Gå til innhold

Hvor tror du skjer etter vi dør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv
laban skrev (7 minutter siden):

som før vi ble født.

Hvordan kan du vite hva det var før du ble født? Jeg og tror vi går tilbake dit med det finnes ikke tomhet og mørke, bare lys og kjærlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (30 minutter siden):

Hvordan kan du vite hva det var før du ble født? Jeg og tror vi går tilbake dit med det finnes ikke tomhet og mørke, bare lys og kjærlighet. 

Jeg vet ikke noe mer enn det jeg husker, nemlig ingen verdens ting. Men hva/hvordan det var ut fra en mer filosofisk tankegang, har jeg ikke noe godt svar på. Jeg tror ikke det er noe som handler om straff eller smerte etter døden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke noe mer enn det jeg husker, nemlig ingen verdens ting. Men hva/hvordan det var ut fra en mer filosofisk tankegang, har jeg ikke noe godt svar på. Jeg tror ikke det er noe som handler om straff eller smerte etter døden. 

Nei vi får bare kjenne på det vi har gjort mot andre og hvordan de har fått de seg til å føle, så håper vi har fått folk til å føle seg bra. Det er ingen straff eller smerte, vi bare ser sannheten om oss selv og andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
laban skrev (2 timer siden):

Igjen, dette er det jeg tror: At det er over når vi dør. Ingen straff eller smerte, men tomhet, som før vi ble født.

Dessverre så opplever man sterk smerte ved organsvikt. En stillhet som man heller aldri har opplevd før, alle organer lager lyder vi er vant til.

Jeg for min del følte ingen panikk, men smerte. Men ikke den type smerte vi kjenner til. Så sluknet jeg og våknet på akutten med mange mennesker. Hørselen var den første sansen jeg husker fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Døden føles akkurat det samme som å sove tungt. Det er det eneste jeg kan sammenlikne det med. Vet det er skuffende, men sannheten trenger ikke være kul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (3 timer siden):

Igjen, dette er det jeg tror: At det er over når vi dør. Ingen straff eller smerte, men tomhet, som før vi ble født.

Er sterkt i tvil, det må være noe mer. Vi kan ikke være død i flere tusen år. Det hadde vært rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Dessverre så opplever man sterk smerte ved organsvikt.

Jeg tenkte etter at dødsprosessen er overstått. Når hjernen er død, er det ikke mer smerte.

Jeg er klar over at organsvikt kan gi sterke smerter. Det er medvirkende til at de gir ganske mye morfin etc. på sykehjem, i de (ganske vanlige) tilfellene der en gammel., redusert pasient ikke lenger vil ta til seg mat eller drikke. De skal få slippe smerten ved organsvikt ("sulte i hjel"), men heller ikke plages med store inngrep når livet åpenbart går mot slutten uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (36 minutter siden):

Døden føles akkurat det samme som å sove tungt. Det er det eneste jeg kan sammenlikne det med. Vet det er skuffende, men sannheten trenger ikke være kul. 

Da jeg prøvde narkose fant jeg ut at døden kanskje er helt OK. Men jeg er litt redd for helvete og evig fortapelse noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
laban skrev (24 minutter siden):

Jeg tenkte etter at dødsprosessen er overstått. Når hjernen er død, er det ikke mer smerte.

Jeg er klar over at organsvikt kan gi sterke smerter. Det er medvirkende til at de gir ganske mye morfin etc. på sykehjem, i de (ganske vanlige) tilfellene der en gammel., redusert pasient ikke lenger vil ta til seg mat eller drikke. De skal få slippe smerten ved organsvikt ("sulte i hjel"), men heller ikke plages med store inngrep når livet åpenbart går mot slutten uansett. 

Ja, da forstår jeg. Stemmer, det er helt fredelig etterpå☺️ Det er i alle minste godt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Sokk skrev (1 minutt siden):

Da jeg prøvde narkose fant jeg ut at døden kanskje er helt OK. Men jeg er litt redd for helvete og evig fortapelse noen ganger. 

Liv og død er naturlig del av vår tilværelse. Og så klart man gir det en tanke. I stedet for å frykte døden, kan vi heller nyte livet. Alt det den har å by på, oppturer og nedturer.

Tror det er det viktigste jeg lærte, tilstedeværelse og å maksimere livet☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (1 time siden):

Er sterkt i tvil, det må være noe mer. Vi kan ikke være død i flere tusen år. Det hadde vært rart. 

 

Er man død så er man død. Det som er oss (hjernen) dør når hjertet stopper å slå (før også innimellom).

 Hvem bestemmer hvem som skal ha en tom sjel? Da det er umulig å gi alle mennesker som lever i dag, sjel fra alle de som har levd. Vi blir nemlig fler og fler.

Når det fantes 50 kvinner, de alle fødte to barn, så mangler man noen som har dødd før ( tar man med vi kan bli dyr, ja så blir det enda vanskligere å få til).

Gjenfødelse er som en gud, en trøst for de som ikke klarer å se det gode i det de selv er.

Anonymkode: c6e0d...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (7 timer siden):

Ingen av delene. Jeg tror det dessverre er som før vi ble født - absolutt ingenting. Men jeg tar gjerne en positiv overraskelse. 

Hvordan kan du vite hvordan det var før du ble født? Kan godt hende at du var bevist før du ble unnfanget? kanskje du var i en annen dimensjon enn du er i nå? at Gud ikke vil vi skal huske hvordan det var før vi ble født?

Anonymkode: e2776...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan kan du vite hvordan det var før du ble født? Kan godt hende at du var bevist før du ble unnfanget? kanskje du var i en annen dimensjon enn du er i nå? at Gud ikke vil vi skal huske hvordan det var før vi ble født?

Som jeg skrev ovenfor her: Jeg vet ikke noe mer enn det jeg husker, nemlig ingen verdens ting. Men hva/hvordan det var ut fra en mer filosofisk tankegang, har jeg ikke noe godt svar på. 

Hvis "jeg" har eksistert på en annen måte som jeg ikke kan huske, har jeg problemer med å anerkjenne det som "meg". Men altså - jeg er fullstendig klar over at ingen vet, ts spør hva vi tror, og det har jeg svart på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke.. aner ikke og orker heller ikke spekulere i det. 
det kalles tro. 
noen tror på et liv etter døden, andre ikke. Noen tror på høyere makter, andre ikke.

det finnes ingen svar på dette spm. 

Anonymkode: e47eb...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (15 minutter siden):

Som jeg skrev ovenfor her: Jeg vet ikke noe mer enn det jeg husker, nemlig ingen verdens ting. Men hva/hvordan det var ut fra en mer filosofisk tankegang, har jeg ikke noe godt svar på. 

Hvis "jeg" har eksistert på en annen måte som jeg ikke kan huske, har jeg problemer med å anerkjenne det som "meg". Men altså - jeg er fullstendig klar over at ingen vet, ts spør hva vi tror, og det har jeg svart på. 

Jeg mener også at det ikke går an å si at det er samme person hvis det faktisk er en annen kropp, en annen hjerne og ingen minner fra det forrige livet. Som et tankeeksperiment:  En annen person med mine minner ville helst følt at han var "meg" som var gjenfødt i en annen kropp. Det ville i praksis ha vært mulig å skille fra reinkarnasjon.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er mer en fødsel og død. Mye mer. Ingen vet hva som vil skje etterpå. Og det blir spennende. Men håper livet blir bedre en det jeg har hatt nå. Det har bare vært katastrofe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (8 timer siden):

Jeg har vært klinisk død to ganger (på sykehus, på grunn av operasjoner som gikk litt skeis).

Ingen av delene opplevde jeg noe religiøst. Må nok skuffe dere…

Det er fordi du kun var død i noen få sekunder. Du rakk ikke komme noe sted. 

Anonymkode: 129af...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (8 timer siden):

Jeg har vært klinisk død to ganger (på sykehus, på grunn av operasjoner som gikk litt skeis).

Ingen av delene opplevde jeg noe religiøst. Må nok skuffe dere…

Og du var ikke hjernedød

Anonymkode: 129af...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (8 timer siden):

Jeg har vært klinisk død to ganger (på sykehus, på grunn av operasjoner som gikk litt skeis).

Ingen av delene opplevde jeg noe religiøst. Må nok skuffe dere…

Og du var ikke hjernedød

Anonymkode: 129af...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...