Gå til innhold

Finnes det en p-pille;LOETTA?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

P-pillen heter Loette og det er en monofase p-pille, dvs den inneholder samme innhold hormoner hele veien. Den har lavere hormondose enn tidligere p-piller..

Det er også den nyeste på markedet, så vidt jeg vet..

Jeg bruker denne p-pillen selv og har bare gode erfaringer med den! Jeg har ikke tidligere hatt noen av de problemene du spør om den hjelper mot, så det må du nesten diskutere med legen/helsesøster, eller kanskje noen andre på forumet vet??

Det jeg har merket som en bivirking var mye mindre menstruasjon! Veldig positivt! :)

Jeg bruker Loette. Fikk den pga probl. med mellomblødninger. Er i gang med 3 mnd nå, de to første mnd hadde jeg mye småblødninger(hadde mest lyst til å gi opp), men den 3 mnd har så langt gått bra. Jeg har ikke hatt noen andre bivirkninger. Det eneste er at pillen inneholder så lite hormoner at du bør ta den til samme tid hver dag, ellers kan små blødninger oppstå. Tar jeg pillen mer enn 1 time senere en dag får jeg rosa utflod. Legen advarte om dette, men det kan variere noe fra person til person. Har faktisk gått ned i vekt etter at jeg begynnte på pillen, uten at jeg har forandret på kosthold eller trening.

Jeg bruker Loette. Fikk den pga probl. med mellomblødninger. Er i gang med 3 mnd nå, de to første mnd hadde jeg mye småblødninger(hadde mest lyst til å gi opp), men den 3 mnd har så langt gått bra. Jeg har ikke hatt noen andre bivirkninger. Det eneste er at pillen inneholder så lite hormoner at du bør ta den til samme tid hver dag, ellers kan små blødninger oppstå. Tar jeg pillen mer enn 1 time senere en dag får jeg rosa utflod. Legen advarte om dette, men det kan variere noe fra person til person. Har faktisk gått ned i vekt etter at jeg begynnte på pillen, uten at jeg har forandret på kosthold eller trening.

Jeg har overhodet ikke hatt noen problemer med småblødninger med Loette, jeg tok den faktsik 12 timer for sent en gang (dvs akkurat på grensen til at den ikke virket mer!) og fikk ikke en gang en liten blødning da! Så det er veldig indivduelt fra person til person!

Annonse

Gjest ninju

takk for svar alle sammen! =)

selvfølgelig heter den loette...noe som ikke stemmer når man ikke får noen treff ved å søke på nett=)

ja,alle reagerer ulikt på p-piller.

vet at man mye oftere kan få mellomblødninger ved bruk av monofasepiller. men for mitt vedkommende gjør det ikke så mye sålenge de virker som de skal og jeg ikke får herpesutbrudd så ofte.for- fikk det av trinordiol,som er trifasepiller.var ellers veldig fornøyd med de.ingen bivirkninger,jo litt vektøkning,større bryster.å lite mens=)

blir spennende prøve denne typen! ser at den er dobbelt så dyr som trinor. 222 kr for 3 brett/mnd.

har et sp.mål til jeg håper dere har svar på: nå som jeg skal slutte med trinordiol,og skal ta mine siste 7 gule tabl,=) så lurer jeg på om jeg kan utsette mensen da ved å bare begynne på de nye loette-pillene? mente legen sa det,men er ikke sikker.og-ikke minst,virker de optimalt da? for-egentlig bør man jo bruke annen prevensjon i tillegg til p.p de første 14 dagene av første brett.men,kanskej jeg ikke trenger det når jeg har brukt de andre ei stund.

blir veldig glad for svar! igjen!!=)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...