Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. AnonymBruker

Vurderer å flytte tilbake til min voldelige forelder

Jeg har vært frisk i et helt år, men de skriver falske rapporter om meg og min psykiske helse. Jeg er FRISK, jeg sliter ikke lenger, men de skriver at jeg fortsatt er syk og har behov for å være hær noen år til osv. Ts Anonymkode: 81fd9...f04
  3. AnonymBruker

Hva kan fastlegen gjøre for meg ? Er redd at hun sier det videre til politiet. Har ikke lyst å skape problemer… Anonymkode: 81fd9...f04
  4. AnonymBruker

Falske rapporter om min helse situasjon som sendes til kommunen. Oppfordring til selvmord og psykisk vold. Det er nok en god grunn for en anmeldelse, men det løser kanskje ingenting. Hvordan skal jeg løse det med de ? Har du forslag ? Ts hær Anonymkode: 81fd9...f04
  5. AnonymBruker

Hva er det med hverdagen i boligen jeg misliker så sterkt ? • Oppfordring til selvmord, latterligjøring av meg og avvisning Lederen for boligen er værst, han går det ikke ant å prate med. Han skriver falske rapporter om meg og min helse situasjon og sender det til kommunen Anonymkode: 81fd9...f04
  6. AnonymBruker

Fredagsprogram på tv

Jeg liker pupper, men kan ikke si jeg ser på Senkveld av den grunn. Forøvrig er det en pen dame. Anonymkode: 7a1c7...42f
  7. AnonymBruker

Hun er lite interessert i sex. Er så fortvilet

https://www.nettavisen.no/livsstil/sexolog-med-oppfordring-til-frustrerte-menn-slik-vekker-du-kvinnens-sexlyst/3423587867.html Anonymkode: d5890...356
  8. AnonymBruker

Negative selvfølelse fører til sosial isolasjon.

TS her: Jeg vurderte lenge om jeg skulle delta, mye pga det du skrev i dette avsnittet - som traff meg veldig. Nå har det dessverre hendt noe i livet mitt som har gjort meg betydelig dårligere og satt meg et hakk tilbake. De har satt en absolutt siste frist for påmelding i dag, men jeg har bestemt meg for å ikke delta på dette. Imidlertid er det et annet arrangement om noen uker jeg skal forsøke å delta på. Det er noe som hadde betydd veldig mye for meg å gjennomføre, selv om det samtidig vil være en stor utfordring. For du inspirerte meg til å ta noen sjanser i livet. Tusen takk 😊 Anonymkode: 7e6c7...c3e
  9. Drømmeautomat

Hva mener fagfolk om forskjell på det feminine og maskuline?

Mitt inntrykk er at folk flest overdriver medfødte forskjeller mellom kjønnene i dag, men at det overhodet ikke fins biologiske forskjeller er jo tull. Uansett syns jeg det er dårlig av en psykiater å belære pasienten ang. slike ting. Han burde forholde seg til hvordan du opplever det uten å begynne å diskutere.
  10. AnonymBruker

Eller han lyver så han tror det selv! Rart at en lege med kunnskap om hormoner kan mene at vi er født like. Testosteron er ulikt fordelt, men står for en stor del av kjønnsforskjellene. Anonymkode: ece00...2e6
  11. Gargamel

I det minste har hormoner som testosteron en viss effekt på personligheten. De som doper seg for mye blir aggressive. Men uansett: Spiller det noen rolle om det er tillært eller medfødt? Du må få lov til å referere til den virkelige verden, og ikke et Utopia hvor alle er oppdratt som intetkjønn.
  12. franklyscarlet

Hei, du, Kupton:

Å, ja, det hadde jeg allerede sagt☺️ Men, takk 😄
  13. franklyscarlet

Hei, du, Kupton:

Takk for svar forresten.
  14. franklyscarlet

Hei, du, Kupton:

Ok, takk for svar. Jeg får liksom alltid beskjed om at jeg er uvanlig siden jeg varierer mellom hypomani og mani. Synes det er litt rart, for det virker som om fler er på samme måte. Eller, søren, det virker ikke som om noen kan noe om bipolaritet😫
  15. Today
  16. Han lyver ikke hvis han faktisk tror på det.
  17. frosken

Hva er det du mener gir grunnlag for en eventuell politianmeldelse? Dersom man trives dårlig der man bor og ikke får til å samarbeide med de voksne, så er sjelden løsningen politianmeldelse. Løsningen handler som regel om at både du og de som omgir deg, må prøve sammen å finne måter for å få til en bedre hverdag. Hvordan ønsker du at ting skulle ha fungert i boligen? Hva savner du?
  18. frosken

Du må snakke med enten den som er leder for boligen eller med din saksbehandler om hvordan dere sammen kan få til et bedre hverdag. Hva er det med hverdagen i boligen du misliker så sterkt?
  19. AnonymBruker

Angst.

Takk for linken til en enkel og fin forklaring av angst. Selv om jeg har hørt det før, så er det en slags terapi å lese det om igjen og kjenne etter. Anonymkode: f041f...c16
  20. AnonymBruker

Alle psykologer og psykiatere vet godt, både av egen erfaring innen yrket, og forskning, at det er signifikante forskjeller i personligheter hos jenter og gutter i snitt. Ville blitt meget skeptisk til en som hevdet det motsatte, da ville jeg tenkt at han lyver av en eller annen grunn. Anonymkode: c8ea4...73d
  21. AnonymBruker

Blir litt småprovosert av slike meninger som psykiateren din har. For meg er det åpenbart at kjønn også er noe som "sitter i hodet" fra unnfangelsen av, ikke bare de fysiske karakteristika. Dette er kun populistisk og politisk korrekt holdning og mening som ikke har rot i virkeligheten. Anonymkode: e70ab...320
  22. AnonymBruker

Fredagsprogram på tv

Det gjelder det programmet som går SENt en fredagsKVELD. Anonymkode: 57774...3e0
  23. AnonymBruker

Da må du jo veie alternativene opp mot hverandre. Hva er best/verst ved å bli værende der du er eller å flytte hjem til vold. Du er så ung, og etterhvert vil du nok få hjelp til å flytte for deg selv. Du kan jo ikke bo i vernet bolig i all din tid, hvis kriteriene for det ikke lenger er oppfylt. Anbefaler deg å bli der du er og gjøre det beste ut av det. Jo mer rolig og voksent du oppfører deg, jo raskere kan du flytte for deg selv. Vis vilje til samarbeid, vær vennlig og høflig. Oppfør deg voksent og modent. Så tenker jeg at de snart ser at du ikke behøver å være der lenger, men at du er klar for å få flytte for deg selv. Anonymkode: 0b701...ccf
  24. Jeg har alltid tenkt at kvinner og menn er ulike og da mener jeg ikke bare den åpenbare fysiske forskjellen. Men at det er visse typiske feminine og maskuline trekk man er født med. Jeg blir tiltrukket av det maskuline ikke bare mot en manns utseende og fysiske kjønn. I samtale med min psykiater har jeg noen ganger snakket om sider ved meg selv som jeg mener er litt typisk det å være kvinne. Da pleier psykiateren min å strengt fortelle meg at kvinner og menn er født helt like bortsett fra ulike kjønnsorgan. Han mener at det bare er hvordan vi er oppdratt som gjør at vi er forskjellige på andre områder?. Er dette noe fagfolk mener er udiskutabelt ? Anonymkode: 6f17a...ea8
  25. kupton

Hei, du, Kupton:

De svinger, og en kaller det ikke hypomani om det en periode er litt roligere.
  26. Janus30

Lykkelig vs tilfreds

"De fleste former for trivsel bygger på alvorlige misforståelser" Nils-Fredrik Nielsen
  27. franklyscarlet

Hei, du, Kupton:

Jeg bare lurer på: Ser man ofte at maniske personer veksler mellom hypomani og mani? Eller at manien varierer i styrke i en og samme periode? Eller pleier pasienter å ligge på «et nivå» av mani jevnt over når maner syk?
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...