Gå til innhold

Hvor tror du skjer etter vi dør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kommet il himmelen eller blir vi gjenfødt? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kommet il himmelen eller blir vi gjenfødt? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Ingen av delene. Jeg tror det dessverre er som før vi ble født - absolutt ingenting. Men jeg tar gjerne en positiv overraskelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hjernen slutter å virker forsvinner bevisstheten. Da er det slutt på alle måter. Det skjer med andre ord ingenting etter døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (21 minutter siden):

Ingen av delene. Jeg tror det dessverre er som før vi ble født - absolutt ingenting. Men jeg tar gjerne en positiv overraskelse. 

 

E7H7 skrev (16 minutter siden):

Når hjernen slutter å virker forsvinner bevisstheten. Da er det slutt på alle måter. Det skjer med andre ord ingenting etter døden.

Men er det ingen sjans at man blir gjenfødt i et annet menneske? Et annet spørsmål dersom en ikke vil lege alternative som finnes per i dag når man skal begraves. Kan man blir spist at et rovdyr eks en Bjørn? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Jeg har vært klinisk død to ganger (på sykehus, på grunn av operasjoner som gikk litt skeis).

Ingen av delene opplevde jeg noe religiøst. Må nok skuffe dere…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Absolutt ingenting. Tror ikke på noe etter døden så tenker bare at der er ingenting/helt sort. Eller det blir vel strengt tatt ingen farge da siden det ikke er noe liksom. Om du skjønner?

Anonymkode: ea0a6...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært klinisk død to ganger (på sykehus, på grunn av operasjoner som gikk litt skeis).

Ingen av delene opplevde jeg noe religiøst. Må nok skuffe dere…

Kan du fortelle litt hva du opplevde da? Så eller hørte du noe eller? Skjønne om det er for personlig for deg å svare altså, så helt valgfritt om du ønsker å svare eller ikke.

Anonymkode: ea0a6...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (18 minutter siden):

Jeg har vært klinisk død to ganger (på sykehus, på grunn av operasjoner som gikk litt skeis).

Ingen av delene opplevde jeg noe religiøst. Må nok skuffe dere…

Så du lyset når du ikke var her mer? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Absolutt ingenting. Tror ikke på noe etter døden så tenker bare at der er ingenting/helt sort. Eller det blir vel strengt tatt ingen farge da siden det ikke er noe liksom. Om du skjønner?

Anonymkode: ea0a6...edb

Men en må jo bli gjenfødt i en annen kropp et annet sted? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Men er det ingen sjans at man blir gjenfødt i et annet menneske? Et annet spørsmål dersom en ikke vil lege alternative som finnes per i dag når man skal begraves. Kan man blir spist at et rovdyr eks en Bjørn? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Skal man dykke litt dypere er vi alle energi. Si vi skrur av en radio, vi eksistere ikke lengre, men signalene til radioen forsvinner jo ikke. 

Maleriene vi er slutter å fungere. Vi finnes ei mer.

Anonymkode: c6e0d...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men en må jo bli gjenfødt i en annen kropp et annet sted? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Selvsagt "må" man ikke det. Tror du det gjelder dyr også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (15 minutter siden):

Selvsagt "må" man ikke det. Tror du det gjelder dyr også? 

Ikke insekter men ja store dyr som elg kan jo bli gjenfødt ikke med engang men en stund. Jeg tenker at de jeg har mistet bor i en annen del av verden i en annen kropp. Det er jo trist hvis man bare spir spist opp larver nedi jorden. Det må jo finne et alternativ for oss andre som verken ønsker grav eller bisettelse. Som jeg forslo da bli spist av et rovdyr 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tenker at de jeg har mistet bor i en annen del av verden i en annen kropp.

Det tror altså ikke jeg på. Men ingen kan vite det, og jeg respekterer at andre mener noe annet. Det var "en jo bli gjenfødt"-påstanden din jeg kommenterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men en må jo bli gjenfødt i en annen kropp et annet sted? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Nei. Eller det kan jo sikkert hende men jeg tror ikke på det i alle fall.

Anonymkode: ea0a6...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (8 minutter siden):

Det tror altså ikke jeg på. Men ingen kan vite det, og jeg respekterer at andre mener noe annet. Det var "en jo bli gjenfødt"-påstanden din jeg kommenterte. 

Men da er det bare et kjedelig da? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 timer siden):

Ingen av delene. Jeg tror det dessverre er som før vi ble født - absolutt ingenting. Men jeg tar gjerne en positiv overraskelse. 

Vi oppstår på nytt. Det kan ikke være slutt med døden, det er rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da er det bare et kjedelig da? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

erik123 skrev (4 minutter siden):

Vi oppstår på nytt. Det kan ikke være slutt med døden, det er rart. 

Igjen, dette er det jeg tror: At det er over når vi dør. Ingen straff eller smerte, men tomhet, som før vi ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...