Gå til innhold

Dama har hatt mange sexpartnere - vil sjelden ha sex med meg

Anbefalte innlegg

Dama mi har hatt sex med ca 20 andre gutter. Ca halvparten har vært "one night stands". Hun har fortalt at hun hadde sex med 10 gutter i de 15-16 månedene før hun traff meg.

Synest for det første at det er vanskelig å takle at hun har hoppet til sengs med så mange andre gutter. (Selv har jeg bare hatt sex med 2 andre jenter). Vi er begge 23 år.

I tillegg så er sex noe vi kun har på mitt initiativ, og 4 av 5 ganger når jeg vil ha sex så vil ikke hun. De siste 6 mnd har vi hatt sex ca 10 ganger.

Jeg synes dette er vanskelig... føler på en måte at hun sårer meg.

Hvorfor har hun villet ha sex med så mange andre gutter? Dette spørsmålet stiller jeg meg ofte.

Med meg så vil hun sjelden ha sex, og har vi sex, så er det på mitt initiativ. Er redd for å ta det opp med henne også, redd for å såre henne.

Hva mener dere om dette? Blir jeg såret uten å ha noen grunn til det? Andre i lignende situasjon? Hva skal jeg gjøre med situasjonen?

Fortsetter under...

Gjest Dr. Åsa

Jeg tenker at, å ha sex med mange man ikke bryr seg om er lett. Å dele de mest intime sidene av seg selv med en man bryr seg om, er forferdelig vanskelig.

Kanskje hun har følt seg presset til å ha sex med alle disse mennene for å få nærhet? Nå er hun sammen med deg, og kanskje hun føler seg trygg nok til å si nei til sex, fordi hun får kos alikevel, og trenger ikke være redd for at du ikke er glad i henne?

Det kan være mange grunner. Skal du være sammen med denne jenta får du godta fortida hennes som en del av henne, og spørre hvorfor sexlivet deres ikke fungerer helt for derer. Kommunikasjon er viktig.

Du beskriver en todelt problemstilling.

1) Du er sjalu for kjæresten din har hatt sex med mange

2) Du er frustrert for at dere har sjeldent sex og at du må ta initiativ

Fortiden kan man ikke gjøre noe med. Du må bare akseptere at hun har hatt sex med andre før deg. En liten trøst er at one.night stands sjelden er noen stor opplevelse. Når fylla er inne i bildet så har sexen en tendens til å bli slapp. Du har med andre ord ingen grunn til å være redd for sammenligning.

Kan det hende at hun har hatt veldig behov for andres bekreftelse, at det er derfor hun har ligget med så mange?

Når det gjelder punkt to så er det mange grunner til at jenter ikke vil ha eller ikke tar initiativ til sex.

1)sliten

2)deprimert

3)bivirkninger fra medisiner

4)kjipt forhold

Snakk med henne og finn ut av det.

petter smart

Fortiden hennes kan være viktig. Det er mulig hun har hatt for mye sex som ikke har betydd noe, slik at hun er blitt avstumpet. Hun klarer ikke sex med følelser i bildet, hun klarer det bare med ukjente som hun ikke har følelser for.

Men dette må du ta opp med henne. Så sjelden sex er verken "normalt" eller ønskelig. Spør henne om hvorfor hun ikke vil ha sex og hvorfor hun aldri tar iniativ.

Annonse

Gjest ikke sign nå

Jeg har hatt flere ons enn henne, og det er egentlig IKKE noe jeg ville! Jeg angrer, er flau og lei meg for dette! Mannen jeg er gift med har ikke hatt ons. Jeg føler meg så "billig" av og til når jeg tenker på det jeg har gjort. Sex i fylla. Jeg fikk ingenting godt utav det, kun dårlig samvittighet. Kan hun være litt flau over at hun har hatt sex med så mange? Det kan kanskje være grunnen? Jeg vet ikke. Prøv å ikke tenke på fortiden hennes. Jeg er så lei meg for at jeg ikke kan endre det jeg har gjort. Vel.. vet ikke om du fikk noe hjelp her. Jeg kan i tillegg si at selv om jeg gjorde mye dumt de årene jeg festet, så var det ikke "meg".

Gjest ikke sign nå

Jeg tenker at, å ha sex med mange man ikke bryr seg om er lett. Å dele de mest intime sidene av seg selv med en man bryr seg om, er forferdelig vanskelig.

Kanskje hun har følt seg presset til å ha sex med alle disse mennene for å få nærhet? Nå er hun sammen med deg, og kanskje hun føler seg trygg nok til å si nei til sex, fordi hun får kos alikevel, og trenger ikke være redd for at du ikke er glad i henne?

Det kan være mange grunner. Skal du være sammen med denne jenta får du godta fortida hennes som en del av henne, og spørre hvorfor sexlivet deres ikke fungerer helt for derer. Kommunikasjon er viktig.

Jeg hadde vel ons for å få nærhet.. Det var feil. Ble vel utnyttet. Ønsket noe mer.

Gjest voksen nå

Nå skriver du ikke noe om at du har nevnt for dama di at det plager deg at hun har hatt mange sexpartnere, men jeg tar sikkert ikke mye feil hvis jeg antar at hun har fått høre det noen ganger?

Bare det alene kan ha vært med på å ødelegge hennes lyst på sex. Du har fordømt hennes seksualitet og gjort den skitten og lite verd. Samtidig har du opphøyet deg selv fordi du ikke har hatt så mange sexpartnere.

Det finnes ikke noe som er så håpløst som å rippe opp i ting som skjedde før dere ble sammen, dette er noe du ikke kan gjøre noe med. Å bli stilt til ansvar, direkte eller indirekte, for noe som har skjedd, ikke kan endres på, aldri kan angres nok på, det ødelegger et menneske.

Jeg har selv levd i forhold hvor jeg ved hver eneste krangel måtte forsvare ting jeg hadde gjort i min ungdom og før vi ble sammen. Min egen selvfølelse var til slutt på bånn, uansett hvor mye jeg forsøkte å unnskylde og be om tilgivelse (!!!???) så kvernet han på det om og om igjen. Alt som var galt i vårt forhold skyldtes ene og alene min ville fortid.

Det er klart jeg mistet lysten på sex, så skittent som han gjorde det. Det er klart jeg mistet lysten på å være naken sammen med han, han tråkket meg ned i søla og fant de ømmeste tærne å tråkke på hver eneste gang han var sint eller lei for ett eller annet.

Var jeg dama di ville jeg gått. Jeg har lært en del ting, det ene er å la fortid være fortid og aldri fortelle det til potensielle nye partnere, og det andre er å GÅ hvis partneren begynner å anklage meg for ting jeg har gjort før hans tid. Det fører ingen annen vei enn rett til stupet. Vi kan trygle og be og ønske og gråte, men det som har skjedd kan vi faktisk ikke endre. Vi kan endre på den vi er i dag, og vi har alle et potensiale til å bli bedre mennesker, men la oss for all del slippe å bli påminnet alle de feilstegene vi engang gjorde. Vi er da bare mennesker vi også.

Forvalteren

ta hintet hun knuller nok rundt og trenger ikke deg... slå opp du!!!

Du burde snakke åpent med henne om dette og på den måten tvinge henne til å bli ærlig med deg.

Det er ikke umulig at hun treffer en annen. -I så fall fortjener du å vite det.

Da fortjener du en annen. Da finnes det faktisk ei deiligere dame for deg, -det er min erfaring.

petter smart

Nå skriver du ikke noe om at du har nevnt for dama di at det plager deg at hun har hatt mange sexpartnere, men jeg tar sikkert ikke mye feil hvis jeg antar at hun har fått høre det noen ganger?

Bare det alene kan ha vært med på å ødelegge hennes lyst på sex. Du har fordømt hennes seksualitet og gjort den skitten og lite verd. Samtidig har du opphøyet deg selv fordi du ikke har hatt så mange sexpartnere.

Det finnes ikke noe som er så håpløst som å rippe opp i ting som skjedde før dere ble sammen, dette er noe du ikke kan gjøre noe med. Å bli stilt til ansvar, direkte eller indirekte, for noe som har skjedd, ikke kan endres på, aldri kan angres nok på, det ødelegger et menneske.

Jeg har selv levd i forhold hvor jeg ved hver eneste krangel måtte forsvare ting jeg hadde gjort i min ungdom og før vi ble sammen. Min egen selvfølelse var til slutt på bånn, uansett hvor mye jeg forsøkte å unnskylde og be om tilgivelse (!!!???) så kvernet han på det om og om igjen. Alt som var galt i vårt forhold skyldtes ene og alene min ville fortid.

Det er klart jeg mistet lysten på sex, så skittent som han gjorde det. Det er klart jeg mistet lysten på å være naken sammen med han, han tråkket meg ned i søla og fant de ømmeste tærne å tråkke på hver eneste gang han var sint eller lei for ett eller annet.

Var jeg dama di ville jeg gått. Jeg har lært en del ting, det ene er å la fortid være fortid og aldri fortelle det til potensielle nye partnere, og det andre er å GÅ hvis partneren begynner å anklage meg for ting jeg har gjort før hans tid. Det fører ingen annen vei enn rett til stupet. Vi kan trygle og be og ønske og gråte, men det som har skjedd kan vi faktisk ikke endre. Vi kan endre på den vi er i dag, og vi har alle et potensiale til å bli bedre mennesker, men la oss for all del slippe å bli påminnet alle de feilstegene vi engang gjorde. Vi er da bare mennesker vi også.

For et latterlig svar. Du antar ting selv om han sier det motsatte, du tillegger han meninger og uttalelser han ikke sier noe om eller sier han ikke har/ikke har gjort.

Fortiden er viktig, spesielt når sexlivet lider pga det. At du tydeligvis ikke vil ta ansvar for din fortid får bli din sak, men ikke gidd å svare med slik dritt når folk har problemer.

Han har aldri sagt noe om at han klaget og kjeftet. Men det er jo klart han lurer når hun har hatt sex med mange før, men ikke vil ha sex med han. Han som hun vistnok skal være glad i.

Har du gjort feil før i livet må du være voksen nok til å tåle støyten.

For et latterlig svar. Du antar ting selv om han sier det motsatte, du tillegger han meninger og uttalelser han ikke sier noe om eller sier han ikke har/ikke har gjort.

Fortiden er viktig, spesielt når sexlivet lider pga det. At du tydeligvis ikke vil ta ansvar for din fortid får bli din sak, men ikke gidd å svare med slik dritt når folk har problemer.

Han har aldri sagt noe om at han klaget og kjeftet. Men det er jo klart han lurer når hun har hatt sex med mange før, men ikke vil ha sex med han. Han som hun vistnok skal være glad i.

Har du gjort feil før i livet må du være voksen nok til å tåle støyten.

Er det feil å ha hatt mange sexpartnere?

Bør man finne seg i å bli følelsemessig forfulgt, plaget og sjikanert av nåværende kjæreste fordi man tidligere har hatt mange partnere?

petter smart

Er det feil å ha hatt mange sexpartnere?

Bør man finne seg i å bli følelsemessig forfulgt, plaget og sjikanert av nåværende kjæreste fordi man tidligere har hatt mange partnere?

Om det er feil eller ikke er opp til de involverte å avgjøre. Mange som har hatt svært mange sexpartnere synes vistnok det er galt.

Det er stor forskjell på å bli forfulgt, palget osv og at kjæresten har et problem med det. Det skjønner jeg godt at han har, spesielt siden hun har hatt mye sex før og ikke vil ha sex med han.

Annonse

Om det er feil eller ikke er opp til de involverte å avgjøre. Mange som har hatt svært mange sexpartnere synes vistnok det er galt.

Det er stor forskjell på å bli forfulgt, palget osv og at kjæresten har et problem med det. Det skjønner jeg godt at han har, spesielt siden hun har hatt mye sex før og ikke vil ha sex med han.

At hun ikke vil ha sex med han trenger da ikke å ha noe med hennes tidligere sexpartnere å gjøre.

At så skal være tilfelle er noe HAN insinuerer

For alt vi vet kan problemet være at han er en sutrende type som gneldrer dagen lang etter oppmeksomhet, og at hun er lei av å ha en liten gutt hengende rundt skjørtene.

Det er ingen problem å ta livet av gnisten, hvis man ellers går inn for det. Men det får han klandre seg selv for.

Poenget mitt er. Jeg aner ikke hva som kan være løsningen annet enn at de snakker sammen, men å akseptere hans sutring om at "dama mi har hatt mange sexpartnere, men vil ikke ha sex med meg" blir for teit.

Han sutrer - og legger skylden på fortiden - for sikkerhets skyld. Det blir som om ungene mine skulle sagt: "mamma, mamma, Isabel vil ikke leke med meg fordi jeg har rød kåpe på"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...