MrLuring Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hei. Jeg har som liten hvert allergisk mot husdyr. Siste testen for noen år siden var jeg IKKE allergisk mot hund. Jeg vurderer nå å skaffe meg rottweiler, broren min har en slik hund og jeg reagerer ikke noe når jeg er i kontakt med den, føler meg tett etter jeg har hvert der men dem har katte , kanin og mange som er her har katte og det er jeg alergisk mot så når hunden har hvert her er det jo også hvert katte her siden dem har det i klærne sine. Hva bør jeg gjøre før jeg anskaffer meg hund ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100452-hunde-allergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingjerdj Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 lån hunden til vennen din med hjem til deg (hvis du får lov), så kan du se om du reagerer på den. Mange vokser av seg allergier når de blir voksne, eller får mildere utgave av det. Du bør kanskje likevel ta en ny allergitest, men husk at allergitestene tester bare de vanligste stoffene i et dyr man kan reagere på, og de ulike rasene har forskjellige allergener. Katter er det mye lettere å reagere på enn hunder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100452-hunde-allergi/#findComment-570707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Kjære MrLuring Først og fremst - det er ingen spesiell forskjell på hunderaser når det gjelder utviukling av allergi - så det er like stor sjanse for å reagere på en Rottweiler som på andre hunder. Det er mulig å reagere på katt og ikke på hund, men sjansen for at du kan begynne å reagere på hund når du får den i hus vil alltid være der. Det høres ut for meg som om du er endel i kontakt med dyr, også hunder, men det å ha en hund hjemme hos seg selv blir annerledes enn å ha hunder på besøk eller være på besøk hos familier med hund. Jeg kan ikke garantere deg at du ikke vil begynne å reagere på hunden du skaffer deg, men sjansen er også tilstede for at det kan gå helt greitt. Hvis du får astma av dyr og kontakrt med mennesker som har dyr bør du være mer forsiktig og vurdere nøye om det er lurt å ha et dyr i huset. Det er ikke noe spesielt du kan gjøre for å unngå å reagere, så dette er et valg du bør gjøre etter å ha tenkt deg nøye om. Er det et sted du kan plassere hunden hvis du skulle begynne å reagere på den f.eks.? Uansett hva du bestemmer deg for, lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100452-hunde-allergi/#findComment-575414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signert Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Kjære MrLuring Først og fremst - det er ingen spesiell forskjell på hunderaser når det gjelder utviukling av allergi - så det er like stor sjanse for å reagere på en Rottweiler som på andre hunder. Det er mulig å reagere på katt og ikke på hund, men sjansen for at du kan begynne å reagere på hund når du får den i hus vil alltid være der. Det høres ut for meg som om du er endel i kontakt med dyr, også hunder, men det å ha en hund hjemme hos seg selv blir annerledes enn å ha hunder på besøk eller være på besøk hos familier med hund. Jeg kan ikke garantere deg at du ikke vil begynne å reagere på hunden du skaffer deg, men sjansen er også tilstede for at det kan gå helt greitt. Hvis du får astma av dyr og kontakrt med mennesker som har dyr bør du være mer forsiktig og vurdere nøye om det er lurt å ha et dyr i huset. Det er ikke noe spesielt du kan gjøre for å unngå å reagere, så dette er et valg du bør gjøre etter å ha tenkt deg nøye om. Er det et sted du kan plassere hunden hvis du skulle begynne å reagere på den f.eks.? Uansett hva du bestemmer deg for, lykke til. Du skriver : Først og fremst - det er ingen spesiell forskjell på hunderaser når det gjelder utviukling av allergi - så det er like stor sjanse for å reagere på en Rottweiler som på andre hunder. Jeg ønsker å opplyse deg om at jeg er allergisk for min mors forrige hund, type boxer, mens hennes nåværende hund av samme rase reagerer jeg ikke på. Jeg er selv hundeeier og reagerer heller ikke allergisk på egen hund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100452-hunde-allergi/#findComment-575423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.