Gå til innhold

Sikkert et rart spørsmål, men undrer veldig.


Crying_metal

Anbefalte innlegg

Hei, har i den siste tiden følt meg utrolig god form. Føler at koordinasjonen min, samt styrke og alle sansene mine er nesten overmenneskelig, Føler meg mye smartere, ser mønstre i masse ting overalt. Føles veldig bra da, men får en slags trang til å gjøre parkour overalt. Føles som jeg er halvt cyborg. Er dette normalt? Føler nesten ingen frykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som det kan være en episode med mani/hypomani. "Alle" kan ha en slik episode, mens det også er diagnoser hvor dette inngår som en del av bildet (bipolar lidelse).

Les deg litt opp på det og se om det gir mening. Wikipedia kan være et sted å starte.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mani

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Hypomani

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :) tenkte tanken selv, passer ikke helt inn da. Føler bare fred, og sover godt. Men beveger meg som bruce lee i stua :)nesten

 

ps: ja har absolutt hatt en lang periode der jeg har vært veldig nede da, knekt av dårlige venner og slike ting. Men føler bare fred og elsk mot all fortid og livet.

Endret av Crying_metal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg opp på video og se når du har blitt "normal" igjen, for underholdningens skyld? :-)

At ikke alt i standardbeskrivelsene matcher behøver ikke nødvendigvis bety noe. Og det finnes grader i kålen.

Men, så lenge det ikke går betydelig utover din vurderingsevne så får du kose deg som Bruce Lee så lenge det varer, og gå til legen om det ikke gir seg eller gjentar seg på et senere tidspunkt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Crying_metal skrev:

Hei, har i den siste tiden følt meg utrolig god form. Føler at koordinasjonen min, samt styrke og alle sansene mine er nesten overmenneskelig, Føler meg mye smartere, ser mønstre i masse ting overalt. Føles veldig bra da, men får en slags trang til å gjøre parkour overalt. Føles som jeg er halvt cyborg. Er dette normalt? Føler nesten ingen frykt

Dette er ikke normalt. Jeg synes du skal oppsøke lege på mandag. Har du noen diagnoser fra tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal til legen snart :) ingen diagnoser, har røyket tett i flere år da. gått kanskje 3-4 måneder siden jeg slutta, kanskje hjernen har våknet til livet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Caprioli said:

Ta deg opp på video og se når du har blitt "normal" igjen, for underholdningens skyld? :-)

At ikke alt i standardbeskrivelsene matcher behøver ikke nødvendigvis bety noe. Og det finnes grader i kålen.

Men, så lenge det ikke går betydelig utover din vurderingsevne så får du kose deg som Bruce Lee så lenge det varer, og gå til legen om det ikke gir seg eller gjentar seg på et senere tidspunkt :-)

Ja vært gøy å laga bruce lee film xD men vet ikke helt, ikke cyborg egentlig. Vært nede før så nå er jeg veldig balansert. Mind over matter kanskje :) obvious kjeda meg mye da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Crying_metal skrev:

Ja, skal til legen snart :) ingen diagnoser, har røyket tett i flere år da. gått kanskje 3-4 måneder siden jeg slutta, kanskje hjernen har våknet til livet igjen?

Bra at du skal til legen :) Når du skriver at du har røyket lenge så regner jeg med at du ikke mener vanlige sigaretter. Hjernen har sikkert hatt godt av at du har sluttet (superbra!!), men ikke på denne måten du beskriver. Det er ikke slik det oppleves å slutte å røyke hasj etter flere år. Man blir ikke et "overmenneske" :) En kan selvsagt oppleve å få mer energi og at man tenker klarere, men ikke slik du beskriver det. Det du opplever er litt i overkant. Er du ganske ung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/14/2017 at 10:11 AM, ColaZero said:

Bra at du skal til legen :) Når du skriver at du har røyket lenge så regner jeg med at du ikke mener vanlige sigaretter. Hjernen har sikkert hatt godt av at du har sluttet (superbra!!), men ikke på denne måten du beskriver. Det er ikke slik det oppleves å slutte å røyke hasj etter flere år. Man blir ikke et "overmenneske" :) En kan selvsagt oppleve å få mer energi og at man tenker klarere, men ikke slik du beskriver det. Det du opplever er litt i overkant. Er du ganske ung?

stemmer :) 33 år, har gått veldig inn i meg selv. Det jeg egentlig føler for å være spesifikk er bedre hukommelse, og bedre koordinasjon i samsvær med ting rundt meg. Er ca 3-4 måneder siden jeg slutta, på det samt opp. Føler meg fryktløs, var alltid redd for ting før. Gikk inn i meg selv, introvert, nå går jeg ut i verden med jobb og masse slike greier, masse tran, vitaminer ordentlig mat og lange turer og breakdancer rundt i stua :). ekstrovert. Har også jobbet med tankene mine til et punkt jeg ikke føler noe frykt lenger, eller tristhet. Men stor glede. Min teori er denne, ikke tro på ting man ikke vet, ikke tro på ting basic. Tenk på fortid og fremtid som den ukjente der jeg er X. Som lever i nuet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Crying_metal said:

stemmer :) 33 år, har gått veldig inn i meg selv. Det jeg egentlig føler for å være spesifikk er bedre hukommelse, og bedre koordinasjon i samsvær med ting rundt meg. Er ca 3-4 måneder siden jeg slutta, på det samt opp. Føler meg fryktløs, var alltid redd for ting før. Gikk inn i meg selv, introvert, nå går jeg ut i verden med jobb og masse slike greier, masse tran, vitaminer ordentlig mat og lange turer og breakdancer rundt i stua :). ekstrovert. Har også jobbet med tankene mine til et punkt jeg ikke føler noe frykt lenger, eller tristhet. Men stor glede. Min teori er denne, ikke tro på ting man ikke vet, ikke tro på ting basic. Tenk på fortid og fremtid som den ukjente der jeg er X. Som lever i nuet

Er en liten frykt for å miste min nåverende nu da, er jo utrolig digg å bevege meg sånn her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Crying_metal skrev:

stemmer :) 33 år, har gått veldig inn i meg selv. Det jeg egentlig føler for å være spesifikk er bedre hukommelse, og bedre koordinasjon i samsvær med ting rundt meg. Er ca 3-4 måneder siden jeg slutta, på det samt opp. Føler meg fryktløs, var alltid redd for ting før. Gikk inn i meg selv, introvert, nå går jeg ut i verden med jobb og masse slike greier, masse tran, vitaminer ordentlig mat og lange turer og breakdancer rundt i stua :). ekstrovert. Har også jobbet med tankene mine til et punkt jeg ikke føler noe frykt lenger, eller tristhet. Men stor glede. Min teori er denne, ikke tro på ting man ikke vet, ikke tro på ting basic. Tenk på fortid og fremtid som den ukjente der jeg er X. Som lever i nuet

Tja, dette innlegget ditt er jo litt moderert ifh det andre jeg svarte på. Der du snakket om cyborg bl.a. Og det er klart at du blir klarere i toppen, får mindre angst, bedre kondisjon og mer lykkefølelse av å slutte å røyke. I tillegg har du begynt å bevege deg mer (for å si det mildt) og har godt kosthold. Alt dette bidrar til at du får det bedre med deg selv.

Men det er noe som skurrer her allikevel. Fryktløsheten, cyborg, parkour, fortid/framtid der du er den ukjente X...dette er ting du bør snakke med legen om. Synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ColaZero said:

Tja, dette innlegget ditt er jo litt moderert ifh det andre jeg svarte på. Der du snakket om cyborg bl.a. Og det er klart at du blir klarere i toppen, får mindre angst, bedre kondisjon og mer lykkefølelse av å slutte å røyke. I tillegg har du begynt å bevege deg mer (for å si det mildt) og har godt kosthold. Alt dette bidrar til at du får det bedre med deg selv.

Men det er noe som skurrer her allikevel. Fryktløsheten, cyborg, parkour, fortid/framtid der du er den ukjente X...dette er ting du bør snakke med legen om. Synes jeg :)

Hehe, mer ord for å beskrive følelser :) Litt ekstremt kanskje :P men ja absolutt du beskriver det jeg selv tenker. Bedre form, bedre lykke. Mindre frykt, bedre liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Crying_metal skrev:

Hehe, mer ord for å beskrive følelser :) Litt ekstremt kanskje :P men ja absolutt du beskriver det jeg selv tenker. Bedre form, bedre lykke. Mindre frykt, bedre liv :)

:) Det virker som om du har bestilt time hos legen så da kan du ta det opp. Siden du luer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...