Gjest kvitsymra Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 For 14 dager siden kunne jeg uten betenkeligheter giftet meg og fått et barn til med samboeren. Han var den perfekte mann helt frem til 12 dager siden. Det viser seg at han har bært en stor løgn for meg i ca. et år. (Og han vet jeg HATER løgner. Det er nesten bedre å si fra tidlig, slik at man sammen kan prøve å ordne opp.) Vi mistet nesten hjemmet vårt på grunn av hemmelighten hans, men hans foreldre og banken hjalp oss ut av knipa. For noen dager siden kom det også frem at forsikring på hus og bil ikke ble betalt i Desember. Vi skal være sjeleglad det ikke ble kollisjon med datteren vår i baksetet eller tyveri/brann i denne perioden. *grøss* Han er heldigvis positiv til å bli med til familievernkontoret for å prøve å redde forholdet. Det er meg han vil bli gammel med, sier han. De siste dagene har jeg hatt store problemer med å forholde meg til fyren. Jeg oppfører meg ambivalent mot han flere ganger i løpet av en dag.. og jeg skammer meg skikkelig fordi jeg ikke føler så mye om han nå. Jeg trodde min kjærlighet til han var betingelsesløs, men dette tærer på... I dag startet jeg med p-pillen igjen. Spontanaborterte vårt planlagte "frø" for 1 mnd siden også. Så dette har vært en tøff måned. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99090-er-kj%C3%A6rligheten-sterk-nok/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PIPPUS Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har selv skrevet inn her ang. et forhold som fungerer sårlig. Noe av problemet hos oss er også linket til dette med penger og pengebruk. Jeg tror vi mister respekten for personer som unnlater å fortelle om vanskelige ting, eller som gir blanke i å ordne opp i problemer. Jeg for min del føler meg på en måte "bedratt" iogmed jeg har trodd at mannen min var en annen enn det han tydligvis er, og da er han med en gang ikke den personen jeg ble glad i heller. Men søk hjelp, kanskje dere finner ut av problemene sammen. Om ikke annet lærer du mye om deg selv i en slik prosess. Klem og lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99090-er-kj%C3%A6rligheten-sterk-nok/#findComment-561225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvitsymra Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg har selv skrevet inn her ang. et forhold som fungerer sårlig. Noe av problemet hos oss er også linket til dette med penger og pengebruk. Jeg tror vi mister respekten for personer som unnlater å fortelle om vanskelige ting, eller som gir blanke i å ordne opp i problemer. Jeg for min del føler meg på en måte "bedratt" iogmed jeg har trodd at mannen min var en annen enn det han tydligvis er, og da er han med en gang ikke den personen jeg ble glad i heller. Men søk hjelp, kanskje dere finner ut av problemene sammen. Om ikke annet lærer du mye om deg selv i en slik prosess. Klem og lykke til Tusen takk for svaret ditt PIPPUS! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99090-er-kj%C3%A6rligheten-sterk-nok/#findComment-561419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Å si at dere nesten mistet hjemmet deres pga hemmeligheten hans er vel å dra det litt langt. Men hvorfor betalte han ikke forsikringene? Var det fordi han sløste bort pengene på tull og tøys eller hadde han ikke penger igjen etter strøm/mat/husleie/julegaver. Det er jo stor forskjell på disse alternativene. At noe sånt gjør at han går fra perfekt til så tvilsom sier meg at forholdet deres ikke var særlig godt i første omgang. Et forhold bør tåle såpass, selv om han selvfølgelig burde vært ærlig om det. Det er langt fra akseptabelt å gjøre slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99090-er-kj%C3%A6rligheten-sterk-nok/#findComment-561532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvitsymra Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Å si at dere nesten mistet hjemmet deres pga hemmeligheten hans er vel å dra det litt langt. Men hvorfor betalte han ikke forsikringene? Var det fordi han sløste bort pengene på tull og tøys eller hadde han ikke penger igjen etter strøm/mat/husleie/julegaver. Det er jo stor forskjell på disse alternativene. At noe sånt gjør at han går fra perfekt til så tvilsom sier meg at forholdet deres ikke var særlig godt i første omgang. Et forhold bør tåle såpass, selv om han selvfølgelig burde vært ærlig om det. Det er langt fra akseptabelt å gjøre slikt. Ja, huset vårt ble nesten tvangssolgt uten at jeg visste det. (han holdt borte et rekommandert brev fra byfogden, som varslet dette) Forsikring på hus, bil og reise kom i desember.( Dessverre hadde han ikke lagt opp 10.000 kr til dette underveis i året. Tragisk var det også at barnet vårt har spist "gratis" i barnehagen fordi han ikke klarte å betale 125 kr i måneden heller. Jeg skal opp i barnehagen og vise kvitteringen nå. *flaut* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99090-er-kj%C3%A6rligheten-sterk-nok/#findComment-561869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Ja, huset vårt ble nesten tvangssolgt uten at jeg visste det. (han holdt borte et rekommandert brev fra byfogden, som varslet dette) Forsikring på hus, bil og reise kom i desember.( Dessverre hadde han ikke lagt opp 10.000 kr til dette underveis i året. Tragisk var det også at barnet vårt har spist "gratis" i barnehagen fordi han ikke klarte å betale 125 kr i måneden heller. Jeg skal opp i barnehagen og vise kvitteringen nå. *flaut* Da var det verre, men slik er dessverre ofte menn. Vi skal klare å ordne opp på egen hånd. Det er et nederlag å be om hjelp, det går på selvfølelsen som mann løs. Men slik kan en ikke ha det, det er klart. Men du må jo uansett ha mer oversikt over økonomien deres, du kan ikke overlate alt til han. Det eneste du kan gjøre er å ta kontrollen, be han sette inn lønna på en felles konto slik at du kan holde oversikten og sørge for at regningene blir betalt. Og krev at alle brev blir vist deg. Går han ikke med på det eller bryter avtalen bør du flytte. Ellers risikerer du økonomisk ruin, noe som vil følge deg resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99090-er-kj%C3%A6rligheten-sterk-nok/#findComment-562529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.