Gå til innhold

Mageproblemer, lectinect og chlorella


Gjest Lechlo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 20 år gammel jente. Jeg har lenge slitt med mageproblemer, som begynte en gang i slutten av ungdomsskolen. Disse problemene forekommer nede i venstre side av magen, og er slik at det kjennes som om det er masse trykk der, som om noe presser på, men samtidig er det ikke luft som jeg kan få ut på noen måte. Avføring varierer også i stor grad, og kan gå fra alt fra forstoppelse til nesten bare slim (når det er på det verste). Det kan også kjennes ut som det "bobler" inne i magen, og som om noe haler og drar i magen nederst til venstre. Det lager også til tider myyye lyd, noe som er veldig sjenerende, og ødelegger for sosialt liv... Og plagene kommer i hovedsak om kveldene, da man gjerne gjør sosiale ting. Jeg har tatt allergitester og har ikke fått påvist noen allergier. Har også søkt mye, men det eneste jeg finner som passer til mine symptomer er IBS. (Kan også legge til at mormor døde av spiserørskreft, morfar har hatt kreft(husker ikke hvilken type, men tror det var mageområdet), farfar døde av kreft, og mamma fikk brystkreft i en alder av 38, i tilfelle det kan være relevant). Jeg vil gjerne ha kommentarer på hva dette mageproblemet kan være, men mitt hovedspørsmål her er egentlig: Jeg har gått ca. tre måneder på Lectinect magetabletter, og føler det har hjulpet litt, men absolutt ikke mye. Så begynte jeg på disse supermat-tablettene: http://sunkost.no/produkter/immunforsvar-forkjolelse-immunforsvar/chlorella/ for to uker siden. Jeg tar 3 om morgenen og 2 om kvelden. På disse to ukene har jeg kun hatt problemer EN gang, og det har vært fantastisk! HELT rolig har magen vært ellers! Så det jeg lurer på nå er: Hvilket av de to produktene er det mest sannsynlig at har gjort meg så mye bedre? Er noen av dem farlige, og burde jeg fortsette på begge to eller trenger jeg kun en av dem? Kan bli dyrt i lengden for en student å måtte gå på begge typene! På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg er enig i at dine symptomer kan passe med IBS (irritabel bowel disease) eller på norsk irritabel tarm. Begge kosttilskudd som du nevner kan hjelpe på mageplager, men det er nok mest sannsynlig at det er det siste etter som du opplevde rask bedring. Anbefaler derfor at du tar en pause med Lectinect og ser om du kan klare deg med chlorella alene eller om det er kombinasjonen som er mest effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...