Gå til innhold

Å skilles eller ikke skilles

Anbefalte innlegg

Gjest OneEyedJack

Min kone og jeg har i lengre tid slitt med ekteskapet, vi har vært gift i 5 1/2 år og har to barn på snart 2 og 4 år. I fjor høst var vi helt på randen av skilsmisse, men via mye snakking og rådgivning bestemte vi oss for å prøve å redde ekteskapet og finne tilbake til hverandre, med avtale om at vi skulle begynne på scratch med å lære å stole på hverandre, prioritere hverandre og generelt ta en dag av gangen.

Nå, etter en noe opphetet diskusjon i helgen kom det frem at min kone ikke lenger er interessert i å prøve noe mer og at hun egentlig ikke har synes at noe som helst har fungert på lang tid, men hun har valgt å ikke snakke med meg om dette og heller opprettholde en front om at ting var bra.

Min kone sier hun kan ha det helt greit med meg, men at hun aldri kan bli lykkelig, at det er en tomhet som aldri kan fylles sammen med meg. Dette synes jeg jo er forferdelig trist da hun er alt hva jeg vil ha. Vi har en lang historie bak oss der vi har opplevd mye sammen og selvfølgelig med de vanlige ups and downs, men en gang elsket vi hverandre og brydde oss om hverandre.

Min påstand er at vi ikke har prøvd på de premissene vi var enige om da hun har hatt helt andre følelser i den senere tid enn hva hun har vist meg, og hvordan skal jeg kunne hjelpe eller forstå henne hvis hun ikke sier hva hun føler underveis?

Jeg er villig til å prøve absolutt allting for at ting skal fungere. Er det noen som har forslag om hva som kan prøves eller som har erfaring fra lignende situasjoner med det ene eller det andre utfallet?

Finnes det håp i en slik situasjon, eller er det bare jeg som tviholder på noe som aldri kan fungere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99459-%C3%A5-skilles-eller-ikke-skilles/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg føler med deg når jeg leser spørsmålet ditt. Dessverre finnes det ikke noe enkelt svar. Jeg er faktisk selv i akkurat samme situasjon. Føler at etter 8 års ekteskap, mangler det noe. Jeg har det jo bra, men det er liksom ikke nok. Det jeg tror vi savner er for det første at mennene for en gangs skyld skrur av den svarte boksen de alltid sitter å glor på! Og at de blir litt mer ROMANTISKE! Hva med en lang helg i Paris? Finn igjen kjærligheten...og ikke minst du må ta første skritt til dette....ikke la det alltid være henne som kommer med forslag...

Lykke til!

Gjest Meduza28

Hei! Jeg føler med deg når jeg leser spørsmålet ditt. Dessverre finnes det ikke noe enkelt svar. Jeg er faktisk selv i akkurat samme situasjon. Føler at etter 8 års ekteskap, mangler det noe. Jeg har det jo bra, men det er liksom ikke nok. Det jeg tror vi savner er for det første at mennene for en gangs skyld skrur av den svarte boksen de alltid sitter å glor på! Og at de blir litt mer ROMANTISKE! Hva med en lang helg i Paris? Finn igjen kjærligheten...og ikke minst du må ta første skritt til dette....ikke la det alltid være henne som kommer med forslag...

Lykke til!

Hei

Jeg ser dere begge nevner tomrom, og at det mangler noe. Men er det ikke slik i ethvert forhold at det av og til kan mangle noe, at man av og til drømmer seg til et helt annet sted. Det kan være forskjellige ting som "mangler" i forskj. perioder, mens i andre kan alt være bra og en savner ikke noe. Jeg har blitt litt overrasket den siste tiden, jeg har selv også det litt vanskelig i mitt eget forhold nå for tiden derfor har jeg lest mye om konflikter og problemer i parforhold, både bøker og artikler. En ting undrer meg svært og jeg tror vi bør være obs på dette. I dag er det blitt slik at man higer etter å ha det bra hele tiden. Vi bytter ut våre partnere når noe skurrer. Vi er forelsket i forelskelsen og derfor søker vi den hos andre når vi ikke kan få den lengre i parforholdet. (alltså vi forlater partneren vår). Vi er ikke flinke nok til å prøve å få forholdet til å funke, til å virkelig ØNSKE det og derfor blir også slike forsøk tafatte. Jeg syns det var positivt at dere har prøvd å få ting til å fungere til nå. At kona di sier til deg at hun kan ha det greit med deg betyr vel at hun enda har følelser for deg. Jeg syns du skal snakke med din kjære og prøve å finne litt mer ut av hva dette som mangler er. Jeg tror det er håp for dere men hun må være innstilt på å åpne seg for deg slik at dere sammen kan finne ut hva det er hun savner. Sannsynligvis kan du gi henne det hvis hun lar deg få lov.

NB: Vennskap i forholdet er noe av det par setter som en av de viktigste faktorene. Kanskje vennskapet burde friskes opp mellom dere?

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...