Gå til innhold

Blodig ørevoks (med bilde av ørevoksen på fingen min)


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

ørevoksen min i venstre øret er blodig. se bildet. kan det være blodårer i øret som har sprukket, eller kan det være noe mye farligere?

 

2017-12-15_08-29-58

 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Du kan ha klort deg opp litt. Du har sikkert tørr hud i kulden. Jeg er nesten helt sikker på at det er det. 

Det kan være pga ørebetennelse og sprukket trommehinne også, men da har man skikkelig vondt i øret i mange dager. 

Siste mulighet er at du har slått deg velig hardt i hodet. Det ville du i alle fall merket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Du kan ha klort deg opp litt. Du har sikkert tørr hud i kulden. Jeg er nesten helt sikker på at det er det. 

Det kan være pga ørebetennelse og sprukket trommehinne også, men da har man skikkelig vondt i øret i mange dager. 

Siste mulighet er at du har slått deg velig hardt i hodet. Det ville du i alle fall merket. 

ok. jeg har ikke klort meg i øret på lenge. jeg har vært ør når keg snudde på hodet i senga og når jeg bøyde meg de siste dagene nå i jula. så har jeg annspendt nakke som gjør at det danser lyskuler for øyet. det rare er at familiekiropraktoren fant ingenting betent eller gslt med nakken min og hun hadde aldri hørt om lys i øynene av stiv nakke. jeg har ikke slått hodet mitt. mrn jeg bruker bose lyddempe hodetelefoner men jeg er på jobben, og avogtil får jeg vonde ører om jeg bruker dem mye, som foreksempel om nettene på spaniatur der det er sinte hunder om nettene som holder meg våken uten. da får jeg mye ørevoks, men da er ørevoksen bare brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. jeg har ikke klort meg i øret på lenge. jeg har vært ør når keg snudde på hodet i senga og når jeg bøyde meg de siste dagene nå i jula. så har jeg annspendt nakke som gjør at det danser lyskuler for øyet. det rare er at familiekiropraktoren fant ingenting betent eller gslt med nakken min og hun hadde aldri hørt om lys i øynene av stiv nakke. jeg har ikke slått hodet mitt. mrn jeg bruker bose lyddempe hodetelefoner men jeg er på jobben, og avogtil får jeg vonde ører om jeg bruker dem mye, som foreksempel om nettene på spaniatur der det er sinte hunder om nettene som holder meg våken uten. da får jeg mye ørevoks, men da er ørevoksen bare brun.

Man kan få vonde ører av headsett, men ikke blø inni ørene. Det er ikke helt umulig at du har hatt ørebetennelse. Jeg vet om at trommehinnen har sprukket for folk uten at de har hatt veldig vondt. Normalt er ørebetennelse ganske så vondt.

Jeg er fortsatt nesten helt sikker på at du bare har et lite rift i øret. Kan ikke noen du kjenner se etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Man kan få vonde ører av headsett, men ikke blø inni ørene. Det er ikke helt umulig at du har hatt ørebetennelse. Jeg vet om at trommehinnen har sprukket for folk uten at de har hatt veldig vondt. Normalt er ørebetennelse ganske så vondt.

Jeg er fortsatt nesten helt sikker på at du bare har et lite rift i øret. Kan ikke noen du kjenner se etter? 

ok. et personal skal se på det i morgen. avogtil kan det stikke inni det øret. jrg har hatt ørebettenelse før og da ba fastlegen min om at jeg måtte spyle ørene for å fjerne ørevoksen som ga meg dotthørsel, men egentlig var det fordi jeg hadde røde øregang og betennelse i det øret. dette var 9 år siden etter forkjølelse i september. det er det samme øret jeg får sån blodig øeevoks for nå, nemlig det venstre øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...