FrozenOne Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Jeg skulle så gjerne hatt hjelp til å oversette yrkestittelen "college government professor" til norsk. Noen som vet hva det kan bety? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Professor i statsvitenskap er greit, men for meg hører en professor til på universitet, ikke videregående.... ? 0 Siter
citoyen Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Professor i statsvitenskap er greit, men for meg hører en professor til på universitet, ikke videregående.... ? College er ikke videregående. College er en mellomting mellom høyskole og universitet. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 College er ikke videregående. College er en mellomting mellom høyskole og universitet. Aha. 0 Siter
FrozenOne Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Skrevet 31. mars 2003 Aha. Jeg hadde en anelse, men var ikke sikker - takker så mye:)! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Professor i statsvitenskap er greit, men for meg hører en professor til på universitet, ikke videregående.... ? Jeg vil tro at ikke det betyr professor i statsvitenskap, men er usikker på hvordan det egentlig oversettes. Søk på nettet og se hva du får opp. College er høyskole, men i USA går de ut av high school som attenåringer og kommer da inn på college. College har bachelorgrad og ofte mastergrad, men aldri doktorgrad. Universiteter har bachelor-,master- og doktorgrad og mye mere forskning enn college. De norske høyskolene oversettes til college på engelsk. 0 Siter
Bassisten Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 College er ikke videregående. College er en mellomting mellom høyskole og universitet. Dei skil mellom "college" og "university college" i statene så vidt eg veit. College er mellom highschool og universitet. T.d. har Harvard eit college i tilknytning til universitetet. "For undergraduate students". Dessutan består t.d. Oxford University av ei rekkje colleges... Amerikanske universitet også. I universitetsamanheng tilsvarar vel college eit fakultet i Noreg (?) 0 Siter
citoyen Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Dei skil mellom "college" og "university college" i statene så vidt eg veit. College er mellom highschool og universitet. T.d. har Harvard eit college i tilknytning til universitetet. "For undergraduate students". Dessutan består t.d. Oxford University av ei rekkje colleges... Amerikanske universitet også. I universitetsamanheng tilsvarar vel college eit fakultet i Noreg (?) Det er ikke helt parallelt, så det er vanskelig å sammenligne. Colleges er til en viss grad det samme som fakultet. "Undergraduate students" er det vi i Norge kaller laveregrads studenter, altså studenter som tar fag som er lavere enn hovedfagsnivå. Graduate students er hovedfags/doktorgradsstudenter. 0 Siter
Tornerose Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Det er ikke helt parallelt, så det er vanskelig å sammenligne. Colleges er til en viss grad det samme som fakultet. "Undergraduate students" er det vi i Norge kaller laveregrads studenter, altså studenter som tar fag som er lavere enn hovedfagsnivå. Graduate students er hovedfags/doktorgradsstudenter. Ikke helt rett, hovedfagsstudenter e.l. heter postgraduate i England. 0 Siter
citoyen Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Ikke helt rett, hovedfagsstudenter e.l. heter postgraduate i England. Men nå snakker vi om USA 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.