Gå til innhold

sammen med en som er sterilisert...

Anbefalte innlegg

Gjest tg-håper

Hei!

Jeg er bare ute etter noen synspunkter...

Har vært sammen med min kjæreste i 3 år nå, men knirker litt. Kanskje. Jeg er utrolig glad i ham og forelsket, samt sikker på at dersom det finnes en Mr Right der ute kan det være nettopp ham.

Han på sin side har gjensidige følelser, men vil ikke binde seg for mye i meg for han mener at siden han er sterilisert vil han ikke gi meg noe "verdig" liv.

Jeg syns dette er en sak jeg må få bestemme selv. Er i midten av 20-årene og må innrømme at jeg har ikke tenkt mye på barn- får bli som det blir. Jeg tenker mer som så at jeg vil heller være sammen med en mann jeg elsker enn å være sammen med en bare pga barnet (kanskje litt trangsynt her...)

Noen råd? Vet at det går an å reversere opperasjonen og at sjansen da er 50% for å få barn. Finnes det andre måter, som f.eks gå inn i ham og hente sæd for så å plante dette inn i meg, etc???

Tusen takk for innlegg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99646-sammen-med-en-som-er-sterilisert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det er lett å si som en i 2o årene, at en ikke har tenkt på barn og at en tar det som det kommer, men for mange vil ønsket om barn komme før eller siden tror jeg ( slevfølgelig er det unntak). Bare det at du lurer på dette med reversering av sterilisering og andre måter å få barn med en sterilisert på, viser jo at du tror at ønsket om barn vil komme en gang..

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, elsker du mannen og det viser seg at dere ikke kan få barn overhodet,er det mulig å adoptere da..det finst mange barn i verden som har det jævlig...

Synest han virker veldig fin jeg, kjæresten din, siden han tenker på deg sånn. Har han barn fra før han, siden han har sterilisert seg? Eller har han rett og slett ikke lyst på barn? Da er jo det også et hensyn å ta...

Hei.

Det er lett å si som en i 2o årene, at en ikke har tenkt på barn og at en tar det som det kommer, men for mange vil ønsket om barn komme før eller siden tror jeg ( slevfølgelig er det unntak). Bare det at du lurer på dette med reversering av sterilisering og andre måter å få barn med en sterilisert på, viser jo at du tror at ønsket om barn vil komme en gang..

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, elsker du mannen og det viser seg at dere ikke kan få barn overhodet,er det mulig å adoptere da..det finst mange barn i verden som har det jævlig...

Synest han virker veldig fin jeg, kjæresten din, siden han tenker på deg sånn. Har han barn fra før han, siden han har sterilisert seg? Eller har han rett og slett ikke lyst på barn? Da er jo det også et hensyn å ta...

Det går an å gjøre om sterilisering av menn. Det er ikke store inngrepet. Jeg ble forøvrig gravid med samboeren min som steriliserte seg for 8 år siden, uten at han hadde blitt operert...

Reversering av en mannlig sterilisering er mulig, men vanskelig. Ofte oppgis dessverre rater på 50 % vellykkethet på slike operasjoner, men tallet er langt lavere i realiteten. Det er ofte privatklinikker som kommer med disse tallene (og hvem vet at disse er korrekte tall- husk du betaler for selve op. selv om den er lykket/mislykket).

Jo lenger tid det går siden sterilisering jo verre er det å få "ting igang igjen".

Reversering koster ca. 20 000 kroner som regel.

Årsaken til at jeg vet litt om dette er at jeg vurderte sterilisering selv. Forhørte meg med en svært erfaren lege som selv har hatt mange pasienter som angret seg og reversering var totalt mislykket. Han mente at ca 10-15 % var vellykkete reverseringer.

Du er kankje usikker på om du vil ha barn nå. Men bare vent, du får lyst - det er jeg sikker på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...