sherlock Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 *Og selv ikke alle amerikanere er enige i at Saddam er den nye hitler* Nei. NÅ tror heller ikke jeg at han får særlig sjans til å bli det. Takket være nettopp de land som også ordnet opp med Hitler. Du har tydeligvis ikke lært så mye historie. Hitler kunne ha okkupert Storbritania dersom han ikke hadde vært så stormannsgal at han invaderte sovjet. Da hadde det bare vært Stalin som kunne hadde reddet oss fra Hitler... Noe som får meg til å lure på hvilket fiendebilde du hadde hatt om du hadde vokst opp i et poststalinistisk Norge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98853-usa-sitt-syn-p%C3%A5-seg-selvog-oss-feigingene/page/2/#findComment-559303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du har tydeligvis ikke lært så mye historie. Hitler kunne ha okkupert Storbritania dersom han ikke hadde vært så stormannsgal at han invaderte sovjet. Da hadde det bare vært Stalin som kunne hadde reddet oss fra Hitler... Noe som får meg til å lure på hvilket fiendebilde du hadde hatt om du hadde vokst opp i et poststalinistisk Norge. *Du har tydeligvis ikke lært så mye historie.* Hvis du sikter til at jeg ikke tar med Sovjets store ære for å ha knekket Hitler, skyldes det at Stalin og Hitler faktisk var kompanjonger frem til krigsutbruddet mellom de to land, og derfor ikke skal ha noe ære for sine holdninger. Paralellen til dagens Russland bør være åpenbar. *Hitler kunne ha okkupert Storbritania... Mulig, men ikke sikkert. Uansett gjelder diskusjonene hvem som viste besluttsomhet mot faenskapet og når. Det var GB som uredd erklærte Hitler krig først. *..så stormannsgal at han invaderte sovjet.* Paralellen til Hussein's vanvittige angrep på det mye større Iran i 1979 bør her være nokså åpenbar. *om du hadde vokst opp i et poststalinistisk Norge* Takket være endel andre lands besluttsomhet, og ikke vår egen, slipper vi å spekulere i slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98853-usa-sitt-syn-p%C3%A5-seg-selvog-oss-feigingene/page/2/#findComment-559313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.