Gå til innhold

Lav kroppstemperatur?


starlight92

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har vært syk i flere dager nå og målt kroppstemperaturen i armhulen. 

Ble veldig overrasket når jeg låg med det som føltes som 40 i feber, og jeg kun fikk frem 37,5 grader når jeg målte feberen under armen. Har nå i ettertid målt på morgenen når det ikke kjennes ut som jeg har feber, og fikk da 35,4 grader! (Dette etter å ha lagt på 0,5 grader som man skal gjøre) 

Synes dette var en veldig lav temperatur. Prøvde rett etterpå under tungen, og etter å ha lagt til 0,5 på denne får jeg 36,8. Som jo høres mer normalt ut? Synes det var et veldig stort avvik fra 35,4 under armen.

Er det virkelig sånn at man må bruke rektal måling for å i det hele tatt få tilnærmet riktig resultat? Vet jo ikke helt hva jeg skal stole på når jeg får så mye forskjellig med de andre metodene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Under arm skal det legges til 0.7 uansett "gammel måler". 

Jeg har selv lav kroppstemp, og har feber ved 37,5 grader. Noen har generell lav temp.

 

Disse målerne er uansett meget unøyaktig om de ikke kjøres opp bak. 

Anonymkode: c052e...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...