Gå til innhold

Sliter med hoste i et par mnd


jhieut

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter som regel med konstant hoste 1-2 ganger i året. som kan vare alt fra 2-4 mnd. Første gang jeg hadde dette, var jeg hos fastlegen og fikk beskjed at det er infeksjon i luftrøret.. og kunne ikke få noe medisiner eller antibiotika. Jeg måtte la det gå vekk naturlig. Dette begynte for ca. 5 år siden. og skjer minst 1-2 ganger i året. Dette er faktisk veldig irriterende og plagsomt, men alle gangene jeg tar en tur til legen får jeg bare recept for cosylan. 

Alle gangene jeg har vært der så sjekker til halsen og lytter til lungene mine. ikke noe tegn til asma eller noe som helst.. Noe som vet noe lignende? eller bør jeg kanskje bare med om en røngen sjekk?

Mvh

Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, jhieut skrev:

Hei,

Jeg sliter som regel med konstant hoste 1-2 ganger i året. som kan vare alt fra 2-4 mnd. Første gang jeg hadde dette, var jeg hos fastlegen og fikk beskjed at det er infeksjon i luftrøret.. og kunne ikke få noe medisiner eller antibiotika. Jeg måtte la det gå vekk naturlig. Dette begynte for ca. 5 år siden. og skjer minst 1-2 ganger i året. Dette er faktisk veldig irriterende og plagsomt, men alle gangene jeg tar en tur til legen får jeg bare recept for cosylan. 

Alle gangene jeg har vært der så sjekker til halsen og lytter til lungene mine. ikke noe tegn til asma eller noe som helst.. Noe som vet noe lignende? eller bør jeg kanskje bare med om en røngen sjekk?

Mvh

Johnny

Det er vel noe som går over, jeg har hostet sikkert i et år nå. Tror det er røykhoste, samboeren vil jeg skal gå til lege. Men jeg er redd det er kols. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er vel noe som går over, jeg har hostet sikkert i et år nå. Tror det er røykhoste, samboeren vil jeg skal gå til lege. Men jeg er redd det er kols. 

Jeg fest røyket før, men det er noe jeg har sluttet med for lenge siden. synes det er uvanlig at jeg får dette minst 1-2 ganger i året. er litt redd for det samme kols eller kikhoste :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, jhieut skrev:

Jeg fest røyket før, men det er noe jeg har sluttet med for lenge siden. synes det er uvanlig at jeg får dette minst 1-2 ganger i året. er litt redd for det samme kols eller kikhoste :/

Er du forkjølet da eller er det bare hoste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Er du forkjølet da eller er det bare hoste?

Bare hoster, ellers er formen top til å trene osv. kun hostingen som er problemet. brått så får jeg hoste anfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jhieut skrev:

Bare hoster, ellers er formen top til å trene osv. kun hostingen som er problemet. brått så får jeg hoste anfall

Du kan jo ta røntgen av lungene da og se om de finner noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, stjernestøv skrev:

 Jeg har hostet sikkert i et år nå. Tror det er røykhoste, samboeren vil jeg skal gå til lege. Men jeg er redd det er kols. 

Det trenger slett ikke være kols selv om en som røyker, plages av hoste.

Men hvis det er kols, er det faktisk et poeng å oppdage det så tidlig som mulig.  Selv om man ikke kan helbrede kols fullstendig, finnes det medisiner som demper symptomene og reduserer risikoen for forverring.  Så det er litt sånn strutsementalitet å la være å ta det opp med legen fordi du tror det er kols.    

(Sier jeg, som skyr leger og helsevesen som pesten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Det trenger slett ikke være kols selv om en som røyker, plages av hoste.

Men hvis det er kols, er det faktisk et poeng å oppdage det så tidlig som mulig.  Selv om man ikke kan helbrede kols fullstendig, finnes det medisiner som demper symptomene og reduserer risikoen for forverring.  Så det er litt sånn strutsementalitet å la være å ta det opp med legen fordi du tror det er kols.    

(Sier jeg, som skyr leger og helsevesen som pesten...)

Hehe ja skyr det som pesten jeg og :D Vil ha minst mulig med dem å gjøre, hosten er verst om nettene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Uff vil ikke ha kols.

Jeg sliter med tørrhoste etter at jeg var forkjølet i slutten av august måned. Men jeg pleier alltid å hoste i en evighet etter forkjølelser. Det har jeg alltid gjort. Før pleide jeg å låne min datters astmaspray for å lindre hosten, men nå har jeg bare begynt å drikke mye og forsøke å la det gå over av seg selv. Jeg tror det kan skyldes litt tørre slimhinner eller et eller annet tenker jeg.. vet ikke....

Har en i familien som har kols, og han lever bra. Men det er ikke noe man vil ha... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg sliter med tørrhoste etter at jeg var forkjølet i slutten av august måned. Men jeg pleier alltid å hoste i en evighet etter forkjølelser. Det har jeg alltid gjort. Før pleide jeg å låne min datters astmaspray for å lindre hosten, men nå har jeg bare begynt å drikke mye og forsøke å la det gå over av seg selv. Jeg tror det kan skyldes litt tørre slimhinner eller et eller annet tenker jeg.. vet ikke....

Har en i familien som har kols, og han lever bra. Men det er ikke noe man vil ha... 

Ok. Noen ganger tror jeg det kommer fra halsen, og det tror jeg er medisinene sin feil. Tørr hals, drikker mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Noen ganger tror jeg det kommer fra halsen, og det tror jeg er medisinene sin feil. Tørr hals, drikker mye. 

Så at det sto i en artikkel som dukket opp når jeg skulle innpå her i går , og det var at man burde gå til lege eller noe med langvarig tørrhoste.... Men jeg orket ikke lese resten. Jeg hoster jo i mange uker etter en forkjølelse... Det har jeg gjort, helt fra jeg var i 20 årene. Og jeg har undersøkt meg for alt mulig før, men de har jo aldri funnet noe. 

Det kan jo være irriterte slimhinner... eller slimhinner som blir lett irriterte.... Jeg vet ikke..... Ja lurt å drikke mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...