Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. ISW

    Lurer på om jeg har fått hjerneskade

    Hvis du mot formodning skulle bli alvorlig dårlig eller bli verre, må du selvfølgelig ringe legen. Men det er vel å forvente at det skal gå gradvis bedre etterhvert som hangoveren gir seg.
  3. AnonymBruker

    Alvorlig sykdom og personligher

    Hei! Er det andre her som har vært rammet av alvorlig sykdom og kjent på at personligheten blir litt borte oppi alt? Jeg er nede for telling med alvorlig utmattelse,fatigue og long covid. Det verste er at hjernen har tatt helt kvelden og jeg kjenner så intenst på fravær av meg selv. Eksisterer bare i et vakum Anonymkode: 19dbd...356
  4. Spennende tema. Det er oppvekst av bakterier som gjør at maten blir fordervet. Hvis maten ikke inneholder bakterier, kan den i prinsippet spises "til evig tid". Det ser man f.eks. med hermetikk. Den er kokt i en metallboks og aldri tatt ut derfra, hvilket betyr at bakteriene dør ved koking og det kommer ingen nye bakterier. Du kan gjerne spise hermetikk 50 år etter produksjonsdato selv om den er oppbevart i romtemperatur. Når det gjelder pølser, som @nachnoo viser til, så er disse kokt og bakteriene drept, men de er ikke pakket i sterile forhold. Det gjør at bakterier kan, men trenger ikke, vokse fram. Det er snakk om litt flaks eller uflaks. Jeg ville ikke tatt det som en generell regel at pølser er spiselige 18 måneder etter pakkedato. Det er for øvrig også grunnen til at pølser skal varmebehandles før de spises, i motsetning til f.eks. pålegg, som er pakket i mer sterile/ultrarene omgivelser, men som likevel ikke kan garanteres å være helt bakteriefrie. Noe mat som ikke skal varmebehandles, tilsettes melkesyrebakterier, da disse skal utkonkurrere de slemme bakteriene. Ulempen er da at maten kan bli "sur" (fordi melkesyrebakterier produserer syre) - dette er sjelden farlig, men veldig udelikat. Spekemat har så høyt saltinnhold at det ikke vokser fram bakterier. Dette kan oppbevares i romtemperatur, og nærmest til evig tid.
  5. stjernestøv

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Hvordan kan du vite hva det var før du ble født? Jeg og tror vi går tilbake dit med det finnes ikke tomhet og mørke, bare lys og kjærlighet.
  6. AnonymBruker

    Lurer på om jeg har fått hjerneskade

    Tusen takk for svar! You saved my day. Grunnen til at jeg tviler på om jeg får ny jobb er høy alder ( 56) og alvorlig sinnslidelse. Men det var kjempeflott at du svarte, for nå var jeg på nippet til å ringe legen. Anonymkode: 316cd...68f
  7. laban

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Igjen, dette er det jeg tror: At det er over når vi dør. Ingen straff eller smerte, men tomhet, som før vi ble født.
  8. stjernestøv

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Tror det er liv etter døden og tror på reinkarnasjon.
  9. Jeg vil ikke bli det da, for jeg er for gammel. Anonymkode: 70906...aca
  10. Da må du i det minste begynne å lese gjennom det du skriver. Joda - jeg får det til, enda så gammel og kunnskapsløs jeg er 😛 Da foreslår jeg at du logger av DOL og starter med det. Takk for underholdningen og god helg!
  11. erik123

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Vi oppstår på nytt. Det kan ikke være slutt med døden, det er rart.
  12. Nå synes jeg du var litt for streng Anonymkode: 70906...aca
  13. AnonymBruker

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Men da er det bare et kjedelig da? Anonymkode: c1f0f...ae4
  14. Det skjønner jeg. Ja, jeg tenker også at de pølsene måtte da ha lagt i fryseren? For var det jo i kjøleskap så hadde det vært helt sykt at de hadde holdt seg så lenge selv om de ikke var åpnet? @nachnoo Har du svar? Ble veldig nysgjerrig... Anonymkode: 2aa91...5be
  15. Tull. Les om f.eks. Dagfinn Enerly. Dessuten var premisset for denne diskusjonen at man skulle bli lam i begge bein. Da antok jeg at det ikke var midlertidig.
  16. Det er jeg enig med deg i. Det er jo sikkert mye lettere for begge parter (altså meg og psykiater) at vi får snakke ansikt til ansikt heller enn å gå via fastlegen for da får jo ikke psykiater snakket direkte med meg også tar det jo mye lenger tid å få svar også når fastlegen bare driver å sender meldinger til psykiaterne siden han ikke vil ringe av en eller annen rar grunn. Men hvordan tror du det blir med timer med denne psykiateren da? Får jeg kanskje en fast psykiater som behandler og oppfølging nå og da de kommende måneder bare i forhold til medisiner også blir jeg avsluttet når de mener at medisineringen er bra nok? Jeg skal få behandler i kommunen snart, sykepleier da. Så jeg regner at primærbehandlingen og samtalene og slikt blir med henne også blir det bare å snakke om medisiner med psykiater på poliklinikken? Anonymkode: b21fc...1e4
  17. Hvorfor håper du på det? Hvis du har en god idè, noe du brenner for samt har gode idèer ligger muligheten for en lang yrkeskarriere foran deg. Ta noen bilder i solen og reklamere for noe du liker så sender legger du det ut på soMe mange ganger så blir du rik Anonymkode: 70906...aca
  18. Når jeg sitter på hjelpetelefon, så er det alltid et rødt flagg hvis noen har det presumptivt for jævlig, men er i godt humør. Veldig ofte går det fram at de har selvmordstanker/konkrete planer, selv om man må grave litt for å finne dem.
  19. Å ja. Men en kan jo lære å gå igjen hvis man vil nok og er motivert. Anonymkode: 70906...aca
  20. Giktsiske fingre? Det er fordi jeg har mye kunnskap om mye forskjellig. Det er ikke så lett og skrive riktig når en blir engasjert liksom. Vet hva forsikring er men ikke hvorfor det er lurt når det ikke er lurt når sjansen for og få dem er nesten null kontra innbo for eksempel som en ofte får brukt masse Ila livet. Anonymkode: 70906...aca
  21. AnonymBruker

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Nei. Eller det kan jo sikkert hende men jeg tror ikke på det i alle fall. Anonymkode: ea0a6...edb
  22. laban

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Det tror altså ikke jeg på. Men ingen kan vite det, og jeg respekterer at andre mener noe annet. Det var "en må jo bli gjenfødt"-påstanden din jeg kommenterte.
  23. ISW

    Lurer på om jeg har fått hjerneskade

    Jeg forstår veldig godt at det er vondt å miste jobben. Nå er jo heldigvis ikke det noe som skjer hver dag, men er det noen grunn til at du ikke skulle få ny jobb? Du blir ikke hjerneskadet av dette, så du kan ta det med ro, du er nok bare litt fyllesyk og litt frynsete som følge av det. Men kan du lage deg en plan eller få hjelp til det, slik at du når det skjer vonde ting, heller ber om hjelp enn å være destruktiv?
  24. Er det derfor du er så elendig til å stave? Du har gamle, giktiske fingre - men er påfallende orientert om "influenserbransjen", samtidig som du ikke vet hva forsikring er? Særlig.
  25. Synes ikke det høres urimelig ut hvis det er mye medisinutprøving og oppfølging. Det må jo være lettere for dem å snakke med deg direkte og på grunnlag av det anbefale medisiner, enn hvis det hele tiden går via fastlege.
  26. Det blir en reduksjon av opplevelsene jeg er interessert i og setter pris på. Det er seriøse grunner til at det regnes som en alvorlig funksjonshemning å være lam i begge beina, selv om man har armene i behold.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...