Gå til innhold

Noen kløppere i engelsk her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bebba

Professor i statsvitenskap er greit, men for meg hører en professor til på universitet, ikke videregående.... ?

Jeg vil tro at ikke det betyr professor i statsvitenskap, men er usikker på hvordan det egentlig oversettes. Søk på nettet og se hva du får opp. College er høyskole, men i USA går de ut av high school som attenåringer og kommer da inn på college. College har bachelorgrad og ofte mastergrad, men aldri doktorgrad. Universiteter har bachelor-,master- og doktorgrad og mye mere forskning enn college. De norske høyskolene oversettes til college på engelsk.

Annonse

College er ikke videregående. College er en mellomting mellom høyskole og universitet.

Dei skil mellom "college" og "university college" i statene så vidt eg veit. College er mellom highschool og universitet. T.d. har Harvard eit college i tilknytning til universitetet. "For undergraduate students".

Dessutan består t.d. Oxford University av ei rekkje colleges... Amerikanske universitet også. I universitetsamanheng tilsvarar vel college eit fakultet i Noreg (?)

Dei skil mellom "college" og "university college" i statene så vidt eg veit. College er mellom highschool og universitet. T.d. har Harvard eit college i tilknytning til universitetet. "For undergraduate students".

Dessutan består t.d. Oxford University av ei rekkje colleges... Amerikanske universitet også. I universitetsamanheng tilsvarar vel college eit fakultet i Noreg (?)

Det er ikke helt parallelt, så det er vanskelig å sammenligne. Colleges er til en viss grad det samme som fakultet.

"Undergraduate students" er det vi i Norge kaller laveregrads studenter, altså studenter som tar fag som er lavere enn hovedfagsnivå. Graduate students er hovedfags/doktorgradsstudenter.

Det er ikke helt parallelt, så det er vanskelig å sammenligne. Colleges er til en viss grad det samme som fakultet.

"Undergraduate students" er det vi i Norge kaller laveregrads studenter, altså studenter som tar fag som er lavere enn hovedfagsnivå. Graduate students er hovedfags/doktorgradsstudenter.

Ikke helt rett, hovedfagsstudenter e.l. heter postgraduate i England.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...