Gå til innhold

Dr.Moen -cyster


Gjest Rebecka

Anbefalte innlegg

Gjest Rebecka

Hei!

I forbindelse men undersøkelse i dag kom det frem at jeg hadde en cyste på eggstokkene. Trolig har jeg hatt den i noen år men har forvekslet smertene, som ble sterkere og sterkere, med eggløsning. Legen mente det sannsyneligvis var en såkalt "tvilling cyste" og jeg skal operere den bort.

Kan det være noe ondartet? Blir litt nervøs. Kan du være så snill å fortelle meg noe om denne type cyste?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Rebecka

'Tvillingecyster' eller dermoidcyster er godartede forandringer på eggstokken som består av forskjellige vev som f.eks. hår, tenner, fet. Derfor kalles de tvillinger, selv om det ikke er din tvillingesøster som aldri ble utviklet! Vi vet ikke hvor dan de oppstår, og de er nesten alltid godartede. De vil som regel ikke gi smerter, men kan dreie seg rundt i periodevist være smertefulle.. Man vil under operasjonen fjerne cysten, sannsynligvis er det ikke nødvendig å fjerne hele eggstokken. Ta det med ro, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Rebecka

'Tvillingecyster' eller dermoidcyster er godartede forandringer på eggstokken som består av forskjellige vev som f.eks. hår, tenner, fet. Derfor kalles de tvillinger, selv om det ikke er din tvillingesøster som aldri ble utviklet! Vi vet ikke hvor dan de oppstår, og de er nesten alltid godartede. De vil som regel ikke gi smerter, men kan dreie seg rundt i periodevist være smertefulle.. Man vil under operasjonen fjerne cysten, sannsynligvis er det ikke nødvendig å fjerne hele eggstokken. Ta det med ro, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...