Gjest bjella Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Kan en ta seg en fest selv om en går på spray, event sprøyter ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Ja, men du trenger ikke drikke alt for mye etter at du har begynt med sprøyter. Min klinikk har ikke sagt noe om det, men noen mener effekten av sprøytene kan bli noe nedsatt i kombinasjon med mye alkohol. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-557937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
legve Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg tror ikke det er forbudt. Var selv på en fest når jeg gikk på sprøyter, jeg turde ikke spørre klinikken om det var tillatt eller ikke, bare gjorde det, og alt har gått bra. Men det går jo evt an å spørre klinikken ? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-558419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunds Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Ja, men du trenger ikke drikke alt for mye etter at du har begynt med sprøyter. Min klinikk har ikke sagt noe om det, men noen mener effekten av sprøytene kan bli noe nedsatt i kombinasjon med mye alkohol. Denne info har jeg innhentet: Alkohol nedsetter opptaket av enkelte medisiner, og flere leger advarer mot inntak av alkohol i medisineringsperioden.Mannen bør også holde seg unna alkohol i minst 2 måneder i forkant av forsøket og frem til befruktning(pga at det er akkurat da de soldatene som skal brukes blir produsert og lagret!).Det kan gi alvorlige konsekvenser av at far drikker i den sårbare perioden,ungen/ungene kan bli alkoholskadd. Så i det hele og fulle bør prøvegamet være en alkoholfri og litt isolert tilværelse inntil dere lykkes,dvs ingen fest og fart,det kan dere jo ta igjen senere i livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-558775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kummin Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Denne info har jeg innhentet: Alkohol nedsetter opptaket av enkelte medisiner, og flere leger advarer mot inntak av alkohol i medisineringsperioden.Mannen bør også holde seg unna alkohol i minst 2 måneder i forkant av forsøket og frem til befruktning(pga at det er akkurat da de soldatene som skal brukes blir produsert og lagret!).Det kan gi alvorlige konsekvenser av at far drikker i den sårbare perioden,ungen/ungene kan bli alkoholskadd. Så i det hele og fulle bør prøvegamet være en alkoholfri og litt isolert tilværelse inntil dere lykkes,dvs ingen fest og fart,det kan dere jo ta igjen senere i livet. Jeg er enig i at man bør unngå alkohol i prøveperioden. Men risikoen for at fars alkoholbruk kan gi alkoholskadde barn er vel ganske marginal. Jeg skulle tro at ganske mange barn i Norge blir unnfanget i alkoholrus, uten at hele vår nasjon kan kalles alkoholskadd av de grunn. Det farligste er mors bruk av alkohol i svangerskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-558920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunds Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg er enig i at man bør unngå alkohol i prøveperioden. Men risikoen for at fars alkoholbruk kan gi alkoholskadde barn er vel ganske marginal. Jeg skulle tro at ganske mange barn i Norge blir unnfanget i alkoholrus, uten at hele vår nasjon kan kalles alkoholskadd av de grunn. Det farligste er mors bruk av alkohol i svangerskapet. Du skriver at det farligste er mors bruk av alkohol i svangerskapet.Dette er helt feil!Ja, det er klart det er farlig at mor drikker alkohol fra en mnd etter befruktning, men det er like farlig at far drikker når soldatene blir produsert,altså 2 måneder før befruktningen.All forskning beviser dette.Du ser barn med alkoskader der mor omtrent har vært avholds,og der det ofte er en far inn i bildet som drikker som en svamp!Jeg blir litt irritert når du legger alt ansvaret om alkoholavhold på moren, det er like viktig at den kommende far holder seg unna alkohol i sin sårbare periode. Må ta med at og unnfange et barn i alkoholrus er i og for seg ikke skadelig,da egget ikke kobler seg til morens blodomløp før etter noen uker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-559097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Du skriver at det farligste er mors bruk av alkohol i svangerskapet.Dette er helt feil!Ja, det er klart det er farlig at mor drikker alkohol fra en mnd etter befruktning, men det er like farlig at far drikker når soldatene blir produsert,altså 2 måneder før befruktningen.All forskning beviser dette.Du ser barn med alkoskader der mor omtrent har vært avholds,og der det ofte er en far inn i bildet som drikker som en svamp!Jeg blir litt irritert når du legger alt ansvaret om alkoholavhold på moren, det er like viktig at den kommende far holder seg unna alkohol i sin sårbare periode. Må ta med at og unnfange et barn i alkoholrus er i og for seg ikke skadelig,da egget ikke kobler seg til morens blodomløp før etter noen uker. Dette var nye opplysninger for meg, Yunds. Jeg har faktisk aldri hørt om tilfeller av alkoholskader på barn som følge av fars bruk av alkohol før befruktning. Det nærmeste jeg noen gang har sett, er teorier om at _stort_ inntak/misbruk av alkohol og andre rusmidler hos far kan medføre noe nedsatt sædkvalitet. Det vil i tilfelle bare medføre nedsatt fruktbarhet - ikke fare for alkoholskade på foster. Men det er jo ikke alt jeg greier å få med meg. Hadde satt stor pris på dokumentasjon av opplysningnene dine i form av en link eller flere. Særlig opplysningen om at fars alkoholinntak i forkant er farligere enn mors inntak i svangerskapet synes jeg er oppsiktsvekkende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-559435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kummin Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Du skriver at det farligste er mors bruk av alkohol i svangerskapet.Dette er helt feil!Ja, det er klart det er farlig at mor drikker alkohol fra en mnd etter befruktning, men det er like farlig at far drikker når soldatene blir produsert,altså 2 måneder før befruktningen.All forskning beviser dette.Du ser barn med alkoskader der mor omtrent har vært avholds,og der det ofte er en far inn i bildet som drikker som en svamp!Jeg blir litt irritert når du legger alt ansvaret om alkoholavhold på moren, det er like viktig at den kommende far holder seg unna alkohol i sin sårbare periode. Må ta med at og unnfange et barn i alkoholrus er i og for seg ikke skadelig,da egget ikke kobler seg til morens blodomløp før etter noen uker. Har du en kilde / lenke du kan henvise til vedr. dette ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-559649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunds Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Dette var nye opplysninger for meg, Yunds. Jeg har faktisk aldri hørt om tilfeller av alkoholskader på barn som følge av fars bruk av alkohol før befruktning. Det nærmeste jeg noen gang har sett, er teorier om at _stort_ inntak/misbruk av alkohol og andre rusmidler hos far kan medføre noe nedsatt sædkvalitet. Det vil i tilfelle bare medføre nedsatt fruktbarhet - ikke fare for alkoholskade på foster. Men det er jo ikke alt jeg greier å få med meg. Hadde satt stor pris på dokumentasjon av opplysningnene dine i form av en link eller flere. Særlig opplysningen om at fars alkoholinntak i forkant er farligere enn mors inntak i svangerskapet synes jeg er oppsiktsvekkende. Jeg kan godt skaffe dokumentasjon på dette,men har ikke funnet informasjon på nettet om det nå da jeg søkte.Skal høre med legen min og komme tilbake til det senere(Det var akkurat en lege som jeg fikk opplyst denne forskningen av,men har senere lest det et sted også) Jeg synes ikke dette er så rart, har tenkt over det etter jeg hørte det, og sett at det kan stemme i noen tilfeller(uten og dømme noen,men se dere rundt selv og _tenk litt_!).Det er vel heller ikke så rart og tenke på at celler kan bli skadet om de blir påvirket av gift/kjemiske midler under produsering. Tiljajo skriver:Særlig opplysningen om at fars alkoholinntak i forkant er farligere enn mors inntak i svangerskapet synes jeg er oppsiktsvekkende! Da må jeg bare svare at jeg feilformulerte meg litt.Selvsagt er begge delene _like farlige_, det var det jeg mente,men jeg skrev kansje litt feil.Men det er ingen beviselig skade under selve befruktningen og 1-2 uker etterpå,det betyr at alle ungene som er unnfanget i alkorus (på fest ol...) ikke tar noen skade av det.Med det mener ikke jeg det er riktig og feste i førsten av svangerskapet, men det er mange kvinns som fester før de får mistanke om at de er gravide.Senere i mors svangerskap er selvfølgelig alkohol veldig skadelig,og kan gi store skader på barnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-559723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .......... Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Du skriver at det farligste er mors bruk av alkohol i svangerskapet.Dette er helt feil!Ja, det er klart det er farlig at mor drikker alkohol fra en mnd etter befruktning, men det er like farlig at far drikker når soldatene blir produsert,altså 2 måneder før befruktningen.All forskning beviser dette.Du ser barn med alkoskader der mor omtrent har vært avholds,og der det ofte er en far inn i bildet som drikker som en svamp!Jeg blir litt irritert når du legger alt ansvaret om alkoholavhold på moren, det er like viktig at den kommende far holder seg unna alkohol i sin sårbare periode. Må ta med at og unnfange et barn i alkoholrus er i og for seg ikke skadelig,da egget ikke kobler seg til morens blodomløp før etter noen uker. Hei på deg! Min far var alkoholiker og han drakk daglig store mengder alkohol uten at hverken jeg eller broren min fikk skade av det. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-559823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunds Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Hei på deg! Min far var alkoholiker og han drakk daglig store mengder alkohol uten at hverken jeg eller broren min fikk skade av det. Mvh Da var dere bare heldige,det finnes mange eksempler på det motsatte.Det finnes også mange "skjulte alkoskader",som hyperaktivitet og små hjerneskader og sansemotorikkfeil. Hvorfor ta sjansen?... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-560553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten sign Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Dette var nye opplysninger for meg, Yunds. Jeg har faktisk aldri hørt om tilfeller av alkoholskader på barn som følge av fars bruk av alkohol før befruktning. Det nærmeste jeg noen gang har sett, er teorier om at _stort_ inntak/misbruk av alkohol og andre rusmidler hos far kan medføre noe nedsatt sædkvalitet. Det vil i tilfelle bare medføre nedsatt fruktbarhet - ikke fare for alkoholskade på foster. Men det er jo ikke alt jeg greier å få med meg. Hadde satt stor pris på dokumentasjon av opplysningnene dine i form av en link eller flere. Særlig opplysningen om at fars alkoholinntak i forkant er farligere enn mors inntak i svangerskapet synes jeg er oppsiktsvekkende. Er det virkelig så vanskelig og kunne tro at cellene blir skadet av alkohol, når det er (som du jo også skriver)beviselig at s.celleproduksjonen blir nedsatt/dårligere av alkoholinntak? Det har blitt mye skriverier etter at menn som tjenestegjorde på strålingsutsatte ubåter, fødte unger med misdannelser.Altså strålingsskader på grunn av at far utsatte seg for stråling når cellene ble produsert og etterpå.Da sier det seg selv at det er like mulig at inntak av alkohol under produksjonen kan gi ungene misdannelser også,ikke sant!Ganske logisk egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-560772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Er det virkelig så vanskelig og kunne tro at cellene blir skadet av alkohol, når det er (som du jo også skriver)beviselig at s.celleproduksjonen blir nedsatt/dårligere av alkoholinntak? Det har blitt mye skriverier etter at menn som tjenestegjorde på strålingsutsatte ubåter, fødte unger med misdannelser.Altså strålingsskader på grunn av at far utsatte seg for stråling når cellene ble produsert og etterpå.Da sier det seg selv at det er like mulig at inntak av alkohol under produksjonen kan gi ungene misdannelser også,ikke sant!Ganske logisk egentlig. Jeg har fulgt ganske godt med på dette, men har aldri sett det bevist at alkohol kan gi nedsatt sædkvalitet. En eller to ganger har jeg sett det formulert som en teori - men altså ikke bevist. Det er betydelig mer materiale på sammenheng mellom alkoholbruk og nedsatt fruktbarhet hos kvinnen. Men jeg har heller ikke sett noen teori eller bevis for at bruk av alkohol FØR svangerskap kan medføre alkoholskade på barnet - bare nedsatt fruktbarhet. På den motsatte side mener de fleste at det gir økt fruktbarhet dersom man har det godt med seg selv, så de to faktorene kan kanskje virke mot hverandre i enkelte sammenhenger. Når det gjelder stråling i høy konsentrasjon, oppfatter jeg det som en helt annen sak. Jeg har i alle fall ingen problemer med å skjønne at stråling fungerer på en annen måte enn inntak av alkohol i så moderate mengder som kroppen selv greier å rense. (I motsetning til stråling som lagres i kroppen). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-563119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten sign Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har fulgt ganske godt med på dette, men har aldri sett det bevist at alkohol kan gi nedsatt sædkvalitet. En eller to ganger har jeg sett det formulert som en teori - men altså ikke bevist. Det er betydelig mer materiale på sammenheng mellom alkoholbruk og nedsatt fruktbarhet hos kvinnen. Men jeg har heller ikke sett noen teori eller bevis for at bruk av alkohol FØR svangerskap kan medføre alkoholskade på barnet - bare nedsatt fruktbarhet. På den motsatte side mener de fleste at det gir økt fruktbarhet dersom man har det godt med seg selv, så de to faktorene kan kanskje virke mot hverandre i enkelte sammenhenger. Når det gjelder stråling i høy konsentrasjon, oppfatter jeg det som en helt annen sak. Jeg har i alle fall ingen problemer med å skjønne at stråling fungerer på en annen måte enn inntak av alkohol i så moderate mengder som kroppen selv greier å rense. (I motsetning til stråling som lagres i kroppen). Du skriver at det er betydelig mer materiale på sammenheng mellom alkoholbruk og nedsatt fruktbarhet hos kvinnen!***JA,forde det er forsket mer på dette, men vi får helt sikkert mer materiale om alkoholskader via fars celler _før_ befruktning når det blir forsket mere på det. Og den teorien som ble nevnt her gjaldt nok helt sikkert kommende fedre med overdrevent alkoholforbruk vil jeg tro,alkoholikere,periodedrankere og de menn som gikk på harde fyllekuler i den *kritiske* perioden.I slike tilfeller som mannen inntar mere alkohol enn kroppen og leveren klarer og rense/ta unna. Til opplysning, det tar ca 14 dager før kroppen klarer og rense ut et par flasker vanlig øl! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98724-alkohol-spray-og-spr%C3%B8yter/#findComment-563478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.