Gå til innhold

Tinnitus plager og søvn


Burumsan

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for ca 1 år siden sterk økning i mine tinnitusplager. I januar i år ble det så ille at det gikk utover søvnkvaliteten. Til påske var det blitt så ille at jeg måtte sykmelde meg(gikk gradvis nedover til 80% somjeg er på i dag). Har ikke sovet ordentlig siden. Mitt ønske er å stå i jobb, men dette ser jeg negativt på slik det er i dag.

Har vært å scannet hodet to gangerMR, vært igjennom en uke med søvnanalyse og EEG lab, audiograf to ganger og fysioterapeut. Fått regemessig oppfølging av psykolog, som nå mener min strategi er riktig og at jeg ikke fremviser noen tegn til depresjon. Dette gir meg i sum mange svar, men svært få løsninger. Skal på kognitivt kurs nå på Landaasen.

Jeg har en tonesamling på både h og v øre på ca 20-30db over terskelnivået mitt i området 8-14khz. Kontinuerlig. Har sovepute med lyd og hørselappat med motlyd, de slår meg bare mer ut. Bruker musikk, dusj, natur, seiling og veistøy som lindrende tiltak.

livskvaliteten nå er ganske laber, med dagen medisinering får jeg noe søvn, men svært lite dyp søvn (20mg Truxal kl 19, 200mg Neurontin kl 23-24 samt 3,75mg Imovane). Dette gir meg normalt en ok natt 3-4t med påfølgende dyp hvile i opp til 9t. Med medisiner ble jeg målt å ha ca 35min dyp søvn(3r ansees som min) og ca 53 oppvåkninger i løpet av natten, jeg opplevde dette som en ganske bra natt, legen var ikke imponert...

Hadde Remeron, men den slo meg enda mer ut. Nossinan har jeg også, 50mg hjelper, men da er jeg apekatt hele dagen etter.

Nå er jeg opprativ ca 7-8t per deg, kognitivt og hukommelse er helt håpløst og jeg fungerer svært dårlig, selv det lille jeg prøver å jobbe.

Søker egentlig her å høre om andre har noen erferinger med for eksempel sterke sovemidler (helst ikke vanedannende) som jeg kan ta de vreste dagene. Alterntivt, andre råd som dere kan komme med som jeg ikke alt har prøvd.

Dagene er egentlig greie og jeg fyller de med meningsfulle oppgaver, samt litt jobb for tvinge neg til å ha kontakt med et proffesjonelt miljø.

Alle tips, triks og erfaringer er jeg åpen for å høre på, desperasjonen trenger seg på.

Takk til deg som deler .

mvh Burumsan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

7 timer siden, Haggaren skrev:

Jeg har hørt at å røyke hasj er god sove medisin, men det er kanskje vane dansende? Du har min fulle sympati.

Har hørt det samme, alkohol hjelper også i litt større mengder. Begge delere passer ganske dårlig med min målsetting om å også kunne fungere i jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eneste lyden som "nullet" min tinnitus var lyden av vasken som rant. Tok opp lyden av med mobilen og lagde en loop av dette som jeg spiller i bakgrunnen.

Bruker selv 7.5mg Imovane og har gid hjelp av denne selv etter 15års bruk (brukte den før jeg fikk tinnitus).

Når jeg har hatt ekstra søvnplager har jeg brukt 20mg Atarax, denne gjorde at jeg fikk nok søvn uten å bli Zombie dagen etter.

Anonymkode: b38d9...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...