Gå til innhold

Kondolymer / HPV Virus


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Er en mann på 32 år, har problem med kondolymer som ikke forsvinner rundt bakkant av penishode. Har vært plaget med dette i flere år. Jeg har vært hos urolog flere ganger og fått resept på Wartec som jeg penseler på vortene og de forsvinner etter 3-4 dager. Men fort jeg slutter med dette kommer de tilbake gankse raskt. Har snakket med lege/urolog om dette og får som svar hver gang jeg spør at kondolymene vil forsvinne av seg selv snart. Dette blir bare tull og stemmer ikke siden jeg har har hatt det ganske mange år nå uten noen forandring. Har ikke hatt mange forskjellig sex-partnere, og perioder helt uten sex så kan ikke være at jeg har blitt smittet på nytt flere ganger heller. Finnes det noe annet jeg kan gjøre her? Har IKKE lyst til å smitte andre eller at det i verste fall skal utvikle seg til kreft osv. Har tatt celleprøve av vortene for par år siden. Etter det jeg har lest så blir enn aldri kvitt HPV viruset og at det er flere personer som har viruset enn de som ikke har det, men at ikke alle får synlige utbrudd/vorter. Noen sier at viruset også forsvinner. Så hva er det egentlig som stemmer her og er det noen jeg kan gjøre så det blir bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

He, Det er ikke så mye nytt jeg kan fortelle, det ser ut at du har fått med de viktigste om vorter og HPV. Det er riktig at når du en gang er infisert med dette virus forblir det stort sett i kroppen for resten av livet. Det er i et mindretall av tilfeller der virus forsvinner, og vi vet ikke hvorfor. Det er også tilfelle, etter det vi vet idag, at hos de fleste pasienter forsvinner vortene etterhvert. Men ikke hos alle, og der de forsvinner skjer det etter meget varierende tid. Hos noen tar det flere år. Standardbehandlingen idag er podofillinpreparater. Du har prøvd en, med bare begrenset effekt. Det kunne være en tanke å prøve et annet preparat (Condyline er registrert i Norge). Ellers har man prøvd etsning, laserbehandling og i endel tilfeller langvarig interferonbehandling. Det er disse alternativer jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...