Gå til innhold

Usa sitt syn på seg selv...og oss feigingene.

Anbefalte innlegg

*Og selv ikke alle amerikanere er enige i at Saddam er den nye hitler*

Nei. NÅ tror heller ikke jeg at han får særlig sjans til å bli det.

Takket være nettopp de land som også ordnet opp med Hitler.

Du har tydeligvis ikke lært så mye historie.

Hitler kunne ha okkupert Storbritania dersom han ikke hadde vært så stormannsgal at han invaderte sovjet. Da hadde det bare vært Stalin som kunne hadde reddet oss fra Hitler...

Noe som får meg til å lure på hvilket fiendebilde du hadde hatt om du hadde vokst opp i et poststalinistisk Norge.

Fortsetter under...

Gjest Morsk

Du har tydeligvis ikke lært så mye historie.

Hitler kunne ha okkupert Storbritania dersom han ikke hadde vært så stormannsgal at han invaderte sovjet. Da hadde det bare vært Stalin som kunne hadde reddet oss fra Hitler...

Noe som får meg til å lure på hvilket fiendebilde du hadde hatt om du hadde vokst opp i et poststalinistisk Norge.

*Du har tydeligvis ikke lært så mye historie.*

Hvis du sikter til at jeg ikke tar med Sovjets store ære for å ha knekket Hitler, skyldes det at Stalin og Hitler faktisk var kompanjonger frem til krigsutbruddet mellom de to land, og derfor ikke skal ha noe ære for sine holdninger.

Paralellen til dagens Russland bør være åpenbar.

*Hitler kunne ha okkupert Storbritania...

Mulig, men ikke sikkert. Uansett gjelder diskusjonene hvem som viste besluttsomhet mot faenskapet og når. Det var GB som uredd erklærte Hitler krig først.

*..så stormannsgal at han invaderte sovjet.*

Paralellen til Hussein's vanvittige angrep på det mye større Iran i 1979 bør her være nokså åpenbar.

*om du hadde vokst opp i et poststalinistisk Norge*

Takket være endel andre lands besluttsomhet, og ikke vår egen, slipper vi å spekulere i slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...