Gå til innhold

Depresjon - hvordan kvitte seg med?


Gjest Huva

Anbefalte innlegg

Merker jeg holder på å bli deprimert igjen. Det har gått ganske så bra ganske så lenge nå, og jeg har vært naiv og gitt meg ut på noe som jeg kanskje ikke takler så bra likevel. Jeg har vært mer deprimert enn nå, men det er ille nok til at det er vanskelig å fungere i det jeg skal holde på med om dagen.

Hvordan bli bra igjen fortest mulig? Auke Cipramildose? Står nå på 40 mg, og det var egentlig meninga å starte nedtrapping til sommeren eller så. Nå veit jeg jo ikke om det blir. Skaffe psykolog? Men det er vel ikke så effektivt for det er vel lang ventetid. Satse på at trening skal hjelpe meg?

Eller annet medikament enn Cipramil? Hva funker kjappest? Hvis det er noe medisiner som må til, må jeg jo komme meg til lege. Har legesentra vanlige åpningstider i påskeuka bortsett fra helligdagene, så jeg får bestilt time om ikke annà?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja ikke lett å si. Er deppa selv de siste dagene, men det kommer og går. Så du kan si jeg holder det i sjakk på en merkelig måte.

Går mye tur. Har en fast rutine.

Tar trilafon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror legesentrene skal være åpne de dagene som ikke er helligdager, det er jo vanlige hverdager, så det avhenger bare av hva som er praksis på det kontoret som du hører til.

Ellers så er det trening, da, som hjelper (i hvert fall litt, det vet jeg av erfaring).

Prøve å kose seg litt med det gode været som pleier å være rundt påsketider.

Bare det å være ute i sollyset kan være helbredende. Utstyre seg med appelsiner og kakao og sitte i solveggen, dersom du har mulighet til dette der du bor. Selv om du i utgangspunktet syns det er fåfengt å prøve, så kan det hende det føles ålreit etter ei stund allikevel?-). Uansett ønsker jeg deg god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å ringe den legen du får cipramil av og spørre om en doseøkning er fornuftig. Ring mandag morgen og finn ut av når du kan få snakket med vedkommende. Hvis han ikke kan gi deg time med en gang, så kan dere kanskje komme til enighet mht hva som er best over telefon.

Noen legesentra har åpent hverdagene i påsken - andre har helt eller delvis stengt.

God påske! I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å ringe den legen du får cipramil av og spørre om en doseøkning er fornuftig. Ring mandag morgen og finn ut av når du kan få snakket med vedkommende. Hvis han ikke kan gi deg time med en gang, så kan dere kanskje komme til enighet mht hva som er best over telefon.

Noen legesentra har åpent hverdagene i påsken - andre har helt eller delvis stengt.

God påske! I

Takk skal du ha, frosken!

Tenker på å ringe legesenteret, men får vondt i magen av tanken

God påske til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror legesentrene skal være åpne de dagene som ikke er helligdager, det er jo vanlige hverdager, så det avhenger bare av hva som er praksis på det kontoret som du hører til.

Ellers så er det trening, da, som hjelper (i hvert fall litt, det vet jeg av erfaring).

Prøve å kose seg litt med det gode været som pleier å være rundt påsketider.

Bare det å være ute i sollyset kan være helbredende. Utstyre seg med appelsiner og kakao og sitte i solveggen, dersom du har mulighet til dette der du bor. Selv om du i utgangspunktet syns det er fåfengt å prøve, så kan det hende det føles ålreit etter ei stund allikevel?-). Uansett ønsker jeg deg god påske.

Takk, og god påske til deg og!

Skal prøve å få LITT tid til påskekos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...