Gå til innhold

Operasjon for 9 år siden


Kvitr

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ble operert med kikkhull for 9 år siden. Da fjernet de blindtarmen. Jeg har flere arr blant annet et på venstre siden på magen.

Jeg var tilbake på sykehuset etter en stund pga smerter men det gikk seg til.

Den dag i dag har jeg smerter/stikkesmerter som kommer å går, spesielt hvis jeg bøyer meg eller strekker meg så får jeg veldig vondt og det kan henge i LENGE! Også når jeg ligger på rygg så går ikke det pga sterke stikkesmerter.

Jeg har ikke oppsøkt lege ang dette fordi det går over, men begynner å bli litt bekymret nå som det er vondt hvis jeg trykket litt ved arret, og har fått en vet ikke om det er en kvise eller en liten kul ca 5 cm under arret. Den er vond og har vært der i noen måneder nå..

 

Noen som har det samme eller opplevd dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Kvitr skrev:

Hei.

Jeg ble operert med kikkhull for 9 år siden. Da fjernet de blindtarmen. Jeg har flere arr blant annet et på venstre siden på magen.

Jeg var tilbake på sykehuset etter en stund pga smerter men det gikk seg til.

Den dag i dag har jeg smerter/stikkesmerter som kommer å går, spesielt hvis jeg bøyer meg eller strekker meg så får jeg veldig vondt og det kan henge i LENGE! Også når jeg ligger på rygg så går ikke det pga sterke stikkesmerter.

Jeg har ikke oppsøkt lege ang dette fordi det går over, men begynner å bli litt bekymret nå som det er vondt hvis jeg trykket litt ved arret, og har fått en vet ikke om det er en kvise eller en liten kul ca 5 cm under arret. Den er vond og har vært der i noen måneder nå..

 

Noen som har det samme eller opplevd dette??

Ble selv operert for blindtarmen og har innimellom stikk smerter i magen. Ble opplyst at dette var vanlig. Nå har ikke jeg vondt når jeg trykker på noen av arrene da (3 små)

Hvis du er redd for at det er noe galt så kan du jo ta en tur til fastlegen. Hvordan er formen ellers? Hvis allmenn tilstanden din er dårligere så bør du iallefall ta en tur til legen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Ble selv operert for blindtarmen og har innimellom stikk smerter i magen. Ble opplyst at dette var vanlig. Nå har ikke jeg vondt når jeg trykker på noen av arrene da (3 små)

Hvis du er redd for at det er noe galt så kan du jo ta en tur til fastlegen. Hvordan er formen ellers? Hvis allmenn tilstanden din er dårligere så bør du iallefall ta en tur til legen.

 

Formen er ellers bra.

Jeg vurderer å kanskje ta en tur til legen ja. Men hvis disse stikkesmertene kommer utenom fastlegens kontortid og de er intense så kan jeg jo dra på legevakten?

Hos fastlegen blir jeg mest sannsynlig henvist og det kan ta litt tid. Legevakten tar de meg vell inn med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kvitr skrev:

Formen er ellers bra.

Jeg vurderer å kanskje ta en tur til legen ja. Men hvis disse stikkesmertene kommer utenom fastlegens kontortid og de er intense så kan jeg jo dra på legevakten?

Hos fastlegen blir jeg mest sannsynlig henvist og det kan ta litt tid. Legevakten tar de meg vell inn med en gang.

Tror ikke at legevakten henviser, det må fastlegen gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...