Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Du skrev at jeg ikke "kan noe om dette", det handler vel ikke om tro? Jeg skrev ikke at de ikke kan leve et verdig liv, men at ting blir vanskeligere, i såpass høy grad at ikke penger kan kompensere for det. Du har for så vidt rett i at jeg ikke har erfaringer fra livet som verken styrtrik eller funksjonshemmet, men jeg er ikke så sikker på om jeg har dårligere kunnskaper enn deg om det. Dette er uansett min mening ut fra mine verdier, jeg oppfattet spørsmålet som om det var det du ville vite.
  3. Jeg bruker efexor og kan ikke bruke andre antidepressiva. Anonymkode: 69b06...518
  4. Lillemus

    Fodmap / sarotex mot irritabel tarm

    Jeg har en kjenning som har blitt så å si frisk fra ibs etter at hun gikk over til labkarbo, som jo har en viss likhet med low fodmap.
  5. Forstår jeg deg riktig når du faktisk tror at en uføre-forsikring er en slags sparing og at når man blir 70 år (når forsikringen opphører) så får man utbetalt forsikringssummen? Det gjør du ikke... Du får pengene dersom du blir ufør, blir du ikke ufør får du ikke utbetalt noe.
  6. Nei takk til begge deler. Penger betyr mye, men ikke så mye.
  7. Ja, de kan leve et verdig liv, men det blir selvfølgelig mer tungvint enn om en har følighet i beina. Og det er ting de ikke kan være med på. Ville aldri bytta bort følighet med 100mill
  8. Den påstanden om at det er så dyrt å handle ofte, er jo basert på at alle kjøper ting på impuls hver gang de er i butikken. Skriver man en liste etter å ha sett i kjøleskap, fryser osv. (inkludert butikkens ukestilbud) og holder seg til den, har det jo lite å si hvor mange ganger man handler. Dessuten er det lurt å ikke være sulten når man er i matbutikken.
  9. emilie321

    Føler du at du dør når du har influensa

    Føler meg ikke døden nær når jeg har influensa, men føler meg selvsagt dårlig. Har følt meg døden nær en gang og da var jeg virkelig døden nær. Hadde dobbeltsidig lungebetennelse (visste ikke det da) og det ble sepsis. Kom på sykehuset i grevens tid.
  10. laban

    Fodmap / sarotex mot irritabel tarm

    Det har nettopp kommet resultater fra en ny studie om dette: https://www.forskning.no/mat-mat-og-helse-tarm/disse-to-diettene-hjalp-mer-enn-medisiner-mot-irritabel-tarm/2356783 Du finner mange diettforslag hvis du søker på f.eks. "fodmap ibs". Hold deg til kilder som ikke skal selge deg noe, som Helsedirektoratet, Helsenorge o.l.
  11. Enig! Har prøvd å storhandle mat, men har erfart at det da blir kastet mer enn om jeg handler flere ganger i uka. Nå er det sjelden at jeg kjøper noe annet enn det som står på lista da, det hjelper kanskje litt.
  12. AnonymBruker

    Føler du at du dør når du har influensa

    Da har dere ikke hatt ordentlig influensa noen av dere … Anonymkode: 03dcc...99a
  13. Ja jeg tror funksjommede kan leve et verdig liv selv om funksjonshemmet Anonymkode: 70906...aca
  14. AnonymBruker

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Hvor? Anonymkode: 499d7...4ec
  15. Om å være rik eller om å være funksjonshemmet?
  16. Kjøp mindre, det er bare tull at det er uøkonomisk å handle ofte, så lenge man planlegger hva man skal spise (inkludert hva restene kan brukes til). Legg ting i fryseren før de går ut på dato. De aller fleste middagsrester kan fint stå etpar døgn i kjøleskap så lenge de varmes godt opp før de spises. Legg det i en form, strø ost over og sett den i ovnen på 180 - 200 grader.
  17. Dette kan du ikke så mye om leser jeg her. Anonymkode: 70906...aca
  18. Jeg vet det. Men jeg skrev at det ble vanskelig, og det står jeg for. Bare les om funksjonshemmede som forsøker å leve et normalt dagligliv, det finnes mange eksempler på at det er problematisk. Jeg har ikke noe ønske om å bruke de fantasi-millionene på assistenter som invaderer privatlivet mitt.
  19. laban

    Føler du at du dør når du har influensa

    Jeg har aldri følt at jeg var døden nær. Ikke som syk, ikke som fødende, ikke i situasjoner som kunne blitt farlige. Det nærmeste var vel noen sekunder som bilpassasjer mens jeg var (stort) barn. Men faren min klarte å svinge unna.
  20. Du kan jo sitte i rullestol Anonymkode: 70906...aca
  21. Jeg har spist Gilde røkte pølser som har ligget i kjøleskapet i 18 mnd etter siste salgsdato. Uproblematisk.
  22. Ting blir jo faktisk litt vanskeligere når man ikke kan gå, selv om man er veldig rik. Jeg er mest interessert i å bruke penger på opplevelser, og da vil jeg gjerne ha full førlighet.
  23. nachnoo

    Føler du at du dør når du har influensa

    Nei, det føler jeg ikke.
  24. AnonymBruker

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Men er det ingen sjans at man blir gjenfødt i et annet menneske? Et annet spørsmål dersom en ikke vil lege alternative som finnes per i dag når man skal begraves. Kan man blir spist at et rovdyr eks en Bjørn? Anonymkode: c1f0f...ae4
  25. nachnoo

    Laveste virkningsfulle vedlikeholdsdose litium

    Svaret får du helt gratis her. Det er individuelt fra pasient til pasient. Det finnes heller ikke et entydig svar, så det kommer an på hvem du spør. Kanskje vil noen svare helt ned i 0,4, mens andre vil nevne det tallet du skriver. I store metaanalyser angis 0,6.
  26. AnonymBruker

    Føler du at du dør når du har influensa

    Hva mener du med dette egentlig? Anonymkode: 03dcc...99a
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...