Gå til innhold

Jordmor:Krampe/Kynnere/Vondt nede i mage/rygg


Gjest steeel

Anbefalte innlegg

Er det mulig å ha vonde kynnere tidlig i svangerskapet uten at det er farlig? (Uke 6 - 7) Har krampelignende smerter som varer ca 1/2 minutt. Det kan hjelpe å legge varmeposen på. Det kjennes ikke ut som mens murringer eller strekk i livmorbåndene. Strekk i livmorbåndene tror jeg at jeg har hatt noen ganger ved plutselige bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig å ha vonde kynnere tidlig i svangerskapet uten at det er farlig? (Uke 6 - 7) Har krampelignende smerter som varer ca 1/2 minutt. Det kan hjelpe å legge varmeposen på. Det kjennes ikke ut som mens murringer eller strekk i livmorbåndene. Strekk i livmorbåndene tror jeg at jeg har hatt noen ganger ved plutselige bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det er nok ikke kynnere du har så tidlig, men det er sikkert livmoren som gir signaler om at den jobber litt med å tilvenne seg foster med morkake. Livmoren er kroppens største muskel ( i full størrelse) og er den eneste som gir smerte ved sammentrekninger. Det er ikke så uvanlig å ha litt smerter tidlig i svangerskapet. Det viktigste er at det ikke kommer blod samtidig, da kan man begynne å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det er nok ikke kynnere du har så tidlig, men det er sikkert livmoren som gir signaler om at den jobber litt med å tilvenne seg foster med morkake. Livmoren er kroppens største muskel ( i full størrelse) og er den eneste som gir smerte ved sammentrekninger. Det er ikke så uvanlig å ha litt smerter tidlig i svangerskapet. Det viktigste er at det ikke kommer blod samtidig, da kan man begynne å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...