Gå til innhold

Hvor tror du skjer etter vi dør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vendi skrev (1 time siden):

Er du et Jehovas vitne? 

Agnostiker. Men har lest bibelen fra perm til perm, for å forstå. Ble aldri klok på religiøse selv om.

Anonymkode: c6e0d...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Nei, jeg har ikke sett noen dø. Men et nært familiemedlem satt ved senga da et annet familiemedlem sovnet fredelig inn på den måten jeg beskrev, altså etter å ha ligget i morfinsøvn på sykehjem en stund. Hen som døde, var et godt stykke uti 90-årene og sliten. Det var ingen kamp, han sluttet bare å puste. 

Jeg er ikke helsepersonell og vet ikke hva som er mulig. Men jeg vet at den "avstengningen" er vanlig når livet går mot slutten for de som er gamle og sterkt reduserte: Kroppen orker ikke mer, og pasienten avviser mat, drikke og hjelp til å komme seg opp. Så er det slutt relativt fort. Sykehjemsansatte har sett det mange ganger og lar prosessen gå sin gang, siden dette handler om en naturlig utgang for de som uansett har kort tid igjen. 

Som helsearbeider har jeg vært tilstede ved mange menneskers død. Er noe fint ved det. Vite at livets strev er over for den person. Dette gjelder så klart eldre pasienter. Lidelsen før de faller i døren er tøff å se på. Se du puster rolig ut og ser ansiktet slappe av er vakkert ( vanskelig å forklare).

Anonymkode: c6e0d...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tror og som buddhismen tror men jeg er også kristen. Det er trygt og tro noe. At livet blir man selv når det er over. Jeg håper jeg lever et varmere sted da. 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Ok. Ja det er godt å ha noe å tro på, det gir jo en trygghet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du ikke foreldre som er døde som du fulgte til slutten, eller lever de enda? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Jo, jeg har døde foreldre. Men jeg var ikke til stede da de døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser blir nok bare slått av når man dør. .... For menneskeheten er det så vanskelig å forholde seg til at vi har funnet opp religion og himmelen for å skape en forhåpning om at slutten aldri kommer.

Samtidig som går bort kommer nye mennesker til verden, og livet på jorden fortsetter, men uten at men uten at man selv er en del av det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
laban skrev (På 26.4.2024 den 8.43):

Ingen av delene. Jeg tror det dessverre er som før vi ble født - absolutt ingenting. Men jeg tar gjerne en positiv overraskelse. 

Jeg tror det samme som deg. Kjipt å ikke tro noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
Trinity80 skrev (På 26.4.2024 den 19.43):

Man skal ikke tvinge mat i døende mennesker. Det er et tydelig tegn på at livets slutt nærmer seg, at syke og eldre slutter å ta til seg næring. 

Spørsmålet er om noen blir så deprimerte at de sultestreiker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 26.4.2024 den 19.52):

Ja det tror jeg. 

Det vil ikke gjelde alle.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det skjer noen ting, men verden er såpass rar at det ikke er godt å si.

Det virker ganske opplagt logisk at siden tankene våre er produsert av hjernen så stopper de når man dør.

Der er et par smutthull i den teorien. Det ene er at vi lever i et slags simulert univers ( veldig spekulativt)

Det andre er at i et uendelig univers vil vi før eller siden gjenoppstå på ren slump. Absurd. Jeg vil ikke si jeg tror på det, men vanskelig å argumentere imot.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke det skjer noen ting, men verden er såpass rar at det ikke er godt å si.

Det virker ganske opplagt logisk at siden tankene våre er produsert av hjernen så stopper de når man dør.

Der er et par smutthull i den teorien. Det ene er at vi lever i et slags simulert univers ( veldig spekulativt)

Det andre er at i et uendelig univers vil vi før eller siden gjenoppstå på ren slump. Absurd. Jeg vil ikke si jeg tror på det, men vanskelig å argumentere imot.

Kan du forklare dypere? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi blir møtt av 72 brunøyde tjenere?  Det er jo noen som tror på det da, men det er bare noen utvalgte. Og de er oftest menn. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Osten skrev (32 minutter siden):

Kanskje vi blir møtt av 72 brunøyde tjenere?  Det er jo noen som tror på det da, men det er bare noen utvalgte. Og de er oftest menn. 
 

Hva gjør de som om at det skjer da? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper vi blir gjenfødt. Enten lik oss selv eller som noen andre og at vi glemmer eller ikke husker at vi har levd tidligere. Så jeg tror jeg har levd tidligere, men ingen hukommelse fra den perioden.

Anonymkode: 3fd23...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Håper vi blir gjenfødt. Enten lik oss selv eller som noen andre og at vi glemmer eller ikke husker at vi har levd tidligere.

Hvorfor bli gjenfødt, hvis vi ikke husker hvor vi gravde ned gullskatten i det forrige livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva gjør de som om at det skjer da? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Du får lese i koranen, eller i skriftene til muslimer, jeg vet ikke hvor det står. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Janvl skrev (10 timer siden):

Lyser blir nok bare slått av når man dør. .... For menneskeheten er det så vanskelig å forholde seg til at vi har funnet opp religion og himmelen for å skape en forhåpning om at slutten aldri kommer.

Samtidig som går bort kommer nye mennesker til verden, og livet på jorden fortsetter, men uten at men uten at man selv er en del av det. 

 

 

Det går jo ikke? Jeg levde for cirka 100 år siden.

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 8.20):

Kommet il himmelen eller blir vi gjenfødt? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Det skjer ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (3 minutter siden):

Det skjer ingenting. 

Hva med jesus og Gud? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva med jesus og Gud? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (Akkurat nå):

Fantasi.

Hvorfor eksisterer Bibelen ? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...