Gå til innhold

hovne fingre og øyne.....


teddi

Anbefalte innlegg

Siden dette er mitt første svangerskap lurer jeg på masse rart. Har i det siste begynt og hovne veldig i fingrene. Hovner over øyelokk også. vet at det er normalt med vann i kroppen og sånn, men bør en være på vakt..? Er mest hoven om morgenen når jeg vokner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dette er mitt første svangerskap lurer jeg på masse rart. Har i det siste begynt og hovne veldig i fingrene. Hovner over øyelokk også. vet at det er normalt med vann i kroppen og sånn, men bør en være på vakt..? Er mest hoven om morgenen når jeg vokner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Hvis hevelsen gir seg utover dagen, synes jeg ikke du behøver å bekymre deg over dette. Nå vet jeg ikke hvor langt på vei du er, men det er veldig vanlig å være tidels hoven mot slutten av svangerskapet. Væskeansamlinger i fingrene kan være svært plagsomt, fordi man mister litt førlighet og blir hemmet av å ikke kunne bøye fingrene skikkelig. Det er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å drive med litt fingergymnastikk. Tror faktisk ikke heller dette har stor effekt, men det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Hvis hevelsen gir seg utover dagen, synes jeg ikke du behøver å bekymre deg over dette. Nå vet jeg ikke hvor langt på vei du er, men det er veldig vanlig å være tidels hoven mot slutten av svangerskapet. Væskeansamlinger i fingrene kan være svært plagsomt, fordi man mister litt førlighet og blir hemmet av å ikke kunne bøye fingrene skikkelig. Det er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å drive med litt fingergymnastikk. Tror faktisk ikke heller dette har stor effekt, men det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...