Gå til innhold

Trenger ekspertråd om medisiner etter hjerteinfarkt 1 2014


Norknight

Anbefalte innlegg

Må jeg virlekig bruke alle disse livet ut? Mener jeg fikk ett brev om bruk i bare 2 uker:

Morgen (kl 09.00) 1 Carvedilol 6,25 mg (Også om kvelden,1 Albyl-E 75 mg,1 Metoprolol 25 mg(+kveld).1 Ramipril 2,5 mg(+ kveld) og 1 Zoloft 50 mg(Sertralin,lykkepille mot bipolar sykdom)

Kveld kl 21.00:1 Simvastatin 20 mg (mot høyt kolestrol)

Til natten:1 Imovane,1 Valergan.

Våren 2014 ble jeg lagt innpå Ahus med hjerteinfarkt.Jeg var også på Ullevål og ett sykehus i Bærum der de hadde maskinen som kunne se inni hjertet mitt mens legen la inn stenten via en blodåre på høyre arm.Lungene hadde pustevansker fordi en blodåre i hjertet hadde fått en blodpropp.Denne blodåren fraktet oksygen til lungene.

Er dette rett antall også 3 år etter? Skal jeg virkelig bruke alle disse livet ut (minus zoloft og sovemedisin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du _mener_ du fikk et brev om bruk i bare 2 uker? Er det det eneste du har klart å sette deg inn i iforhold til dette? Du blir vel fulgt opp av sykehus, eller i hvert fall fastlege?? Det er uansett ingen eksperter her som kan vare deg på dette, så ta deg en tur til legen du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Norknight skrev:

Må jeg virlekig bruke alle disse livet ut? Mener jeg fikk ett brev om bruk i bare 2 uker:

Morgen (kl 09.00) 1 Carvedilol 6,25 mg (Også om kvelden,1 Albyl-E 75 mg,1 Metoprolol 25 mg(+kveld).1 Ramipril 2,5 mg(+ kveld) og 1 Zoloft 50 mg(Sertralin,lykkepille mot bipolar sykdom)

Kveld kl 21.00:1 Simvastatin 20 mg (mot høyt kolestrol)

Til natten:1 Imovane,1 Valergan.

Våren 2014 ble jeg lagt innpå Ahus med hjerteinfarkt.Jeg var også på Ullevål og ett sykehus i Bærum der de hadde maskinen som kunne se inni hjertet mitt mens legen la inn stenten via en blodåre på høyre arm.Lungene hadde pustevansker fordi en blodåre i hjertet hadde fått en blodpropp.Denne blodåren fraktet oksygen til lungene.

Er dette rett antall også 3 år etter? Skal jeg virkelig bruke alle disse livet ut (minus zoloft og sovemedisin)

Dette er noe du bør drøfte med din fastlege. Det er fastlegen som fortløpende skal vurdere ditt behov for medisinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fastlegen ikke har sjekket med Ahus,Ullevål eller der jeg ble operert.Finner ikke hjerteinfarkt når jeg søker på Ahus eller Ullevål.Han er på ferie til 16/8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et hjerteinfarkt skal man bruke betablokker (Metoprolol, Carvedilol) og Albyl-E livet ut. Har du høyt blodtrykk som kontrolleres med medisiner, må man som hovedregel også bruke det resten av livet. Samme med kolesterolsenkende.

(er ikke lege, men akkurat dette vet jeg). 

Dette har du for øvrig spurt om før, så kanskje du burde spørre legen din som kan bekrefte det for deg.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...