Gå til innhold

Gastroscopi undersøkelse, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

jeg skal ha en gastroscopiundersøkelse, der man svelger en slange med kamera. lurer på om det er noen hær som har vært gjennom dette og kan fortelle om hvordan det var? Gruer meg som en hund og får vondt i magen av å tenke på det. Hvor stor er slangen, får man beroligende osv osv. Håper noen kan hjelpe.

Fortsetter under...

Hei.

Jeg skal ikke lyve til deg og si at gastroscopi er noen behagelig opplevelse, men det er helt sikkert individuelt.

Andre jeg har snakket med har fått beroligende medisiner før undersøkelsen, men det fikk ikke jeg. Jeg spurte heller ikke om det, så det kan jo du kanskje gjøre. Men jeg fikk en spray ned i svelget som hadde litt bedøvende effekt.

Slangen er ikke så tykk, men den er ganske fast - jeg trodde den skulle være mykere. Det som er mest ubehagelig er følelsen av å måtte brekke seg fordi det hele tiden er noe i svelget. Men om du prøver å puste rolig og dypt med nesa går det bra.

Etter undersøkelsen kan du føle deg litt oppblåst i magen, fordi de blåser luft ned sammen med slangen.

De skal kanskje også ta noen vevs-prøver, og da bruker de en ståltråd med en klo ytterst som de fører ned i slangen. Dette trenger du IKKE å gru deg til, for du eier ikke nerver der nede :o) Det ser kanskje ut som om det skal gjøre vondt, men du vil ikke kjenne noen ting!

Syns ikke du skal grue deg for mye, men vær forberedt på at det er ubehagelig. Syns også du skal spørre om du kan få noe beroligende først.

Lykke til! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...