Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I går
  2. Ja hvorfor ikke? Men er det egentlig mulig å klare seg på èn inntekt hvis man har 3 unger?
  3. Everybody

    Det finnes to typer mennesker…

    Det finnes to type mennesker. De som lever livet i luksus med god psykisk helse og de som ikke gjør det.
  4. psykedeliker

    Det finnes to typer mennesker…

    Det finnes 10 typer mennesker, de som forstår binære tall og de som ikke gjør det.
  5. Kanskje likestilling og kvinnefrigjøring har gått for langt. Nå svinger pendelen den andre veien. Men dette er vel bare et alternativ for de velbemidlede? https://www.vg.no/nyheter/i/Av2Apr/tradwife-trender-linn-therese-oensker-aa-bli-hjemmevaereende-husmor Trenden «tradwives» har fått fotfeste på sosiale medier. – Et interessant skifte, sier trendforsker. På sosiale medier fronter kvinner over hele verden hjemmelaget mat, nedprioritert karriere, mer tid til barna, turer i skog og mark og tid til å kjenne etter og ta vare på seg selv. Lin Therese Solheim (32) mener at Norges glemte arbeidsplass er jobben som blir gjort hjemme for familien. – Jeg ønsker ikke å bli hjemmeværende for å ligge på sofaen. Det som gjøres i et hjem er en jobb, og en stor verdi til samfunnet selv om det ikke bidrar direkte i form av kroner og øre. Over tid vil samfunnet se positive effekter av dette, mener hun. Å kunne hoppe av hamsterhjulet, for å roe ned hjemme, tror Solheim er nøkkelen til et godt liv for foreldre og barn. – Barna er fremtiden vår og hva slags oppvekst de får vil påvirke samfunnet senere. Maten de spiser, og tilknytning til foreldre. Mange føler seg tvunget til å gi barna ultraprossesert mat fordi de ikke har tid til å lage næringsrik mat fra bunnen av, hevder hun. Hennes opplevelse er at de færreste som jobber fulltid har kapasitet til å fokusere like mye på jobb og hjem. – Ved å være hjemmeværende har man både tid og energi til å ta godt vare på hjemmet og familien, mener Solheim. – Det er helt umulig at det blir full likestilling. Mann og kvinne er ikke like. Vi bør heller bli mer opptatt av likeverd, og legge mer til rette for hvert kjønn, mener Solheim. Anonymkode: 2933a...a49
  6. AnonymBruker

    Hvor ofte tar du benzo gjennomsnitt?

    4-5 stk 5 mg pr mnd. Anonymkode: 67b03...e30
  7. AnonymBruker

    Hvor ofte tar du benzo gjennomsnitt?

    Hvis jeg skal noe jeg gruer meg så masse til at jeg ville ikke klart å gjøre det om jeg ikke hadde hatt beroligende. Ca 3 ganger i året. Å ta benzo bare fordi man har "en dårlig dag" er en uting. Anonymkode: 0dd19...75f
  8. AnonymBruker

    Hva skjer steg for steg med beltelegging

    Man blir kun beltelagt om man driver med selvskading eller er utagerende eller voldelig. Anonymkode: 4257a...688
  9. Ekstra

    Føding. Så det på tv nå, ekleste jeg har sett

    Å føde er smertefullt og føles dramatisk når det pågår. Men man har tid på å forberede seg og det føles så verd det når det er over.
  10. Everybody

    Hvor ofte tar du benzo gjennomsnitt?

    Aldri. De vil jo ikke skrive ut de sterkere benzoene som xanax. Sobril er så svak så den er ikke vits å ta.
  11. Everybody

    Hva skjer steg for steg med beltelegging

    Tenk om pasientene gikk sammen og la de ansatte i belter. 😂 Det er jo ikke mulig når de er så feige at de er 5 stykker på èn stakkar psykisk syk! LOL
  12. Vendi

    Kan politiet spore opp tråder her inne?

    Så enkelt er det nok ikke. Mistenkes det en psykosediagnose, så blir man grundig utredet i spesialisthelsetjenesten. Det holder ikke å snappe opp problemstillinger på nett og gjøre dem til sine. Det vil nok fort bli gjennomskuet. Det er blant annet samtaler med pasienten og observasjon over tid som til slutt gir en evt psykosediagnose. Og hvorfor skulle noen ønske å manipulere seg fram til en slik diagnose? Da må man vel være syk på annen måte, tenker jeg. Og jeg tror ikke det er blitt en "trend" her inne å ha paranoia. For alt man vet kan slike innlegg komme fra en og samme bruker. Noen ganger kan det hende det er flere, uavhengig av hverandre. Husk dette er et helseforum hvor mange som er syke på forskjellige måter, holder til.
  13. AnonymBruker

    Hvor ofte tar du benzo gjennomsnitt?

    Bruker Valium 5 mg, tas 1 tabl ved behov. Kan gå flere dager uten å ta, men så kan jeg få dårlige dager og ta noen i løpet av noen dager. Varierer som sagt. Men tar ikke daglig. Hvor ofte tar du som bruker benzo ca? Anonymkode: 82f37...cff
  14. Ukjenten

    Har du fått bivirkninger på Imovane?

    Og du bør gå og sove, for du har åpenbart tatt din 😆
  15. AnonymBruker

    Kan politiet spore opp tråder her inne?

    Jeg føler heller at det har blitt en slags "trend" å ha paranoia her inne nå i det siste. Jeg tror at når 1 skriver det så smitter det over på mange andre og plutselig er det flere som tror de har psykose eller ender opp med psykosediagnose kun fordi de har plukket opp en problemstilling fra en annen. Anonymkode: 34039...9a5
  16. Å joda de kan i det minste mer enn deg Anonymkode: fc406...0e7
  17. AnonymBruker

    Har du fått bivirkninger på Imovane?

    Jo jeg spør hvordan det virker og hvis det ikke virker. Nå kan du ta imovane din å sove . Anonymkode: a7ac2...7f6
  18. morsan

    Kan politiet spore opp tråder her inne?

    Det går en grense et sted for hva du kan legge ut om andre folk på internett. Her står det litt om det: https://norsis.no/fakta-og-veiledninger/straffbart-pa-internett/ Men det skal jo en del til før man er over i en straffbar krenkelse, og uten at jeg er noen ekspert på dette, vil jeg tro at et minstekrav må være at personen man omtaler må være gjenkjennbar i en krets utover vedkommende selv og dens nærmeste.
  19. Nå om dagen kan man selv Google seg til hvilken medisin som er best og hvilken medisin som f eks ikke gir vektøkning. Anonymkode: ae7e0...a0b
  20. Trinity80

    Har du fått bivirkninger på Imovane?

    Nå spør du ikke om Imovane, men stiller merkelige personlige spørsmål.
  21. Problemet er oftest at fastleger ikke kan nok om psykofarma. Hverken de positive effektene eller bivirkninger. Det at de kan skrive ut medikamenter betyr dessverre ikke at de har kunnskap om medikamentene.
  22. frosken

    Når det står «feil» i journal /epikrise

    Selv om det vanligste er noe annet, så finnes det leger både i somatikk og psykiatri som lar pasienter være med å utforme epikrisen.
  23. AnonymBruker

    Er virkelig 17. mai sååå ille?

    Den er både nasjonaldag og grunnlovsdag. https://snl.no/17._mai 17. mai er Norges nasjonaldag. Dagen feires fordi Norge fikk sin egen grunnlov 17. mai 1814. Dagen kalles også grunnlovsdagen. Anonymkode: 2ef37...414
  24. frosken

    Når det står «feil» i journal /epikrise

    Du er ikke slik at det vanligste er at pasienten blir bedt om å "godkjenne" epikrisen. Epikrisen er legens oppsummering til henvisende lege, og det er ikke noe krav om å involvere pasienten før epikrisen ferdigstilles. Noen steder har de allikevel kommet frem til at det er god praksis å gå gjennom epikrisen med pasienten før utskrivning.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...