Gå til innhold

ÅÅÅÅH jeg er så sint!!!

Anbefalte innlegg

Gjest stress

JA! jeg innser faktisk at vi har problemer, og at hvis vi skal ha noen framtid så må vi ha hjelp utenifra. MEN, når en mann er slik min mann har blitt og er, så har jeg faktisk lov til å reagere. Det er tross alt unger i bildet, og det er disse jeg er mest bekymret for! Jeg sier ikke at jeg er uten feil, men jeg sier heller i fra enn å sitte å se passivt på at han gjør akkurat som han vil, uten å ta hensyn til noen. Jeg har da ikke tenkt å la meg underkue!

Jeg blir så irritert av innleggene dine, for det virker ikke som om du har noe peiling på det følelsesmessige samlivet. For alt jeg vet, er du sikkert en like egosentrert mann som ikke bryr seg om andre enn seg selv du heller!

Men nå drar jeg iallefall, vekk fra hjemmet, orker ikke å være hjemme når han kommer... Så får vi se hva som skjer... Hvis han ikke for en gangs skyld tar insiativet til å ordne opp denne gangen, så er løpet kjørt...Det er alltid jeg som må ordne opp, og tydeligvis i hans øyne er det bestandig jeg som har skylden for bråk, nettopp fordi jeg er den som sier i fra!

Slik er det å bli en nedkjørt kvinne... Og det er faktisk ikke min egen feil at jeg kom til å elske denne mannen... ÅÅÅH!

Dette er vel kanskje en konsekvens av likestillingen i samfunnet. Det er store krav til både kvinner og menn. Kvinner kan heller ikke bare konsentrere seg om hjem og barn fordi det forventes at også kvinner skal holde seg faglig oppdatert i yrke og karriere.

Ikke så lett og bli klok på kanskje.

Mye krangling, problemer for barn og mange skilsmisser er nok blitt resulatatet av likestillingskravet i samfunnet.

En ide er å tenke ut på forhånd før en binder seg hvilken mann en vil ha, en huslig en som kanskje ikke satser alt på penger og karriere eller en mann som kan forsørge en. Tror også at en god del menn er sline av alle krav og forventninger, men at det også finnes dem som ikke eier ansvarsfølelse og lever i egoisme.

Fortsetter under...

Gjest familievernkontoret

Hvis du jobber på et familievernskontor, så gud bedre meg.

Det aller første du bør lære deg er å ta folks følelser på alvor.

Jeg tar absolutt følelsene til folk på alvor. Men jeg tror ikke jeg hjelper dem ved å sitte å stryke dem på ryggen og si stakkars. Her får man kun hennes side av saken. Og hun er veldig opptatt av å fortelle nøyaktig hvor ubrukelig mannen er. Og her er hun ute etter å høre andre være enig i at alt er hans skyld. Hvis hun kommuniserer til ham slik hun gjør her, så skjønner jeg godt at fyren gir f.

Det er derfor jeg poengterer at de trenger å gå til

Jeg tar absolutt følelsene til folk på alvor. Men jeg tror ikke jeg hjelper dem ved å sitte å stryke dem på ryggen og si stakkars. Her får man kun hennes side av saken. Og hun er veldig opptatt av å fortelle nøyaktig hvor ubrukelig mannen er. Og her er hun ute etter å høre andre være enig i at alt er hans skyld. Hvis hun kommuniserer til ham slik hun gjør her, så skjønner jeg godt at fyren gir f.

Det er derfor jeg poengterer at de trenger å gå til

Du er en spydig liten figur.

Dama i hovedinnlegget er frustrert, lei seg og forbannet og innlegget er helt klart preget av det.

Følelsene er sanne - fordi de er hennes egne. Hadde du virkelig ventet at du skulle få et analytisk innlegg - hvor hun ser begge sider av saken, helt klart - og er rolig, nyansert og avballansert. Tror du virkelig hun hadde hatt behov for å skrive på dol for å lufte ut sin frustrasjon da??

"Og her er hun ute etter å høre andre være enig i at alt er hans skyld."

Jeg tror du bare skal innse at du har lite eller ingenting å bidra med i forhold til denne kvinnen. Du er forutinntatt, spydig - og har overhode ikke evne til å formidle "din hjelpsomhet".

Gjest koral

Du er en spydig liten figur.

Dama i hovedinnlegget er frustrert, lei seg og forbannet og innlegget er helt klart preget av det.

Følelsene er sanne - fordi de er hennes egne. Hadde du virkelig ventet at du skulle få et analytisk innlegg - hvor hun ser begge sider av saken, helt klart - og er rolig, nyansert og avballansert. Tror du virkelig hun hadde hatt behov for å skrive på dol for å lufte ut sin frustrasjon da??

"Og her er hun ute etter å høre andre være enig i at alt er hans skyld."

Jeg tror du bare skal innse at du har lite eller ingenting å bidra med i forhold til denne kvinnen. Du er forutinntatt, spydig - og har overhode ikke evne til å formidle "din hjelpsomhet".

Amen!

petter smart

fy faen nå begynner du å gå "mislykket" i næringen.

Det er flott at du synes bra om kvinner, men at vi er synsk er rimelig feil. At han og andre menn med han begynner å oppføre seg som drittsekker når ungene og forpliktelsene kommer er en kjent sak!

Det var da svært da.

Slik jeg forstår det er ikke dette noe som har kommet etter at de fikk barn og forpliktelser. Slik har han alltid vært, men hun håpet at han skulle endre seg når disse tingene kom. Men det har han selvfølgelig ikke gjort, og da kan hun skylde seg selv.

En trenger ikke være synsk for å forstå at en person som ikke gidder hjelpe til hjemme tidlig i et forhold (når det er relativt lite å gjøre) ikke vil gjøre stort senere (når det blir masse å gjøre).

Det er slett ikke en kjent sak at menn endrer seg til det verre når barn og forpliktelser kommer. Å påstå noe slikt er er frekt og en hån til alle menn som tar sin del av arbeidet.

Med dine holdninger skjønner jeg godt om menn stikker av fra deg og ansvaret (dvs kjeftinga og masinga di).

Annonse

petter smart

Du høres ut som en slarvkjerring, "hva var det jeg sa"?? "Var det ikke det jeg sa?" Du burde visst bedre...... osv...

Visste ikke at det hadde noe med slarvekjerringer å gjøre, en besserwisser kanskje, eller etterpåklok, men slarvekjerring? Nei den skjønte jeg ikke.

Men velger du å leve med en slask så bør det ikke komme som noen overraskelse at han vil forbli en slask, også etter at det kommer barn og flere forpliktelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...