Gå til innhold

"Små hvite prikker i hjernen"?


Norknight

Anbefalte innlegg

Jeg er 58 år og veier 150 kg.Har høyt blodtrykk men tar medisiner mot dette.Er det noe navn på denne "tilstanden" som rammer mange menn i 60 års alder og høy overvekt? Har aldri merket noen som helst svekkelse som skulle påvirke hjernen,og behandler alle hodepine med Paracet.Forstår ikke hvorfor fastlegen påstår at jeg har fått en hjerneskade når sykehuset (AHUS) sier nei.Trenger svar fra en spesialist!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Nevrolog er riktig spesialist til å finne ut av slikt.  Overvekt og høyt BT er i seg selv ikke noe som er forbundet med hjerneskade, men det gir en økt risiko for slag - som i sin tur kan medføre hjerneskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Meat Loff skrev:

Jeg er 58 år og veier 150 kg.Har høyt blodtrykk men tar medisiner mot dette.Er det noe navn på denne "tilstanden" som rammer mange menn i 60 års alder og høy overvekt? Har aldri merket noen som helst svekkelse som skulle påvirke hjernen,og behandler alle hodepine med Paracet.Forstår ikke hvorfor fastlegen påstår at jeg har fått en hjerneskade når sykehuset (AHUS) sier nei.Trenger svar fra en spesialist!

 

Hva mener du med "små hvite prikker"?

Anonymkode: ccd1b...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke,men jeg var på en MR undersøkelse hvor det ble tatt bilder av hjernen.Synes det er skremmende at en lege kan blåse opp ett problem som kanskje ikke finnes,eller er av bagatellmessig karakter.Arr etter sår i hjernen kan dateres tilbake til 1995,så jeg skjønner ingenting.Når man ikke har merket noe som helst på hele 22 år,kan man jo lure.Enten er jeg ekstra tjukk i hue og har tålt ett hardt slag,eller så har jeg vært overvektig lenge og ikke har brukt medisiner før på 2000 tallet.Sluttet i jobben 31/12-99 men det var pga store søvnvansker og ødeleggende 3 skift ordning på Sporveien (Ruter)  Det er unormalt å sove 4  timer kl 23-03.00 eller mindre og å prøve å sove 4 timer fra 13-17.At kona ikke hadde lappen og krangling ødela ekteskapet.Husker lite eller ingenting fra barna var 7-17,da sov eller jobbet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...