Gå til innhold

Hvor tror du skjer etter vi dør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
stjernestøv skrev (7 timer siden):

Tror det er liv etter døden og tror på reinkarnasjon. 

Mener du med reinkarnasjon at du blir en rein? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
laban skrev (4 timer siden):

Jeg tenkte etter at dødsprosessen er overstått. Når hjernen er død, er det ikke mer smerte.

Jeg er klar over at organsvikt kan gi sterke smerter. Det er medvirkende til at de gir ganske mye morfin etc. på sykehjem, i de (ganske vanlige) tilfellene der en gammel., redusert pasient ikke lenger vil ta til seg mat eller drikke. De skal få slippe smerten ved organsvikt ("sulte i hjel"), men heller ikke plages med store inngrep når livet åpenbart går mot slutten uansett. 

Hvorfor sulter de seg i hjel? Er det lov? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (4 timer siden):

Døden føles akkurat det samme som å sove tungt. Det er det eneste jeg kan sammenlikne det med. Vet det er skuffende, men sannheten trenger ikke være kul. 

Men kan det være at du ikke så lyset fordi du var uheldig? Jeg leser ofte om jesus og han sier i følge Bibelen at man kommer til himmelen eller at kroppen flyr opp . 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du med reinkarnasjon at du blir en rein? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

at du blir født på ny. Men egentlig skjer alt nå, vi er flerdimensjonelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

at du blir født på ny. Men egentlig skjer alt nå, vi er flerdimensjonelle. 

Ja skjønner men hvilket dyr vil du bli gjenfødt i? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja skjønner men hvilket dyr vil du bli gjenfødt i? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Mennesker blir mennesker og dyr blir dyr. Ikke kødd med meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Trinity80 skrev (4 timer siden):

Dessverre så opplever man sterk smerte ved organsvikt. En stillhet som man heller aldri har opplevd før, alle organer lager lyder vi er vant til.

Jeg for min del følte ingen panikk, men smerte. Men ikke den type smerte vi kjenner til. Så sluknet jeg og våknet på akutten med mange mennesker. Hørselen var den første sansen jeg husker fungert.

Du var ikke død. Du svevde muligens mellom liv og død, men du var jo selvfølgelig ikke død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Mennesker blir mennesker og dyr blir dyr. Ikke kødd med meg! 

Jeg misforstod deg, beklager det. Men tror du som meg at vi har levd før engang? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Du var ikke død. Du svevde muligens mellom liv og død, men du var jo selvfølgelig ikke død. 

Hvordan vet vi at vi er død også lever  i igjen? Når jeg var hos tannlegen for en stund tilbake måtte de bruke hjertestarter på meg. 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg misforstod deg, beklager det. Men tror du som meg at vi har levd før engang? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Ok. Vi har levd mange liv før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Vi har levd mange liv før. 

Men hvordan kan vi spå inn i fremtiden hvordan vi blir gjenfødt på ny? Jeg har ofte fått høre at jeg er usedvanlig smart selv om jeg ikke har gjort noe for det. Det må jeg ha fra et tidligere liv.

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvordan kan vi spå inn i fremtiden hvordan vi blir gjenfødt på ny? Jeg har ofte fått høre at jeg er usedvanlig smart selv om jeg ikke har gjort noe for det. Det må jeg ha fra et tidligere liv.

Anonymkode: c1f0f...ae4

Vi har alt med oss fra tidligere liv, alt vi er i dette livet. Sjelen vår velger hvilke liv vi skal ha neste gang. Vi får det vi trenger for sjelen vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er fordi du kun var død i noen få sekunder. Du rakk ikke komme noe sted. 

Anonymkode: 129af...d46

Du var der? Jeg var klinisk død en stund, og det er journalført. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
Nicklusheletida skrev (23 minutter siden):

Du var ikke død. Du svevde muligens mellom liv og død, men du var jo selvfølgelig ikke død. 

Erklært klinisk død, så jo. Man kan bli gjenopplivet. Noen ønsker ikke det, og i noen religioner forbys det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor sulter de seg i hjel? Er det lov? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Man skal ikke tvinge mat i døende mennesker. Det er et tydelig tegn på at livets slutt nærmer seg, at syke og eldre slutter å ta til seg næring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Vi har alt med oss fra tidligere liv, alt vi er i dette livet. Sjelen vår velger hvilke liv vi skal ha neste gang. Vi får det vi trenger for sjelen vår. 

Så hvis vi er snill med andre får vi et bra liv i neste liv? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (7 minutter siden):

Man skal ikke tvinge mat i døende mennesker. Det er et tydelig tegn på at livets slutt nærmer seg, at syke og eldre slutter å ta til seg næring. 

Men kan dette være et symptom for friske mennesker også dersom noen har blitt syk akutt som er forbigående men bare dør fordi matlysten er borte? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hvis vi er snill med andre får vi et bra liv i neste liv? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Ja det tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det tror jeg. 

For siden jorden kan jo ikke bare produsere og produsere i det uendelige? Tror du jesus finnes enda i en kropp som lever et vanlig liv? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men kan det være at du ikke så lyset fordi du var uheldig? Jeg leser ofte om jesus og han sier i følge Bibelen at man kommer til himmelen eller at kroppen flyr opp . 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Det er i såfall menneskets ånd som "flyr opp", ikke kroppen. Det står forøvrig mye rart i Bibelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...