Gå til innhold

Hva gjør jeg når legevakten ikke har svar?


Mementomori

Anbefalte innlegg

Oppsøkte legevakten igår ettermiddag, da jeg ikke har fastlege i Oslo jeg kan gå til.

Har hatt luftveisinfeksjon, og gikk på Ery Max i 10 dager for å lindre dette. Kuren var over på mandag. Tirsdag oppdaget jeg at jeg hadde fått flere flekker med eksem på magen, og disse klødde litt, men svært lite til å være eksem. Senere på kvelden begynte jeg å få veldig vondt under armen, og hver bevegelse gjorde vondt. Jeg ble også slapp og sliten. 

Onsdag våknet jeg opp med enda mer av dette eksemgreiene på magen og rygg, samt svært vondt i det jeg tror kan være en lymfekjertel eller noe i lysken. Denne hovnet opp, og er svært varm og hard. Armen er vondere, men jeg ser ingen hevelse. Almenntilstanden er svekket. 

Jeg drar derfor på legevakten, og er som mange andre smartinger der rett før de åpner. Jeg forklarte og viste symptomene mine, og legen virket svært usikker. Hun googlet i lang tid. Jeg spurte henne om det kunne være allergisk reaksjon på Ery Max, noe som hun til slutt konkluderte med. Det kunne stemme med eksemen, men ikke med de vonde lymfene. Alt er forresten på høyre side, ingen plager på venstre. Jeg tok en CRP, som ikke var veldig høy, så noen infeksjon er det mest sannsynligvis ikke. Fikk noen antihistaminer mot eksem, men ingenting mot det andre.

Hva kan jeg gjøre når ikke legevakten vet hva som feiler meg? 

Har snart eksamen, så kan egentlig ikke avvente situasjonen i flere uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Mementomori skrev:

Oppsøkte legevakten igår ettermiddag, da jeg ikke har fastlege i Oslo jeg kan gå til.

Har hatt luftveisinfeksjon, og gikk på Ery Max i 10 dager for å lindre dette. Kuren var over på mandag. Tirsdag oppdaget jeg at jeg hadde fått flere flekker med eksem på magen, og disse klødde litt, men svært lite til å være eksem. Senere på kvelden begynte jeg å få veldig vondt under armen, og hver bevegelse gjorde vondt. Jeg ble også slapp og sliten. 

Onsdag våknet jeg opp med enda mer av dette eksemgreiene på magen og rygg, samt svært vondt i det jeg tror kan være en lymfekjertel eller noe i lysken. Denne hovnet opp, og er svært varm og hard. Armen er vondere, men jeg ser ingen hevelse. Almenntilstanden er svekket. 

Jeg drar derfor på legevakten, og er som mange andre smartinger der rett før de åpner. Jeg forklarte og viste symptomene mine, og legen virket svært usikker. Hun googlet i lang tid. Jeg spurte henne om det kunne være allergisk reaksjon på Ery Max, noe som hun til slutt konkluderte med. Det kunne stemme med eksemen, men ikke med de vonde lymfene. Alt er forresten på høyre side, ingen plager på venstre. Jeg tok en CRP, som ikke var veldig høy, så noen infeksjon er det mest sannsynligvis ikke. Fikk noen antihistaminer mot eksem, men ingenting mot det andre.

Hva kan jeg gjøre når ikke legevakten vet hva som feiler meg? 

Har snart eksamen, så kan egentlig ikke avvente situasjonen i flere uker..

Gå på Volvat?

Anonymkode: 1b808...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mementomori skrev:

Oppsøkte legevakten igår ettermiddag, da jeg ikke har fastlege i Oslo jeg kan gå til.

Har hatt luftveisinfeksjon, og gikk på Ery Max i 10 dager for å lindre dette. Kuren var over på mandag. Tirsdag oppdaget jeg at jeg hadde fått flere flekker med eksem på magen, og disse klødde litt, men svært lite til å være eksem. Senere på kvelden begynte jeg å få veldig vondt under armen, og hver bevegelse gjorde vondt. Jeg ble også slapp og sliten. 

Onsdag våknet jeg opp med enda mer av dette eksemgreiene på magen og rygg, samt svært vondt i det jeg tror kan være en lymfekjertel eller noe i lysken. Denne hovnet opp, og er svært varm og hard. Armen er vondere, men jeg ser ingen hevelse. Almenntilstanden er svekket. 

Jeg drar derfor på legevakten, og er som mange andre smartinger der rett før de åpner. Jeg forklarte og viste symptomene mine, og legen virket svært usikker. Hun googlet i lang tid. Jeg spurte henne om det kunne være allergisk reaksjon på Ery Max, noe som hun til slutt konkluderte med. Det kunne stemme med eksemen, men ikke med de vonde lymfene. Alt er forresten på høyre side, ingen plager på venstre. Jeg tok en CRP, som ikke var veldig høy, så noen infeksjon er det mest sannsynligvis ikke. Fikk noen antihistaminer mot eksem, men ingenting mot det andre.

Hva kan jeg gjøre når ikke legevakten vet hva som feiler meg? 

Har snart eksamen, så kan egentlig ikke avvente situasjonen i flere uker..

Hvis du ikke blir verre, så kan du vel se dette an i det minste til søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...