Gå til innhold

P-piller

Gjest hjelp mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp mottas med takk!

Jeg lurer på om noen av dere har en p-pille å anbefale meg? Jeg greier ikke helt å orientere meg på markedet, det er så mye der ute!

Jeg skal begynne med p-piller nå, har aldri tidligere tatt dem. Jeg vil gjerne ha en pille med minst mulig bivirkninger, men som likevel er sikker (ikke minipiller).

Kunne noen fortalt meg litt om forskjellen på monofase og trifase p-piller? Hva er forskjellen i bruk? Hvilke bør man bruke for å ha mulighet til "kontroll" på mensen? Jeg vil gjerne bruke en pille hvor man tar "sukkerpiller" i den pillefrie perioden, for å ikke glemme...

Alle råd og tips tas imot med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99423-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Loette er en veldig bra p-pille med et lavt hormon-innhold. Dvs at man får lite bivirkninger av den.. Det er en monofase type p-pille, dvs at den inneholder den samme mengden hormoner hele brettet gjennom. P-piller som ikke er monofasiske inneholder ulik mengde hormoner..

Jeg bruker selv Loette og har veldig god kontroll på mensen (i motsetning til før, hvor det plutselig gikk 4 uker, så 3 uker, så 4 1/2 osv..) Jeg får den nøyaktig på samme dag hver gang, akkurat 2 dager etter at jeg har begynt med sukkerpillene.

Når du går og får resept anbefaler sikkert helsesøster/legen et merke til deg (jeg hadde f.eks. ikke peiling, fikk bare en type jeg)...

Lykke til meg valget!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99423-p-piller/#findComment-562795
Del på andre sider

Loette er en veldig bra p-pille med et lavt hormon-innhold. Dvs at man får lite bivirkninger av den.. Det er en monofase type p-pille, dvs at den inneholder den samme mengden hormoner hele brettet gjennom. P-piller som ikke er monofasiske inneholder ulik mengde hormoner..

Jeg bruker selv Loette og har veldig god kontroll på mensen (i motsetning til før, hvor det plutselig gikk 4 uker, så 3 uker, så 4 1/2 osv..) Jeg får den nøyaktig på samme dag hver gang, akkurat 2 dager etter at jeg har begynt med sukkerpillene.

Når du går og får resept anbefaler sikkert helsesøster/legen et merke til deg (jeg hadde f.eks. ikke peiling, fikk bare en type jeg)...

Lykke til meg valget!

Sorry, glemte å svare på noe.. Du spurte hva forskjellen i bruk var, det er ingen forskjell i bruk, det er samme prinsippet, ta èn pille hver dag liksom... Monofase p-piller er vel litt enklere, fordi alle er like.. Trifase-pillene har jo ulik farge og ulikt hormoninnhold, sp hvis du tar feil en dag der, er det verre enn hvis du tar feil av monofase-pillene... (Så langt du ikke tar sukkerpille istedenfor vanlig da! ;))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99423-p-piller/#findComment-562800
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...