Gå til innhold

Anbefalte innlegg

happy man 2

De siste fire årene har det vært et helvete for meg. Jeg kunne ikke vise følelser for andre personer. Grunn var at jeg ble sviktet av min biologiske familie i Korea. Jeg var livredd å oppleve sviket på nytt. Derfor kunne jeg ikke åpne meg for andre personer, innkludert mine adoptiv foreldre. Så jeg har vært meget ensom person gjennom livet mitt. Jeg kunne ikke tilgi mine biologiske familie. Jeg hatet dem. Det hate eller bitterheten på biologiske familie min tok nesten livsgleden i fra meg. Jeg var sur, sjalu, usikker og etc på mitt nærmiljø.Denne bitterheten tok knekken på meg. For å redde meg selv fra traumen skapte jeg en slags alter ego gjennom mine venner. Så jeg har hatt et meget overfladisk liv.Og det gikk utover forholdet til ex kjæresten min.

Men i det siste tiden innså jeg hvor mye hun hjelp meg. Hun holdt ut over to år sammen med meg. Takket være henne fikk jeg selv innsikt. Istedenfor for å hate min biologisk familie må jeg tilgi dem. For hatet ville ødelegge meg i nær fremtid. Så nå har jeg begynt på en ny prosess hvor jeg skal tilgi min biologiske familie. Da denne innsikten dukket opp følte jeg meg mye bedre med en gang. Jeg skylder ex kjæresten min en stor takknemelighet.men jeg føler at prisen var for høy.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99801-h%C3%B8y-pris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Du burde kansje oppsøke en psykolog og snakke om det.

Skjønner at du har hatt problemer relatert til det å være adobtert, men å hate de bologiske foreldrene dine er helt feil.

Hvet du noe om oppjhavet ditt, siden du mener du har grunn til det?

Det at de gav deg bort betyr ikke at de ikke var glad i deg, eller ikke ville ha deg, tenk om de ikke kunne ha deg?

Det kan være livssituvasjon, økonmi, familie er andre ting som gjør det. De visste kansje at de ikke kunne gi deg det livet du fortjente, og da var de så glade i deg at de gav deg bort til noen som kunne. Det krever veldig mye kjærlighet til skal man kunne gjøre det. Det å ikke delte i sitt eget barn sliv er det vanskligeste et menneske kan oppleve, og de kommer nok aldri til å glemme deg.

Jeg synest du skal være takknemmelig og glad i adobtivforeldrene dine, akkurat som biologiske barn er, og ikke kaste bort energi på å hate noen. Du ødelegger bare for deg selv, og som du ser så kostet det deg dyrt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99801-h%C3%B8y-pris/#findComment-565245
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...