lavt-blodtrykk/#findComment-52382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.