Gå til innhold

Ekstremt mange VES


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist ekstremt mange ekstraslag på hjertet ved 24t ekg. 41 500 i døgnet (36 %). Har hatt dette i fire uker nå. Ved ultralyd av hjertet fant de at hjertet er litt forstørret. Ble satt på 100 mg betablokkere, men dette har liten/ingen effekt. Er totalt utslitt, svimmel og har til tider trykk og sug i brystet. Har ikke angst. Har fått beskjed om at dette er ufarlig, men blir henvist til ablasjon. Vet ikke når. Hvor lenge kan man gå med så mange ekstraslag uten at det sliter på hjertet? Har jo lest at alt over 25 000 er regnet som ekstremt mye, og at det kan være farlig.

Dette går veldig ut over min livskvalitet. Har ingen energi og føler meg fysisk dårlig konstant. Ikke så gøy å bli "avvist" av leger med at dette er ufarlig og "prøv å lev som normalt"...

Anonymkode: 3e0b6...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling, men tror du ikke legen din mener at symptomene du opplever ikke er farlige - i et litt kortsiktig perspektiv, selv om de plager deg. Men har legene sagt noe om størrelsen på hjertet har sammenheng med ekstraslagene? I så fall må dere jo få orden på det, hvis hjertet blir større og større kan det jo gi opphav til nye plager eller sykdom.

Anonymkode: 64567...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ufarlig og det er bra du er henvist til ablasjon. Ekstraslag er i seg selv ufarlig, men når det blir så mange, kan det svekke hjertet.

Betablokker er førstevalg i behandlingen men tar oftere SVES enn VES. Betablokker kan iblant forverre VES og da trenger man annen medisin, som Sotalol eller Flekainid, men det avgjør hjertespesialist. Ablasjon er jo beste behandling såfremt VESene kommer fra samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...