Gå til innhold

Når går selvoppløsende sting bort?


Martine

Anbefalte innlegg

Jeg ble operert for 2-3 uker siden og kirurgen som opererte meg sa  at stingene løser opp av seg selv. Hvor lang tid tar det normalt før de forsvinner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Normalt sett 2-3 uker, noen ganger lenger tid. Du kan gjerne ringe dem i morgen å høre sånn i tilfelle, det hadde jeg gjort. Kanskje går prosessen litt tregere for deg slik at de bør gjernes for hånd. :) 

Anonymkode: 04d5e...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (36 minutter siden):

Jeg ble operert for 2-3 uker siden og kirurgen som opererte meg sa  at stingene løser opp av seg selv. Hvor lang tid tar det normalt før de forsvinner? 

Artig at du spør, for jeg var nylig i samme situasjon pga visdomstann som ble operert ut og sydd. Det tar visstnok 1 til 2 mnd. Jeg fikk legen til å fjerne dem etter 2 uker siden de var ganske plagsomme. Det ble mye bedre når de var borte. Det var ingen tegn til at de hadde tenkt å løse seg opp etter 2 uker i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (22 minutter siden):

Artig at du spør, for jeg var nylig i samme situasjon pga visdomstann som ble operert ut og sydd. Det tar visstnok 1 til 2 mnd. Jeg fikk legen til å fjerne dem etter 2 uker siden de var ganske plagsomme. Det ble mye bedre når de var borte. Det var ingen tegn til at de hadde tenkt å løse seg opp etter 2 uker i alle fall.

Oi, 1-2 mnd er lenge.  Det er ubehagelig å ha stingene der for de går langs hele baksiden av det ene øret mitt. Tror jeg skal spørre fastlegen om hun kan fjerne de når jeg skal dit til uken. 

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (46 minutter siden):

Oi, 1-2 mnd er lenge.  Det er ubehagelig å ha stingene der for de går langs hele baksiden av det ene øret mitt. Tror jeg skal spørre fastlegen om hun kan fjerne de når jeg skal dit til uken. 

Takk for svar :) 

Ja, det står litt forskjellig ulike steder på nettet. Fra 1 til 9 uker. Jeg mener ikke at det andre svaret du fikk nødvendigvis er feil.

Jeg kan bare si at det ikke var noe tegn til at de skulle løse seg opp de første to ukene for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Det tar ca 8 uker til de er helt borte. Om stingene plager deg, og såret er helt lukket uten misfarging, kan sting som stikker fjernes selv eller hos legen ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (1 time siden):

Ja, det står litt forskjellig ulike steder på nettet. Fra 1 til 9 uker. Jeg mener ikke at det andre svaret du fikk nødvendigvis er feil.

Jeg kan bare si at det ikke var noe tegn til at de skulle løse seg opp de første to ukene for min del. 

Forstod det. Jeg spurte noen jeg kjenner som har tatt samme operasjon på begge sider. De svarte at de fikk stingene fjernet etter 2 uker. 

 

Trinity80 skrev (1 time siden):

Det tar ca 8 uker til de er helt borte. Om stingene plager deg, og såret er helt lukket uten misfarging, kan sting som stikker fjernes selv eller hos legen ☺️ 

Takk. Det er vanskelig å ta stingene  selv da det er bak ene øret, men skal få det gjort når jeg har legetime om noen dager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager sa gynekologen til meg etter å ha fjernet en fettkul i skrittet. Legekontoret mitt blånektet å ta stingene etter 12 dager, de satt altså i huden, ikke i slimhinnen, så da tok jeg dem selv. Gyn hadde sagt jeg kunne gjøre det selv også altså. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...