Gå til innhold

Hvor tror du skjer etter vi dør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vendi skrev (11 minutter siden):

Det er i såfall menneskets ånd som "flyr opp", ikke kroppen. Det står forøvrig mye rart i Bibelen. 

Ja sjelen som personligheten går til himmelen hvor alle vi savner venter oss hjem 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja sjelen som personligheten går til himmelen hvor alle vi savner venter oss hjem 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Det er en fin tanke, det skal innrømmes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (1 minutt siden):

Det er en fin tanke, det skal innrømmes:)

Er du noen ganger redd for det som skjer? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor sulter de seg i hjel? Er det lov? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Det er ikke uvanlig at gamle, sterkt reduserte mennesker bare "stenger av" helt mot slutten: De vil ikke hjelpes opp av senga og ikke mates. De kjenner godt til dette fenomenet på sykehjemmene. Det er ikke sultestreik i den forstand, det er kroppens basisfunksjoner som ikke orker mer. For at de skal slippe smerter inntil ett av organene svikter pga. manglende næring, får de ofte morfin slik at de sover/døser mye. 

Dette er nok ikke så ulikt de som blir svakere og svakere inntil de dør mens de sover. Det har uansett ingen hensikt å forlenge livet med noen få dager vha. behandling som bare skaper stress og frykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (41 minutter siden):

Det er ikke uvanlig at gamle, sterkt reduserte mennesker bare "stenger av" helt mot slutten: De vil ikke hjelpes opp av senga og ikke mates. De kjenner godt til dette fenomenet på sykehjemmene. Det er ikke sultestreik i den forstand, det er kroppens basisfunksjoner som ikke orker mer. For at de skal slippe smerter inntil ett av organene svikter pga. manglende næring, får de ofte morfin slik at de sover/døser mye. 

Dette er nok ikke så ulikt de som blir svakere og svakere inntil de dør mens de sover. Det har uansett ingen hensikt å forlenge livet med noen få dager vha. behandling som bare skaper stress og frykt. 

Har du noe. Gang sett at noen dør når de dør? Kan noen være klar og få det med seg at så klarer de ikke og stresse i mot? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Erklært klinisk død, så jo. Man kan bli gjenopplivet. Noen ønsker ikke det, og i noen religioner forbys det. 

Men klinisk død kan bety bare at hjertet har stoppet. Hjernen din får fortsatt oksygen osv så du er ikke hjernedød. Du var altså ikke helt død. Og du merket dermed heller ikke noe siden du var ikke død

Anonymkode: 129af...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men klinisk død kan bety bare at hjertet har stoppet. Hjernen din får fortsatt oksygen osv så du er ikke hjernedød. Du var altså ikke helt død. Og du merket dermed heller ikke noe siden du var ikke død

Anonymkode: 129af...d46

Klinisk DØD. Det finnes ingen lovfestet regel for hvor lenge stansen må vare for å kunne kalles varig. Det er helsepersonell som bekrefter dødstidspunkt og dødsårsak. Ikke du og jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Klinisk DØD. Det finnes ingen lovfestet regel for hvor lenge stansen må vare for å kunne kalles varig. Det er helsepersonell som bekrefter dødstidspunkt og dødsårsak. Ikke du og jeg. 

Var du redd? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var du redd? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Nei egentlig ikke. Men jeg var hjelpesløs. Man kan ikke gjøre så mye i den tilstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For siden jorden kan jo ikke bare produsere og produsere i det uendelige? Tror du jesus finnes enda i en kropp som lever et vanlig liv? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Nei det er de samme som kommer tilbake. Tror ikke Jesus er på jorden nå nei, han er en oppstegen mester. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Nei det er de samme som kommer tilbake. Tror ikke Jesus er på jorden nå nei, han er en oppstegen mester. 

Men hvordan forklarer du da befolkningsveksten?  Var veldig få mennesker i førsten når mennesker ble til. Np er det en hæv.

Anonymkode: c6e0d...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men hvordan forklarer du da befolkningsveksten?  Var veldig få mennesker i førsten når mennesker ble til. Np er det en hæv.

Anonymkode: c6e0d...abc

Lyset formerte seg eller delte seg, lyset er sjelen vår og det samme som Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Lyset formerte seg eller delte seg, lyset er sjelen vår og det samme som Gud. 

Slå opp i bibelen din og les. Man blirnlitt klokere da. Siden du mener gud har noe med det å gjøre, så er dwt greit å vite det som står i bibelen.

 

 Gud velger ut et begrenset antall trofaste kristne som, etter sin død, blir oppreist til et liv i himmelen. (1. Peter 1:3, 4) Etter at de er blitt utvalgt, må de bevare en sterk tro og en ren oppførsel for å fortsette å være kvalifisert til å få sin himmelske arv. – Efeserne 5:5; Filipperne 3:12–14.

 

Hva skal de som kommer til himmelen, gjøre der?

 De skal være konger og prester sammen med Jesus i 1000 år. (Åpenbaringen 5:9, 10; 20:6) De vil utgjøre de «nye himler» – eller den himmelske regjeringen – som skal regjere over den ‘nye jord’, eller menneskesamfunnet på jorden. Disse himmelske regentene vil være med på å innføre de rettferdige forholdene som det var Guds opprinnelige hensikt at menneskene skulle leve under. – Jesaja 65:17; 2. Peter 3:13.

 

Hvor mange blir oppreist til et liv i himmelen?

 Bibelen viser at det er 144 000 som vil bli oppreist til et himmelsk liv. (Åpenbaringen 7:4) I det synet som er nedskrevet i Åpenbaringen 14:1–3, så apostelen Johannes at «Lammet stod på Sions fjell, og sammen med det hundre og førtifire tusen». I dette synet symboliserer «Lammet» den oppstandne Jesus. (Johannes 1:29; 1. Peter 1:19) «Sions fjell» symboliserer den opphøyde stillingen Jesus og hans 144 000 medregenter har i himmelen. – Salme 2:6; Hebreerne 12:22.

 

 De som er ‘kalt og utvalgt’ til å regjere sammen med Kristus i Guds rike, blir omtalt som den «lille hjord». (Åpenbaringen 17:14; Lukas 12:32) Dette viser at de vil være relativt få i forhold til antall sauer som Jesus kommer til å ha totalt sett. – Johannes 10:16.

Anonymkode: c6e0d...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slå opp i bibelen din og les. Man blirnlitt klokere da. Siden du mener gud har noe med det å gjøre, så er dwt greit å vite det som står i bibelen.

 

 Gud velger ut et begrenset antall trofaste kristne som, etter sin død, blir oppreist til et liv i himmelen. (1. Peter 1:3, 4) Etter at de er blitt utvalgt, må de bevare en sterk tro og en ren oppførsel for å fortsette å være kvalifisert til å få sin himmelske arv. – Efeserne 5:5; Filipperne 3:12–14.

 

Hva skal de som kommer til himmelen, gjøre der?

 De skal være konger og prester sammen med Jesus i 1000 år. (Åpenbaringen 5:9, 10; 20:6) De vil utgjøre de «nye himler» – eller den himmelske regjeringen – som skal regjere over den ‘nye jord’, eller menneskesamfunnet på jorden. Disse himmelske regentene vil være med på å innføre de rettferdige forholdene som det var Guds opprinnelige hensikt at menneskene skulle leve under. – Jesaja 65:17; 2. Peter 3:13.

 

Hvor mange blir oppreist til et liv i himmelen?

 Bibelen viser at det er 144 000 som vil bli oppreist til et himmelsk liv. (Åpenbaringen 7:4) I det synet som er nedskrevet i Åpenbaringen 14:1–3, så apostelen Johannes at «Lammet stod på Sions fjell, og sammen med det hundre og førtifire tusen». I dette synet symboliserer «Lammet» den oppstandne Jesus. (Johannes 1:29; 1. Peter 1:19) «Sions fjell» symboliserer den opphøyde stillingen Jesus og hans 144 000 medregenter har i himmelen. – Salme 2:6; Hebreerne 12:22.

 

 De som er ‘kalt og utvalgt’ til å regjere sammen med Kristus i Guds rike, blir omtalt som den «lille hjord». (Åpenbaringen 17:14; Lukas 12:32) Dette viser at de vil være relativt få i forhold til antall sauer som Jesus kommer til å ha totalt sett. – Johannes 10:16.

Anonymkode: c6e0d...abc

Bibelen er en kanalisert bok og det er veldig lenge siden den ble skrevet, på tide med noe nytt. Tror mer på buddhismen jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Bibelen er en kanalisert bok og det er veldig lenge siden den ble skrevet, på tide med noe nytt. Tror mer på buddhismen jeg. 

Aha. Da setter jeg meg ned å skrivet en ny bibel.

Buddhistiske skrifter er vel så gamle.

Anonymkode: c6e0d...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aha. Da setter jeg meg ned å skrivet en ny bibel.

Buddhistiske skrifter er vel så gamle.

Anonymkode: c6e0d...abc

Ja hvis du kan kanalisere kan du jo det :)

Det er det nærmeste jeg kommer min tro. Ikke det at jeg er buddhist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slå opp i bibelen din og les. Man blirnlitt klokere da. Siden du mener gud har noe med det å gjøre, så er dwt greit å vite det som står i bibelen.

 

 Gud velger ut et begrenset antall trofaste kristne som, etter sin død, blir oppreist til et liv i himmelen. (1. Peter 1:3, 4) Etter at de er blitt utvalgt, må de bevare en sterk tro og en ren oppførsel for å fortsette å være kvalifisert til å få sin himmelske arv. – Efeserne 5:5; Filipperne 3:12–14.

 

Hva skal de som kommer til himmelen, gjøre der?

 De skal være konger og prester sammen med Jesus i 1000 år. (Åpenbaringen 5:9, 10; 20:6) De vil utgjøre de «nye himler» – eller den himmelske regjeringen – som skal regjere over den ‘nye jord’, eller menneskesamfunnet på jorden. Disse himmelske regentene vil være med på å innføre de rettferdige forholdene som det var Guds opprinnelige hensikt at menneskene skulle leve under. – Jesaja 65:17; 2. Peter 3:13.

 

Hvor mange blir oppreist til et liv i himmelen?

 Bibelen viser at det er 144 000 som vil bli oppreist til et himmelsk liv. (Åpenbaringen 7:4) I det synet som er nedskrevet i Åpenbaringen 14:1–3, så apostelen Johannes at «Lammet stod på Sions fjell, og sammen med det hundre og førtifire tusen». I dette synet symboliserer «Lammet» den oppstandne Jesus. (Johannes 1:29; 1. Peter 1:19) «Sions fjell» symboliserer den opphøyde stillingen Jesus og hans 144 000 medregenter har i himmelen. – Salme 2:6; Hebreerne 12:22.

 

 De som er ‘kalt og utvalgt’ til å regjere sammen med Kristus i Guds rike, blir omtalt som den «lille hjord». (Åpenbaringen 17:14; Lukas 12:32) Dette viser at de vil være relativt få i forhold til antall sauer som Jesus kommer til å ha totalt sett. – Johannes 10:16.

Anonymkode: c6e0d...abc

Er du et Jehovas vitne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du noe. Gang sett at noen dør når de dør? Kan noen være klar og få det med seg at så klarer de ikke og stresse i mot? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Nei, jeg har ikke sett noen dø. Men et nært familiemedlem satt ved senga da et annet familiemedlem sovnet fredelig inn på den måten jeg beskrev, altså etter å ha ligget i morfinsøvn på sykehjem en stund. Hen som døde, var et godt stykke uti 90-årene og sliten. Det var ingen kamp, han sluttet bare å puste. 

Jeg er ikke helsepersonell og vet ikke hva som er mulig. Men jeg vet at den "avstengningen" er vanlig når livet går mot slutten for de som er gamle og sterkt reduserte: Kroppen orker ikke mer, og pasienten avviser mat, drikke og hjelp til å komme seg opp. Så er det slutt relativt fort. Sykehjemsansatte har sett det mange ganger og lar prosessen gå sin gang, siden dette handler om en naturlig utgang for de som uansett har kort tid igjen. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Nei, jeg har ikke sett noen dø. Men et nært familiemedlem satt ved senga da et annet familiemedlem sovnet fredelig inn på den måten jeg beskrev, altså etter å ha ligget i morfinsøvn på sykehjem en stund. Hen som døde, var et godt stykke uti 90-årene og sliten. Det var ingen kamp, han sluttet bare å puste. 

Jeg er ikke helsepersonell og vet ikke hva som er mulig. Men jeg vet at den "avstengningen" er vanlig når livet går mot slutten for de som er gamle og sterkt reduserte: Kroppen orker ikke mer, og pasienten avviser mat, drikke og hjelp til å komme seg opp. Så er det slutt relativt fort. Sykehjemsansatte har sett det mange ganger og lar prosessen gå sin gang, siden dette handler om en naturlig utgang for de som uansett har kort tid igjen. 

Har du ikke foreldre som er døde som du fulgte til slutten, eller lever de enda? 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Ja hvis du kan kanalisere kan du jo det :)

Det er det nærmeste jeg kommer min tro. Ikke det at jeg er buddhist. 

Jeg tror og som buddhismen tror men jeg er også kristen. Det er trygt og tro noe. At livet blir man selv når det er over. Jeg håper jeg lever et varmere sted da. 

Anonymkode: c1f0f...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...