Gå til innhold

Revmatisme og blodprøvesvar


pandora11

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt barneleddgikt som har vært i remisjon siden jeg var 20, er nå 38. Sykdommen var av den "snikende" typen uten utslag på blodprøver eller synlige hevelser, men medførte likevel etterhvert ødelagte ledd og skjevheter.

De siste tiden har jeg fått nye vondter. Fastlegen har tatt blodprøver som var normale. Han mener det pga. blodprøvene ikke er nødvendig å henvise til revmatolog. Jeg har ikke utslag på senkning og fastlegen sier det er andre krav til blodprøver hos voksne enn hos barn,

Hvis det er slik at jeg nå kan stole på blodprøver er jo det fantastisk. Men jeg har litt vanskelig for å stole på dette siden jeg inntil jeg var 19-20 hadde aktive leddødeleggelser som kunne følges på røntgen, men med normale blodprøver. Jeg vil derfor gjerne ha en second opinion på dette da jeg er veldig redd for flere ødelagte ledd.

Et tilleggsspørsmål. Kan revmatisme slå ut på sener i områder hvor leddet er stivet av, som håndledd?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...