Gå til innhold

slimpropp gått og åpning - fødsel snart?


hamster

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo at dette med tidsestimering til fødsel er rimelig umulig, men jeg må likevel spørre.

Min slimpropp gikk natt til onsdag og onsdag ettermiddag ble det konstatert utslettet livmorhals og ca 1,5 cm åpning. Så da trodde jeg, og forsåvidt jordmoren som undersøkte meg, at noe snart ville skje. Nå har det gått 2,5 døgn og her er alt som før, perioder med regelmessige kynnere med ca 1 times mellomrom, noen av dem menssmertefulle, men ikke tegn til rier eller vann. Nå vet jeg at de sier at det kan ta fra 1 til 12 dager fra slimproppen går til fødsel starter, men er det noe som kan fortelle meg et smalere tidsestimat?

Så et spørsmål til: Kan vi ha samleie nå når slimproppen har gått? Tenker på muligheten for å fremskynde rier på naturlig måte....

Jeg er 38+5 dager på vei, UL termin 27.11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet jo at dette med tidsestimering til fødsel er rimelig umulig, men jeg må likevel spørre.

Min slimpropp gikk natt til onsdag og onsdag ettermiddag ble det konstatert utslettet livmorhals og ca 1,5 cm åpning. Så da trodde jeg, og forsåvidt jordmoren som undersøkte meg, at noe snart ville skje. Nå har det gått 2,5 døgn og her er alt som før, perioder med regelmessige kynnere med ca 1 times mellomrom, noen av dem menssmertefulle, men ikke tegn til rier eller vann. Nå vet jeg at de sier at det kan ta fra 1 til 12 dager fra slimproppen går til fødsel starter, men er det noe som kan fortelle meg et smalere tidsestimat?

Så et spørsmål til: Kan vi ha samleie nå når slimproppen har gått? Tenker på muligheten for å fremskynde rier på naturlig måte....

Jeg er 38+5 dager på vei, UL termin 27.11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :-)))

Det gikk tre dager fra slimproppen gikk, til fødselen begynte til meg. Jordmoren anbefalte litt sengehygge, og det hadde nok god effekt ja.

Kanskje har du allerede født nå ? Kjenner godt igjen denne ventetiden. Gled deg, det er helt ubeskrivelig å bli mor.

Klem og litt riefremmende hilsner sendes til deg fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :-)))

Det gikk tre dager fra slimproppen gikk, til fødselen begynte til meg. Jordmoren anbefalte litt sengehygge, og det hadde nok god effekt ja.

Kanskje har du allerede født nå ? Kjenner godt igjen denne ventetiden. Gled deg, det er helt ubeskrivelig å bli mor.

Klem og litt riefremmende hilsner sendes til deg fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kjenner ikke til noen 'fast regel' om tid fra avgang av slimpropp til fødsel. Det med slimpropp er nok så upresist. Man kan ha samleie til det er vannavgang, hvis man orker.

Du har termin 27.11. og er først gått over tiden 11. desember! Men forhåpentlig og sannsynligvis føder du før denne dato. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kjenner ikke til noen 'fast regel' om tid fra avgang av slimpropp til fødsel. Det med slimpropp er nok så upresist. Man kan ha samleie til det er vannavgang, hvis man orker.

Du har termin 27.11. og er først gått over tiden 11. desember! Men forhåpentlig og sannsynligvis føder du før denne dato. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...