Gjest Potteplante Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Heisan! Vi har bestemt oss for Maigaard i Danmark som siste "instans". Nå er vi begynt å bli så gamle at dette blir siste gang vi forsøker! I den forbindelse har vi bestilt time for min mann på Androgensenteret i Oslo for å få svar på hvorfor infertiliteten hans har gått ned. Noen svar eller hjelp av våre "vanlige" leger, får vi jo ikke. Er det noen som har erfaring derfra? Kanskje tips og slikt som dere vil dele med oss? Positivt/negativt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99398-androgen-senteret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vikinne Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hei på deg! Vi, eller egentlig mannen min, er "i behandling" på Andrologisk senter i Oslo siden 1999. Selv om vi ikke er 100% fornøyd, er det det eneste og beste stedet i hele landet som har peiling på mannlig infertilitet. Fagkunnskapen er bra, men kunne vært enda litt bedre når jeg sammenligner med spesialister i utlandet. Men det viktigste er at man blir tatt på alvor og virkelig prøver å finne ut hvorfor en mann er infertil og om det kan gjøres noe. Dr. Purvis er faktisk den eneste som var villig og tok seg god tid til å hjelpe oss å finne ut mer om problemet. Vi er veldig takknemlig for det. Han har hjulpet oss veldig mye så langt og jeg kan bare anbefale han på det varmeste. Vi skal levere ny sædprøve i morgen for å se om behandlingen min man går på nå hjelper. Lykke til !!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99398-androgen-senteret/#findComment-563024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Potteplante Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hei på deg! Vi, eller egentlig mannen min, er "i behandling" på Andrologisk senter i Oslo siden 1999. Selv om vi ikke er 100% fornøyd, er det det eneste og beste stedet i hele landet som har peiling på mannlig infertilitet. Fagkunnskapen er bra, men kunne vært enda litt bedre når jeg sammenligner med spesialister i utlandet. Men det viktigste er at man blir tatt på alvor og virkelig prøver å finne ut hvorfor en mann er infertil og om det kan gjøres noe. Dr. Purvis er faktisk den eneste som var villig og tok seg god tid til å hjelpe oss å finne ut mer om problemet. Vi er veldig takknemlig for det. Han har hjulpet oss veldig mye så langt og jeg kan bare anbefale han på det varmeste. Vi skal levere ny sædprøve i morgen for å se om behandlingen min man går på nå hjelper. Lykke til !!! Takk for innspill! Håper det går bra for dere! Er det lov å spørre om hva diagnosen var og hvilke behandling din mann fikk? Min mann sin sædkvalitet er bare blitt verre, men ingen finner ut hvorfor, noe vi synes er litt rart. Når vi foreslår infeksjon så bare overser de det forslaget helt og holdent. Det går faktisk an å ha f.eks. infeksjon i prostata uten at dette kan påvises. Men ingen av "våre" leger hittil synes å mene det. Så ikke vet jeg. Håper dere får et positivt resultat på den nye prøven, og kom gjerne innom og si hvordan det gikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99398-androgen-senteret/#findComment-563139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vikinne Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Takk for innspill! Håper det går bra for dere! Er det lov å spørre om hva diagnosen var og hvilke behandling din mann fikk? Min mann sin sædkvalitet er bare blitt verre, men ingen finner ut hvorfor, noe vi synes er litt rart. Når vi foreslår infeksjon så bare overser de det forslaget helt og holdent. Det går faktisk an å ha f.eks. infeksjon i prostata uten at dette kan påvises. Men ingen av "våre" leger hittil synes å mene det. Så ikke vet jeg. Håper dere får et positivt resultat på den nye prøven, og kom gjerne innom og si hvordan det gikk. Hei igjen! Jeg kjenner meg meget godt igjen i det du skriver. Ingen av våre vanlige eller prøverørs-leger var villig til å høre på oss når det gjelder å finne ut hvorfor han har dårlig sædkvalitet. Synes de tar det altfor lettvint. Med en gang det foreligger dårlig sædkvalitet sier de, dere må ha prøverør uten å undersøke mannen nærmere. Dette godtok vi ikke og opsøkte derfor legen på Andrologisk senter. Han var den eneste som var villig til å hjelpe oss. Det første vi gjorde var et inngrep p.g.a. åreknuter i testikkel. Bevegeligheten ble helt klart bedre etter inngrepet, men ikke bra nok. Mannen har egentig alltid hat et bra antall sædceller, bare bevegeligheten var dårlig. En gang derimot var også antallet veldig dårlig. Han fikk en antibiotikakur og antallet steg igjen til normalen. Dette tyder på at han må ha hatt en infeksjon som forårsaket en blokkering, slik at ikke alle sædceller kom ut. Menn kan ha infeksjoner i flere år uten å kjenne noe til det. Det lønner seg alltid å ta en antibiotikakur for sikkerhets skyld. Han fikk også en 3 måneders kur med Pergotime, dette forbedret bevegeligheten noe, men ikke betydelig. Vi, dvs. jeg - og ikke legen - fant ut at mannen min har en for lav testosteron-verdi, som igjen kan være årsaken til den dårlige bevegeligheten. For å få testosteron-verdien opp i normalen sprøyter jeg mannen min for tiden med HCG-sprøyter. Sædprøven vi tok i dag skal vise om det hjelper. Får dessverre ikke svar før om noen dager. Som du ser er det mye som kan forsøkes for å forbedre sædkvaliteten. Bare ikke gi opp. Dere er i gode hener på Andrologisk senter. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99398-androgen-senteret/#findComment-563965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Potteplante Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hei igjen! Jeg kjenner meg meget godt igjen i det du skriver. Ingen av våre vanlige eller prøverørs-leger var villig til å høre på oss når det gjelder å finne ut hvorfor han har dårlig sædkvalitet. Synes de tar det altfor lettvint. Med en gang det foreligger dårlig sædkvalitet sier de, dere må ha prøverør uten å undersøke mannen nærmere. Dette godtok vi ikke og opsøkte derfor legen på Andrologisk senter. Han var den eneste som var villig til å hjelpe oss. Det første vi gjorde var et inngrep p.g.a. åreknuter i testikkel. Bevegeligheten ble helt klart bedre etter inngrepet, men ikke bra nok. Mannen har egentig alltid hat et bra antall sædceller, bare bevegeligheten var dårlig. En gang derimot var også antallet veldig dårlig. Han fikk en antibiotikakur og antallet steg igjen til normalen. Dette tyder på at han må ha hatt en infeksjon som forårsaket en blokkering, slik at ikke alle sædceller kom ut. Menn kan ha infeksjoner i flere år uten å kjenne noe til det. Det lønner seg alltid å ta en antibiotikakur for sikkerhets skyld. Han fikk også en 3 måneders kur med Pergotime, dette forbedret bevegeligheten noe, men ikke betydelig. Vi, dvs. jeg - og ikke legen - fant ut at mannen min har en for lav testosteron-verdi, som igjen kan være årsaken til den dårlige bevegeligheten. For å få testosteron-verdien opp i normalen sprøyter jeg mannen min for tiden med HCG-sprøyter. Sædprøven vi tok i dag skal vise om det hjelper. Får dessverre ikke svar før om noen dager. Som du ser er det mye som kan forsøkes for å forbedre sædkvaliteten. Bare ikke gi opp. Dere er i gode hener på Andrologisk senter. Lykke til ! Heisan! Tusen takk for svar! Det hjalp, og skal ta med meg dette i tankene når vi reiser over i april. Jeg krysser fingrene. Lykke til dere to også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99398-androgen-senteret/#findComment-564081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.