Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter på jobb, og er litt ør i hodet. Min samboer skulle gå over meg på sin side i sengen, en madrass på gulvet, og snublet v et uhell med hele tåa oppi øyet mitt i går kveld. Han er over 1.92 og veier over 100 kg, og først trodde jeg at jeg hadde fått hele helen hans inn i øyet, før han sa at det var tåa som traff. Tårene sprutet ut, og jeg tok ut linsene tilfelle øyet og partiet rundt skulle håvne skikkelig i løpet av natten. Det gjorde utrolig vondt, og det kjentes ut som hele øyeeplet ble presset inn, samtidig som det ble ømt i benet rundt øyet.Jeg var redd, og etter at jeg tok linsene ut, kjentes det som jeg hadde en ruglete golfball inni øyet. Samboeren min så en rød flekk på det hvite under hudlokket ytterst i enden av øyet.

Det rare er at det i dag ikke synes i det hele tatt utenifra, men jeg er fryktelig trøtt, litt ør og orker nesten bare å se ned, eller helst lukke øyet. Det kjennes ut som øyelokket henger. Jeg ser imidlertid helt klart gjennom øyet.

Er dette farlig, kan det få noen konsekvenser? Blir det værre eller bedre? Bør jeg gå til legen med det? Er det noen tips jeg bør vite om?Eller er det for sent? Er øyeeplet og området rundt øyet robust eller ikke? Jeg vet svært lite om øyet...!

Ber om hjelp så raskt som mulig. Takk

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Jeg synes du kan kontakte lege, for å sjekke om det er små-blødninger inni øyet, eller om noen av de små musklene som beveger øyet er skadet.

Et lite brudd i øyehulen bør også utelukkes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...