Gå til innhold

Mye luft i magen og stillesittende jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med mye luft i magen. Når jeg våkner om morgenen er alt helt greit, men etter en lang dag på jobb er jeg ekstremt oppblåst når jeg kommer hjem. Jeg kan fjerte sikkert 50 ganger iløpet av en kveld og det mye luft som kommer ut. Sitter hele dagen på jobb og lurer på om det kan ha noe med at sittestillingen begrenser tarmbevegelsene og at luft og tarminnhold nærmest stopper opp. Når jeg ikke er på jobb og beveger meg er problemene langt mindre. Er det noen som kjenner seg igjen i slike problemer? Dette er bare blitt verre og verre med årene. Har vært til legen og han lurte på om jeg hadde såkalt irritabel tarm. Ingen prøver er tatt, men siden jeg var i god form osv trodde han dette ikke var noe alvorlig. 

Anonymkode: 4a2cd...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter veldig med mye luft i magen. Når jeg våkner om morgenen er alt helt greit, men etter en lang dag på jobb er jeg ekstremt oppblåst når jeg kommer hjem.  

Anonymkode: 4a2cd...884

Jeg ville sett på kostholdet først og fremst. Mye brød gjør meg til en gass-fabrikk... Rå grønnsaker, erter og andre belgfrukter samt en del frukt kan gi mye luft i magen. For ikke å snakke om en del kunstige søtningsstoffer! Så dersom du pleier å spise mye sukkerfri tyggegummi eller sukkerfrie drops i løpet av arbeidsdagen ville jeg droppet det og se om det ikke ble en bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt sånn dersom jeg f.eks har vært på kurs en hel dag. Fiser ikke så mye, men det føles som magen blir full av luft. Det er skikkelig ubehagelig. Jeg tror det har sammenheng med at man sitter mye stille. Jeg er aldri sånn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...