Gå til innhold

Lave leukocytter :(


aneliss

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på lav antall leukocytter?

Jeg har vært hos immunolog i forbindelse med utredning for sjøgrens. Jeg fikk påvist at jeg har tørre øyne og ellers har hun ikke påpekt noe. Hun mente jeg fyller ikke kriteria for reumatisk sykdom diagnose. Nå leser jeg i pasientjournale følgende " Leukocytter er på 3,8 hvilket er lett under normalt refområde som er på 3,9. Profiler på 1,8 også litt i underkant av det som er normalt. trombocytter 171. Ellers ingenting å anmerke". Som jeg skjønner så er trombocytter innenfor normalen, mens leukocytter er lave. Hva er profiler vet jeg ikke, kanskje det er skrivefeil og ho mente neutrofiler? 

Jeg har sjekket mine blodprøver fra ifjor høst og da var leukocytter på 5,20. Så de falt ned ganske mye. Jeg har lest at dette kan være pga autoimmunt sykdom. Så det er vel rart at immunolog ikke tok det med i vurderingen? Jeg hadde lungebetennelse i mai og haltet lenge etter den. Så går jeg på pantoprazol og en av bivirkningene er redusert antall hvite blodceller. Jeg er ganske bekymret om dette er normalt eller bør det kanskje kontrolleres videre hos fastlegen?

 

Endret av aneliss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...