Gå til innhold

tørr hud i ansiktet

Anbefalte innlegg

Gjest jfiøsroieøw

jeg har tørr hud i ansiktet, men har endel kviser. jeg har lagt merke til at når jeg vasker meg med dove såpen eller hva den heter, så får jeg mer kviser enn når jeg vasker meg med vanlig såpe. vil fuktighetskremer også ha denne effekten?

finnes det noen krem eller noe sånt mot tørr hud som ikke gir mer kviser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100827-t%C3%B8rr-hud-i-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

Dove såpe er for sterk, den gjør at huden produserer mer olje for å ta bort tørrheten. Oljete hud blir gjerne kvisete.

Skikkelig såpe og fuktighetskrem er noe alle burde ha. Billige kremer og sterke såper virker mot sin hensikt.

Clinique har en kjempegod fuktighetskrem for tørr hud. Dramatically different skin, kommer i en gul flaske. Koster litt, men definitivt verdt det.

Hvis du vil kjøper du såpe i samme serie, men vil du spare penger kan du kjøpe en Aloe vera rensesåpe fra BodyShop

• 1 måned senere...

Et sikkerstikk for å balansere huden er: kaldpresset jojobaolje. Den gir næring og fuktighet til huden, balanserer og løser opp talg og svarte prikker. Jeg har aldri hatt så fin hud siden jeg begynte med den! Samtidg må du bruke bra renseprodukter som er milde og skånsomme. Styr unna de som inneholder alkohol og mineraloljer, det samme gjelder ansiktskremer. (parafinnum, vaselin,mineral oil, Trietanolamin etc) Det legger bare et lokk på huden og gir ingen næring slik som vegetabilske oljer gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...