Gå til innhold

Modning


Gjest Fruen

Anbefalte innlegg

Hvor fort kan mormunnen bli moden til fødsel? På tirsdag hadde jeg 1-2 cm åpning, men det var ikke modent. Skal sjekke igjen nå på tirsdag (termin), kan mye ha forandret seg til da? Hadde vondt i natt, men tror ikke det var rier siden det varte så lenge på en gang. Blir bekkensmertene verre når det nærmer seg fødsel?

Mange spørsmål på en gang, håper at jeg får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor fort kan mormunnen bli moden til fødsel? På tirsdag hadde jeg 1-2 cm åpning, men det var ikke modent. Skal sjekke igjen nå på tirsdag (termin), kan mye ha forandret seg til da? Hadde vondt i natt, men tror ikke det var rier siden det varte så lenge på en gang. Blir bekkensmertene verre når det nærmer seg fødsel?

Mange spørsmål på en gang, håper at jeg får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det finnes ikke noe fasit svar på det du spør om. Jeg vet ikke hvor langt du har kommet, men antar at du er i nærheten av terming, siden dette er et tema. Man kjenner ofte at man har modningsrier, men det er ikke like sterkt som fødselsrier. Det er umulig å si noen om hvordan bekkensmertene dine blir, men er du plaget med bekkenløsning, kan det godt tenkes at det blir litt bedre når barnet kommer godt ned i bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det finnes ikke noe fasit svar på det du spør om. Jeg vet ikke hvor langt du har kommet, men antar at du er i nærheten av terming, siden dette er et tema. Man kjenner ofte at man har modningsrier, men det er ikke like sterkt som fødselsrier. Det er umulig å si noen om hvordan bekkensmertene dine blir, men er du plaget med bekkenløsning, kan det godt tenkes at det blir litt bedre når barnet kommer godt ned i bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...