3349 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hei Jeg har hatt hyppige urinveisinfeksjoner over en lang periode. Senere fikk jeg de samme smertene, svie ved vannlating, smerter i underlivet osv og gikk til legen med dette. Der ble urinen sjekket, og det var ikke urinveisinfeksjon. Jeg gikk så til Olafia, som sa at jeg ikke hadde noen kjønnssykdommer. Det eneste de kunne finne, var en øket grad av betennelsesceller i skjeden. Jeg fikk noe betennelsesdempende og det hjalp noe. Symptomene jeg har er svie ved vannlating (på dager jeg muligens ikke har drukket nok væske), smerter ved samleie og noen ganger smerter i underlivet tilsynelatende uten grunn. Selv lurer jeg på om urinrøret kan være betent? Når jeg blir opphisset før samleie, kjennes det som om et "streng" strammer seg i skjeden og jeg får smerter. Smertene kommer altså før inntrengning, men vedvarer gjennom samleie. Jeg har også vært hos gynekolog og fått sjekket underlivet, uten at de fant noe galt. Hvor skal jeg nå henvende meg? Til en urolog? Har et stort ønske om å kunne finne ut av dette, fordi det hemmer meg i hverdagen. Ellers kan jeg opplyse at jeg har fast partner og aldri har hatt noen form for kjønnssykdom. Jeg er helt sikker på at smertene har et reelt utgangspunkt. Det handler ikke om at kjæresten min bør være mer forsiktig ved inntrengning, smertene er til stede før inntrengning. Hilsen jente 28 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100457-kronisk-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 synes først at du helt sikker skal utelukke bakterier i urinen, ved å ta med 3 morgen-uriner til legen din, laget med noen dagers mellomrom. Videre bør kanskje nye prøver taes i skjeden, og selv små soppinfeksjoner eller skjedekatarr kan behandles. Dette for å eliminere dette som årsak til smertene. Clamydia-tester er aldri helt sikre, kanskje kan denne repiteres, for sikkerhets skyld. Kanskje bør du deretter henvises til en gynekologisk poliklinikk ved et sykehus, til en gynekolog som interesserer seg og er god på dette området. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/100457-kronisk-urinveisinfeksjon/#findComment-570283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.