Gå til innhold

Bytte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får ikke bestemt meg på hva jeg skal gjøre. Har hatt en fastlege nå i noen år å var veldig godt fornøyd. Nå hører jeg at han har flyttet, å jeg venter på svar fra prøver osv (blant annet celleprøve). Han har tatt en permisjon uten lønn, å blir borte litt. Kommer han tilbake igjen da? Skal jeg ha vikaren imellomtiden og vente til han er tilbake igjen? Jeg hadde den beste legen. Så var litt dumt. 

Anonymkode: 040e7...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke bestemt meg på hva jeg skal gjøre. Har hatt en fastlege nå i noen år å var veldig godt fornøyd. Nå hører jeg at han har flyttet, å jeg venter på svar fra prøver osv (blant annet celleprøve). Han har tatt en permisjon uten lønn, å blir borte litt. Kommer han tilbake igjen da? Skal jeg ha vikaren imellomtiden og vente til han er tilbake igjen? Jeg hadde den beste legen. Så var litt dumt. 

Anonymkode: 040e7...a40

Siden du er så godt fornøyd med fastlegen din, så ville jeg brukt vikaren i det kommende året. Gode leger sørger ofte for gode vikarer også. Dersom fastlegen din så kommer tilbake om et år, så har du fortsatt en fastlege du liker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke bestemt meg på hva jeg skal gjøre. Har hatt en fastlege nå i noen år å var veldig godt fornøyd. Nå hører jeg at han har flyttet, å jeg venter på svar fra prøver osv (blant annet celleprøve). Han har tatt en permisjon uten lønn, å blir borte litt. Kommer han tilbake igjen da? Skal jeg ha vikaren imellomtiden og vente til han er tilbake igjen? Jeg hadde den beste legen. Så var litt dumt. 

Anonymkode: 040e7...a40

Det er jo ingen her som aner om legen din kommer tilbake eller om han har tatt permisjon uten lønn for å teste ut en stilling på en annen kant av landet f.eks. Ring legekontoret og spør der, kanskje de kan gi deg svar. Kommer han tilbake om en tid så bruker du vikaren så lenge, gjør han ikke det så må du enten bruke vikaren eller finne deg en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er jo ingen her som aner om legen din kommer tilbake eller om han har tatt permisjon uten lønn for å teste ut en stilling på en annen kant av landet f.eks. Ring legekontoret og spør der, kanskje de kan gi deg svar. Kommer han tilbake om en tid så bruker du vikaren så lenge, gjør han ikke det så må du enten bruke vikaren eller finne deg en annen.

Ringte legekontoret i forrige uke, men de var veldig sparsomme for å gi ut svar. Hun så jeg måtte ringe han om det var noe. Kan godt være han slutter. Men lurer på om jeg hører noe om det? Han har tidligere ringt når det gjelder celleprøver o.l. så kan evt ta det da. 

Anonymkode: 040e7...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege hadde permisjon en tid (10-12 måneder?) for å jobbe på sykehus, og jeg brukte vikaren i mellomtiden. Men jeg var informert av legen selv at hun skulle være borte, men kom tilbake. Hvis din leges fravær har kommet litt brått på og legekontoret er sparsommelige med å si noe, kan det tyde på at fraværet var av mindre planlagt art. Om det blir varig eller ikke er jo umulig å si, men er det ikke greit å se an tiden litt før du eventuelt bytter fastlege? Kanskje blir legens status mer avklart om noen måneder.

Uten egen erfaring vil jeg dog legge til grunn at legen ikke ringer om prøveresultat som har kommet mens han har vært borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell

Siden det er snakk om vikar, så er vel hele poenget med det at han kommer tilbake. Ikke uvanlig at leger tar spesialisering, praksis på sykehus osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, morsan skrev:

Min fastlege hadde permisjon en tid (10-12 måneder?) for å jobbe på sykehus, og jeg brukte vikaren i mellomtiden. Men jeg var informert av legen selv at hun skulle være borte, men kom tilbake. Hvis din leges fravær har kommet litt brått på og legekontoret er sparsommelige med å si noe, kan det tyde på at fraværet var av mindre planlagt art. Om det blir varig eller ikke er jo umulig å si, men er det ikke greit å se an tiden litt før du eventuelt bytter fastlege? Kanskje blir legens status mer avklart om noen måneder.

Uten egen erfaring vil jeg dog legge til grunn at legen ikke ringer om prøveresultat som har kommet mens han har vært borte.

Tenkte det kanskje kunne være familie relatert, om det er skillsmisse eller flytte pga kona/eks kona flytter dit. De har barn så det er jo helt naturlig i såfall og flytte etter. Allikevel hvis Det, så høres det litt ulogisk ut å flytte tilbake her med barna igjen. Det blir jo litt frem og tilbake.. 

Syntes du jeg skal ringe å høre? Fint å vite evt hvem som er vikaren imellom tiden. Tenkte egentlig jeg skulle ta en rutinesjekk ( før han drar helst). Når man er fornøyd med den legen man har, så er det greit å vite :) Det er helt umulig å vite før jeg har spurt, men vil ikke virke for frempå heller, som sagt det kan være skillsmisse/fam krise på ett eller annet hvis. Alt i alt, en permisjon menes som en midlertidig fravær. 

 

Anonymkode: 040e7...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker
På Friday, June 30, 2017 den 15.37, morsan skrev:

Ringe og høre? Du mener til legen privat? NEI! 

Jeg var nettopp på time hos han, tenkte kanskje han ville fortelle det da, det gjorde han ikke. Å jeg kan ikke begynne å spørre han akkurat. De var sparsomme på informasjon om han på tlf, men jeg skulle gjerne visst om han skal tilbake igjen etter permisjonen. De sa i tlf at han skulle ha permisjon i ett år. Er sannsynligheten stor for at beholder denne jobben? 

Anonymkode: 040e7...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei igjen! Drar opp en litt gammel tråd her. Han er fastlegen min, men fikk vite i sommer at han har permisjon ett år (frem til sommer 2018) . Nå vet jeg bakgrunnen for hvorfor han har tatt permisjon, han har fått seg en ny viktig jobb et annet sted i landet. Jeg vil si det er en stor jobb han har fått seg. Hva er sannsynligheten for at han kommer tilbake her igjen som vanlig allmennlege? Lite? 

Anonymkode: 040e7...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...